Amintirile unui aspirant la eternitate - Vol. 1
-10%
Preț: 32,40 RON
36,00 RON (-10%)
Disponibilitate: în stoc
Autor: Ramakantha
ISBN: 973-1965-29-1
Editura: Daksha
Anul publicării: 2012
Pagini: 463
Format: 13x20
Categoria: Practici religioase
DESCRIERE
....''Amintirile unui aspirant la eternitate - Vol. 1''
...lucrarea de fata este însăşi chintesenţa învăţăturilor unei fiinţe desăvârşite şi mesajul ei despre spiritualitatea cea mai înaltă.
Fără îndoială că, pentru cel care are inima cuprinsă de o mare aspiraţie pentru căutarea spirituală, iar mintea ascuţită şi capabilă să înţeleagă profunzimea adeseori abisală a explicaţiilor lui Jagadananda, informaţiile din text vor constitui o veritabilă trambulină către ceea ce tradiţia orientală numeşte realizarea spirituală ultimă.
Fragment din carte
Mintea ''substanta'' constiintei
Elemente generale
Mintea reprezintă un intermediar important în procesul de cunoaştere al lumii, însă din ce este "făcută" această cunoaştere a ei?
Ce cunoaşte de fapt mintea?
Dacă reflectăm cu atenţie asupra problemei, ne apare destul de clar că, în realitate, mintea nu poate să cunoască lucrurile efective pe care noi le percepem; ea nu cunoaşte obiectele materiale ca atare, pentru că acestea nu pot intra în minte.
Prin urmare, mintea nu poate cunoaşte decât "ideile" despre aceste obiecte sau, mai bine-zis, reflexiile obiectelor, nu obiectele materiale ca atare.
Mintea poate să gestioneze doar aspecte de natură mentală, cum ar fi idei, imagini mentale sau reflexii mentale, însă ea nu poate să facă acelaşi lucru cu obiecte care au o substanţă materială.
Putem înţelege mai bine acest lucru dacă vom face analogia cu o oglindă sau cu un aparat de fotografiat. Oglinda poate să capteze doar reflexia unui obiect, însă ea nu poate să "preia" obiectul însuşi; aparatul de fotografiat poate capta imagini ale oamenilor, însă el nu poate să "integreze" în el oamenii înşişi.
Mintea "funcţionează" similar cu oglinda sau cu aparatul de fotografiat, pentru că ea poate să capteze doar "idei", aparenţe sau reflexii ale obiectelor; ea nu poate să perceapă obiectele în ele însele, adică ea nu poate cunoaşte efectiv "substanţa" obiectelor.
…………………………………
Cum se face însă că noi suntem convinşi de subiectivitatea noastră?
Deşi suntem obiecte pentru că apărem ca reflexii în Conştiinţa universală a lui Shiva, totuşi noi ne considerăm subiecţi.
Apariţia sau reflexia în conştiinţă a obiectelor determină un fenomen foarte special: atunci când un obiect, care de fapt este tot Conştiinţa, ajunge să perceapă şi să cunoască un alt obiect, primul îşi asumă funcţia de subiect şi se consideră o entitate separată, ca un "eu" de sine stătător, în timp ce obiectul cunoscut îi apare ca fiind "celălalt".
…………………………………
CUPRINS
Cuvant inainte
Introducere
CAPITOLUL 1
Realitatea absoluta
CAPITOLUL 2
Constiinta universala si constiinta individuala
CAPITOLUL 3
''Eu sunt''
CAPITOLUL 4
Egoul si iluzia pe care el o creaza
CAPITOLUL 5
Frica, principala arma a egolului, antidotul ei
CAPITOLUL 6
Cuvintele si metaforele
CAPITOLUL 7
Magia dualitatii, subiectul si obiectul
CAPITOLUL 8
Experienta si experimentatorul
CAPITOLUL 9
Lumea fenomenala: expresie a constiintei
CAPITOLUL 10
Opusii complementari: motorul creatiei
CAPITOLUL 11
Viata si moartea: calatorie pe acelasi fir
CAPITOLUL 12
Binele si raul: o abordare complexa
CAPITOLUL 13
Placerea si durerea sunt polii suferintei
CAPITOLUL 14
Nefericirea in viata: conflictul frustrarea
CAPITOLUL 15
Dorinta si detasarea de ea
CAPITOLUL 16
Vointa si actul non-volitiv
CAPITOLUL 17
Cautarea spirituala: cine cauta si ce gaseste
CAPITOLUL 18
Evolutia spirituala a fiintei umane
CAPITOLUL 19
Despre efort, actiune si practica spirituala
CAPITOLUL 20
Gandurile: sbstanta mintii
CAPITOLUL 21
Mintea: substanta constiintei
Autor: Ramakantha
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 40,92 RON44,00 RON (-7%)
- 36,00 RON45,00 RON (-20%)
- 37,80 RON42,00 RON (-10%)
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 39,48 RON42,00 RON (-6%)
- 30,55 RON32,50 RON (-6%)
- 69,00 RON
Asistenţă online
-Suntem deconectați |
REVIEW-URI