Amintirile unui aspirant la eternitate - Vol. 1

Amintirile unui aspirant la eternitate - Vol. 1
-10%
Preț: 32,40 RON
36,00 RON (-10%)
Disponibilitate: în stoc
Autor:
ISBN: 973-1965-29-1
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 463
Format: 13x20

DESCRIERE

....''Amintirile unui aspirant la eternitate - Vol. 1'' ...lucrarea de fata este însăşi chintesenţa învăţăturilor unei fiinţe desăvârşite şi mesajul ei despre spiritualitatea cea mai înaltă. Fără îndoială că, pentru cel care are inima cuprinsă de o mare aspiraţie pentru căutarea spirituală, iar mintea ascuţită şi capabilă să înţeleagă profunzimea adeseori abisală a explicaţiilor lui Jagadananda, informaţiile din text vor constitui o veritabilă trambulină către ceea ce tradiţia orientală numeşte realizarea spirituală ultimă. Fragment din carte Mintea ''substanta'' constiintei Elemente generale Mintea reprezintă un intermediar important în procesul de cunoaştere al lumii, însă din ce este "făcută" această cunoaştere a ei? Ce cunoaşte de fapt mintea? Dacă reflectăm cu atenţie asupra problemei, ne apare destul de clar că, în realitate, mintea nu poate să cunoască lucrurile efective pe care noi le percepem; ea nu cunoaşte obiectele materiale ca atare, pentru că acestea nu pot intra în minte. Prin urmare, mintea nu poate cunoaşte decât "ideile" despre aceste obiecte sau, mai bine-zis, reflexiile obiectelor, nu obiectele materiale ca atare. Mintea poate să gestioneze doar aspecte de natură mentală, cum ar fi idei, imagini mentale sau reflexii mentale, însă ea nu poate să facă acelaşi lucru cu obiecte care au o substanţă materială. Putem înţelege mai bine acest lucru dacă vom face analogia cu o oglindă sau cu un aparat de fotografiat. Oglinda poate să capteze doar reflexia unui obiect, însă ea nu poate să "preia" obiectul însuşi; aparatul de fotografiat poate capta imagini ale oamenilor, însă el nu poate să "integreze" în el oamenii înşişi. Mintea "funcţionează" similar cu oglinda sau cu aparatul de fotografiat, pentru că ea poate să capteze doar "idei", aparenţe sau reflexii ale obiectelor; ea nu poate să perceapă obiectele în ele însele, adică ea nu poate cunoaşte efectiv "substanţa" obiectelor. ………………………………… Cum se face însă că noi suntem convinşi de subiectivitatea noastră? Deşi suntem obiecte pentru că apărem ca reflexii în Conştiinţa universală a lui Shiva, totuşi noi ne considerăm subiecţi. Apariţia sau reflexia în conştiinţă a obiectelor determină un fenomen foarte special: atunci când un obiect, care de fapt este tot Conştiinţa, ajunge să perceapă şi să cunoască un alt obiect, primul îşi asumă funcţia de subiect şi se consideră o entitate separată, ca un "eu" de sine stătător, în timp ce obiectul cunoscut îi apare ca fiind "celălalt". ………………………………… CUPRINS Cuvant inainte Introducere CAPITOLUL 1 Realitatea absoluta CAPITOLUL 2 Constiinta universala si constiinta individuala CAPITOLUL 3 ''Eu sunt'' CAPITOLUL 4 Egoul si iluzia pe care el o creaza CAPITOLUL 5 Frica, principala arma a egolului, antidotul ei CAPITOLUL 6 Cuvintele si metaforele CAPITOLUL 7 Magia dualitatii, subiectul si obiectul CAPITOLUL 8 Experienta si experimentatorul CAPITOLUL 9 Lumea fenomenala: expresie a constiintei CAPITOLUL 10 Opusii complementari: motorul creatiei CAPITOLUL 11 Viata si moartea: calatorie pe acelasi fir CAPITOLUL 12 Binele si raul: o abordare complexa CAPITOLUL 13 Placerea si durerea sunt polii suferintei CAPITOLUL 14 Nefericirea in viata: conflictul frustrarea CAPITOLUL 15 Dorinta si detasarea de ea CAPITOLUL 16 Vointa si actul non-volitiv CAPITOLUL 17 Cautarea spirituala: cine cauta si ce gaseste CAPITOLUL 18 Evolutia spirituala a fiintei umane CAPITOLUL 19 Despre efort, actiune si practica spirituala CAPITOLUL 20 Gandurile: sbstanta mintii CAPITOLUL 21 Mintea: substanta constiintei Autor: Ramakantha

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0597 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.