Deontologia comunicarii publice

Deontologia comunicarii publice
Preț: 32,95 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 973-46-4693-7
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 255
Format: 16x23

DESCRIERE

Deontologia comunicarii publice - Raluca-Nicoleta Radu Responsabilităţi sociale. Publicuri vulnerabile Publicurile vulnerabile sunt formate din acele categorii de persoane care nu pot lua singure cele mai bune decizii pentru sine, din cauza lipsei de maturitate, de experienţă intr-un anumit domeniu sau din alte cauze, cum ar fi presiunile sociale prea mari. Unele publicuri vulnerabile nu înţeleg cum funcţionează mass-media in general, nu deosebesc ficţiunea de realitate sau reclama de conţinutul editorial. Codurile deontologice indică protejarea acestor tipuri dc public pe mai multe coordonate: a) evitarea exploatării fricii, suferinţei şi a superstiţiei, cu excepţia cazurilor in care acest lucru se justifică (cum ar fi imaginile cu ravagiile făcute de fumat, pe pachetele de tigări); b) evitarea exploatării suferinţei umane (prin expunerea victimelor tragediilor si ale catastrofelor, in scopul creşterii audienţei sau a creşterii veniturilor organizaţiilor umanitare); c) evitarea promovării unor actiuni periculoase sau riscante sau a incitării la realizarea unor astfel dc acţiuni (cum ar fi provocarea cuiva de a-si pune in practică un plan dc automutilare): d) strângerea de fonduri pentru acţiuni sociale intr-un mod docent şi responsabil, care exclude acţiunile prin care cei care nu ofera suport s-ar simţi responsabili de o situaţie sau datori să ajute (vezi, de exemplu: Codul de practica in comunicarea comerciala, elaborat de Consiliul Român al Publicităţii). Copiii şi adolescenţii Profesioniştii in comunicarea publică trebuie să acorde o atenţie deosebită acelor situaţii care i-ar putea afecta negativ pe copii, adolescenţi şi tineri. Aceştia sunt mult mai uşor influenţabili decât adulţii şi pot adopta un comportament de imitare. Circumstanţele care necesită precauţie din partea jurnaliştilor, a agenţiilor de publicitate si a firmelor de relaţii publice includ relatările despre sinucideri, reprezentarea cazurilor de violenţă, dar şi a modelelor de frumuseţe, diseminarea conţinuturilor sexuale explicite şi publicitatea la anumite produse nocive pentru sănătate, precum alcoolul şi tutunul. Secţiunea 4.5 a acestui capitol va prezenta detaliat aceste cazuri, in timp ce acum ne vom referi la comunicarea comercială, care se adresează direct copiilor. Chiar dacă multe coduri de practică în comunicarea comercială descurajează manipularea copiilor pentru a influenţa comportamentul de cumpărare al părinţilor, multe agenţii de publicitate recurg la această practică, după cum observă sociologul Dan Cook (2001)... ……………. DIN CUPRINS: Prezentarea autorilor Introducere. Cum se foloseşte acest manual Partea I. Baze teoretice Capitolul 1. Norme si valori in comunicarea publica Capitolul 2. Un model in trei păţi pentru deciziile etice Capitolul 3. Deontologia mass-mediei din perspectiva economiei (comportamentale) Partea a II-a. Probleme-cheie in jurnalism, relaţii publice, publicitate Capitolul 4. Libertatea de exprimare si de informare. Limitele libertăţii Capitolul 5. Prezentarea adevărului Capitolul 6. Protejarea vieţii private Capitolul 7. Evitarea stereotipurilor Capitolul 8 Conflictul de interese Partea a III-a. Studii de caz Studiul de caz 1. Un partenerialul antagonic. Relaţia dintre jurnalisti si experţii de relaţii publice - analizata din perspectiva economiei comportamentale Studiul de caz 2. Incercarea de cenzurare a filmului Cruising ………………. ……………

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0564 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.