Consilierea copiilor, o introducere practica

Consilierea copiilor, o introducere practica
Preț: 50,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 973-46-3637-2
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 448
Format: 13x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

''Consilierea copiilor, o introducere practica - Kathryn Geldard, David Geldard, Rebecca Yin Foo …volumul prezinta cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confrunta cu probleme emotionale, inclusiv modelul de consiliere integrativa planificata secvential elaborat de autori. Strategiile descrise ii ajuta pe copii sa se elibereze de emotiile problematice, sa-si constientizeze optiunile si alegerile, sa descopere noi comportamente si sa gestioneze comportamentul impulsiv. Pe linga metodele bazate pe principiile si practicile consilierii, autorii propun jocuri, activitati si fise de lucru cu ajutorul carora copiii isi pot explora sentimentele si experientele. Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuti, dar si de asistentii sociali si cadrele didactice care lucreaza cu copii cu probleme emotionale. Fragment din carte: Abilitatile de consiliere a copiilor Negarea Cand realitatea unei situatii este foarte deranjanta, copiii mici o pot nega, distorsionand-o si imaginandu-su un scenariu mai acceptabil pentru ei. De exemplu, cand parintii se despart, absenta tatalui de acasa poate fi descrisa de copil drept o slujba care il determina sa fie plecat lungi perioade de timp. Distorsionarea adevarului il protejeaza pe copil de sentimente neplacute. Pe masura ce copiii cresc, aceasta modalitate de a face fata nu mai functioneaza atat de bine deorece realitatea situatiei nu mai poate fi deghizata in fantezie. De obicei, copiii mai mari gasesc alte modalitati de a face fata sentimentelor deranjante, fara a distorsiona realitatea. Evitarea Cand un copil incepe sa aibe emotii neplacute, poate devia conversatia de la un subiect dureros sau deranjant. De exemplu, copilul poate merge la casuta papusilor, oferindu-se sa faca ordine in ea, cand il intrebati despre relatia cu mama sa abuziva. Refularea La copiii mai mari, modalitatile de a face fata anxietatii cauzate de incertitudinile si de conflictele interpersonale sunt mai complexe. Cand refuleaza experientele dureroase din anii anteriori, amintirea acestora ar putea fi complet dizlocata din constiinta sa. Prin urmare, copilul nu-si aminteste deloc experientele respective si va face apel la negare si la evitare, cand se va confrunta cu stimuli care, in mod normal, i-ar aminti de experienta dureroasa initiala. De exemplu, in calitate de consilier, stiti ca copilul cu care lucratri a suferit o anumita trauma. Totusi, pe parcursul consilierii, e posibil ca el pur si simplu sa nu isi aminteasca trauma si, in consecinta, sa fie incapabil sa vorbeasca despre ea. Cand ii spuneti sa isi aminteasca, poate inventa motive alternative logice pentru a expliva evenimentele. Proiectia Uneori copilul va proiecta sentimente nedorite asupra altei persoane sau a unui obiect. Procedand astfel, copilul se poate simti scutit de a recunoaste ca simte emotia inconfortabila si posibil inacceptabila. Totusi, copilul plateste un pret foarte mare pentru aceasta. De exemplu, in timp ce se joaca, isi poate asuma rolul unui prieten imaginar… …………………… CUPRINS: Despre autor Introducere Partea 1. Consilierea copiilor Obiectivele consilierii copiilor Relatia dintre copil si consilier Considerente etice privind consilierea copiilor Atributele consilierilor care lucreaza cu copii Partea 2. Cadrele practice Contextul istoric si idei contemporane despre consilerea copiilor Procesul terpiei copiilor Procesele interne ale schimbarii terpeutice la copil Consilierea Integrativa Planificata Secvantial pentru Copii Consilierea copiilor in contextul terapiei familiei Consilierea de grup a copiilor Partea 3. Abilitati de consiliere a copiilor Observarea Ascultarea activa Cum ajutam copilul sa isi spuna povestea Gestionarea rezistentei si a transferului Gestionarea conceptului de sine si a convingerilor autodistructive Facilitatea activa a schimbarii Finalizarea consilierii Abilitati necesare pentru consilierea de grup a copiilor Partea 4. Terapie prin joc - folosirea diverselor mijloace si activitati Alegerea mijloacelor sau a activitatilor potrivite Utilizarea animalelor de jucarie Lucrul cu tava cu nisip Lucrul cu argila Desenul, pictura, colajelor si construirea diferitelor obiecte Calatoria imaginara Cartile si povestile Marionetele si jucariile din plus Jocurile imaginative de rol Jocurile Partea 5. Utilizarea fiselor de lucru Consolidarea stimei de sine Formarea de competente sociale Educarea comportamentelor protective Partea 6. Concluzii Fise de lucru Bibliografie Index Autori: Kathryn Geldard, David Geldard, Rebecca Yin Foo

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0543 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.