Mai inteligent, mai repede, mai bine

Mai inteligent, mai repede, mai bine
Preț: 55,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-722-206-7
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 488
Format: 15x21

DESCRIERE

Mai inteligent, mai repede, mai bine - Charles Duhigg

 
... in Mai inteligent, mai repede, mai bine, Charles Duhigg ne explică modul în care putem îmbunătăți lucrurile pe care le facem.
 
Cartea sa este o explorare de referință a științei productivității, care poate învăța pe oricine cum să aibă succes cu mai puțin stres și cum să reușească să facă mai multe fără să sacrifice lucrurile la care ține cel mai mult...
 
Fragmente din carte:
 
... in ultimele decenii, pe măsură ce economia s-a schimbat şi companiile mari, care promit locuri de muncă pe toată durata vieţii, au fost înlocuite cu contracte de liber-profesionist şi cariere de migraţie, înţelegerea motivaţiei a devenit tot mai importantă.
 
In 1980, mai mult de 90% din forţa de muncă americană avea un superior ierarhic. Astăzi, mai mult de o treime dintre americani sunt liber-profesionişti, contractori sau ocupă diferite posturi temporare.
 
Lucrătorii care au reuşit în această nouă economie sunt cei care ştiu să hotărască pentru ei înşişi cum doresc să-şi petreacă timpul şi să-şi aloce energia. Inţeleg cum să-şi stabilească obiective, să-şi prioritizeze sarcinile şi să aleagă proiectele pe care să le realizeze.
 
Conform unor studii, oamenii care ştiu să se automotiveze câştigă mai mulţi bani decât colegii lor, declară grade mai ridicate de fericire şi spun că sunt mai mulţumiţi cu familiile, joburile şi vieţile lor.
 
Cărţile de dezvoltare personală şi manualele de leadership descriu adesea automotivarea ca pe o trăsătură statică a personalităţii noastre sau ca pe rezultatul unui calcul neurologic prin care comparăm în mod inconştient eforturile depuse cu recompensele primite.
 
Dar oamenii de ştiinţă spun că motivaţia este mult mai complicată decât atât. Motivaţia este mai degrabă o deprindere, cum sunt citirea şi scrierea, care poate fi învăţată şi perfecţionată.
 
Aceştia au descoperit că oamenii pot ajunge la un grad mai ridicat de automotivare dacă se antrenează corespunzător. Trucul este, spun cercetătorii, să îţi dai seama că o condiţie esenţială pentru motivaţie înseamnă să credem că avem putere asupra acţiunilor noastre şi a lucrurilor din jur.
 
Pentru a ne motiva trebuie să simţim că deţinem controlul.
 
„Nevoia de a deţine controlul este un imperativ biologic” scria un grup de psihologi de ta Universitatea din Columbia în revista Trends in Cognitive Sciences în 2010.
 
Când oamenii cred că deţin controlul, ei tind să lucreze şi să se solicite mai mult. Ei sunt, in medie, mai încrezători şi depăşesc obstacolele mai repede. Indivizii care cred că au putere asupra lor înşişi adesea trăiesc mai mult decât ceilalţi.
 
Acest instinct de a deţine controlul este atât de important pentru modul în care se dezvoltă creierele noastre încât bebeluşii, odată ce învaţă să se hrănească singuri, se vor opune tentativelor de control ale adulţilor, chiar dacă supunându-se au mai multe şanse să obţină mâncarea dorită.
 
O modalitate de a ne dovedi că deţinem controlul constă în procesul de luare a deciziilor. „Fiecare alegere - oricât de mică ar fi - consolidează percepţia de control şi autoeficacitate”, notau cercetătorii de la Columbia.
 
Chiar dacă luarea unei decizii nu oferă niciun beneficiu, oamenii tot îşi doresc să aibă libertatea de a alege...
 
 
CUPRINS:
 
1. Motivaţia      
REINVENTAREA INSTRUCŢIEI MILITARE, REVOLTE LA CASA DE BĂTRÂNI ŞI LOCUSUL DE CONTROL
 
2. Echipele     
SIGURANŢA PSIHOLOGICĂ LA GOOGLE ŞI SATURDAY NIGHT LIVE
 
3.    Concentrarea    
GÂNDIREA DE TIP TUNEL, ZBORUL AIR FRANCE 447 ŞI MODELELE MENTALE
 
4.    Stabilirea obiectivelor      
 
OBIECTIVE SMART, OBIECTIVE PE TERMEN LUNG ŞI RĂZBOIUL DE YOM KIPPUR
 
5.    Coordonarea celorlalţi      
REZOLVAREA UNUI CAZ DE RĂPIRE CU STRATEGIA AGILE ŞI O CULTURĂ A ÎNCREDERII
 
6.    Luarea deciziilor    
ANTICIPAREA VIITORULUI (ŞI CÂŞTIGUL LA POKER) CU PSIHOLOGIA BAYESIANĂ
 
7.    Inovaţia     
CUM AU SALVAT FILMUL FROZEN BROKERII DE IDEI ŞI DISPERAREA CREATIVĂ
 
8.    Asimilarea informaţiei      
TRANSFORMAREA INFORMAŢIEI ÎN CUNOŞTINŢE, ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE STAT DIN CINCINNATI

Anexe. Un ghid de utilizare a acestor idei

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0524 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.