Coșul dvs este gol.
Ați uitat parola?
Nu aveți cont? Creați-l!

Leadership si management educational. Teorii si practici actuale

Leadership si management educational. Teorii si practici actuale
-20%
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 247
Format: 16x23
23,96 RON
29,95 RON (-20%)
Promoția expiră la 31.12.2017
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Leadership si management educational. Teorii si practici actuale - Tony Bush Leadershipul transformational Această forma a leadershipului presupune ca focalizarea centrală a leadershipului să fie pe angajamentele si capacităţile membrilor organizaţiei. Un nivel mai mare al angajamentului faţă de obiectivele organizaţionale si o capacitate sporiţa de îndeplinire a acestor obiective se presupune că vor conduce la mai mult efort si la o productivitate sporiţa Leithwood (1994) conceptualizează leadershipul transformational de-a lungul a opt dimensiuni: • dezvoltarea viziunii şcolii; • stabilirea obiectivelor şcolii; • oferirea de stimulare intelectuală; • furnizarea suportului individualizat; • modelarea celor mai bune practici şi a valorilor organizaţionale importante; • demonstrarea aşteptărilor de înalte performanţe; • crearea unei culturi productive a şcolii; • dezvoltarea structurilor pentru a susţine participarea la deciziile din şcoală. Caldwell şi Spinks afirmă că leadershipul transformational este esenţial pentru şcolile autonome: Liderii transformationali reuşesc să adune dedicarea celor de lângă ei intr-o asemenea măsură, incat (...) nivele mai înalte de realizare devin un imperativ moral. In viziunea noastră, o capacitate puternică pentru leadership transformaţional este necesara pentru tranziţia cu succes la un sistem de management autonom la nivelul şcolii (1992: 49-50). Cercetarea lui Leithwood (1994) sugerează că există anumite dovezi empirice care susţin modelul esenţial normativ de leadership transformaţional. El analizează şapte studii cantitative şi concluzionează că: ''Practicile de leadership transformational, luate ca întreg, au avut efecte directe şi indirecte semnificative asupra progresului iniţiativelor de restructurare a şcolilor şi asupra rezultatelor obţinute dc elevi şi preconizate de profesori'' Mai recent, Leithwood şi Jantzi (2006) au extras informaţii din evaluarea derulată pe parcursul a patru ani în raport cu strategiile naţionale de literaţie şi numeraţie din Anglia, pentru a arăta că leadershipul transformaţional a produs efecte semnificative asupra practicilor profesorilor la clasă. Insă nu neapărat asupra rezultatelor elevilor. Modelul transformational este cuprinzător, in sensul că oferă o abordare normativă a leadershipului scolii, ce se axează in principal pe procesul prin care liderii urmăresc să influenţeze rezultatele şcolii, şi nu pe natura sau direcţia acestor rezultate. Totuşi, poate fi criticat ca fiind un mijloc de control asupra profesorilor şi poate fi mai degrabă acceptat de lider decât de cei conduşi de acesta (Chirichello. 1999). Allix (2000) merge mai departe şi afirmă că leadershipul transformational are potenţialul de a deveni „despotic”, din cauza caracteristicilor sale puternice, eroice şi carismatice. El crede că puterea liderului ar trebui să creeze „mustrări de conştiinţă” şi îndoieli puternice asupra adecvării ei in cadrul organizaţiilor democratice. Concepţia autorului sugerează o atitudine mai degrabă politică (şezi capitolul 5), decât una colegială... DIN CUPRINS: Prefata Capitolul I. Importanta leadershipului si a managementului educaţional Ce este managementul educaţional? Ce este leadershipul educaţional? Diferenţa dintre leadership si management educaţional Perspectiva cronologică asupra leadershipului si managementului educaţional Descentralizarea si autonomia in management Importanţa contextului educaţional Leadershipul instruirii Concluzie Bibliografie Capitolul 2. Modele de leadership si management educaţional Separarea teoriei de practică Relevanţa teoriei pentru buna practică Natura teoriei Caracteristicile teoriei Diversitatea in materie de leadership si management educaţional Modele de management educaţional introducere Modele de leadership educaţional: introducere Bibliografie Capitolul 3. Modelele formale Caracteristicile principale ale modelelor formale Modelele structurale Modelele sistemice Modelele birocratice Modelele raţionale Modelele ierarhice Modelele formale: obiective, structură, mediu si leadership Leadershipul managerial Limitările modelelor formale ………………. ……………….

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Categorii

Edituri

Top

Promoţii

Parteneri

SC REALCONS SRL
www.libraronline.ro

Promo

Dezvaluiri
Agenda Medicala 2017

Comenzi telefonice

tel....
Telefonul clientului:
0722.546.544
0757.319.090
Program:
L-V:9.00-17.30

Newsletter

Accesul clienţilor

Promo

Yoga - O calatorie in cautarea sinelui
Metoda de nastere prin yoga

Cărţi noi

Asistenţă online

asistenta Suntem deconectați
Created in 0.1514 sec
loader
Caut in catalog...
loader