Stramosii poporului roman

Stramosii poporului roman
Preț: 17,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 973-0-15434-4
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 200
Format: 17x24
Categoria: Cultura generala

DESCRIERE

Stramosii poporului roman - Virgiliu Barsanescu …cartea aceasta este o lucrare de cultură istorică şi, totodată, o alternativă originală de rezolvare a unor enigme din Istoria Strămoşilor Poporului Român. A fost întocmită în scopul reamintirii de către românii de pretutindeni, mai ales a celor peste zece milioane care locuiesc în afara hotarelor ţării, a istoriei strămoşilor lor, constituind astfel o punte de suflet permanentă între ei şi Ţară. Ea se adresează, totodată, pasionaţilor de istorie, elevilor şi studenţilor, sportivilor şi militarilor, pensionarilor, precum şi rebusiştilor. Lucrarea prezintă într-o scurtă introducere, câteva concluzii ce decurg din analiza anumitor factori: locul geografic al teritoriului României, relieful, reţeaua hidrografică şi condiţiile de climă; de asemenea, flora şi fauna specifică; bogăţia şi frumuseţea de neegalat a plaiurilor româneşti care au favorizat existenţa vieţii omului din vremuri străvechi. Sunt redate apoi, succesiv, cele patru capitole ale cărţii. Pentru întocmirea lucrării au fost consultate şi folosite surse istorice diferite - aproape o sută de titluri - menţionate în Bibliografie. Instrumentul de lucru nu a fost cercetarea ştiinţifică ci rodul acesteia, folosind îndeosebi materialele întocmite (expuse) de Muzeul Naţional de Istorie, colecţia numerelor revistei "Magazin Istoric", precum şi cele realizate de Institutul Român de Tracologie.. De asemenea, s-au prezentat multiple ilustraţii, care dau viaţă timpului, "însufleţind documentul" şi-l fac mai inteligibil, contribuind la reamintirea istoriei strămoşilor şi din .. "cronici în imagini". S-a realizat astfel o imagistică relevantă din domeniul sculpturii, arhitecturii, picturii, arheologiei, dar şi al faunei şi florei României. Unele ilustraţii prezintă tezaure arheologice celebre şi multe comori ale toreuticii orfevrierilor traco-daci, comparabile cu cele ale regilor greci sau ale faraonilor egipteni, iar altele zugrăvesc zei, personalităţi deosebite şi războaie, precum şi impunătoare construcţii, cetăţi şi monumente de neegalat. La introducere au fost prezentate şi ilustraţii privind peisaje din frumuseţile Patriei, belşugul mamiferelor sălbatice specifice faunei codrilor şi munţilor României, precum şi strălucirea spirituală a marilor culturi ale triburilor băştinaşe care au populat aproape de 8.000 ani spaţiul carpato-dunărean şi pontic. Pe parcursul lucrării, s-a folosit frecvent harta (majoritatea celor prezentate fiind concepute şi desenate de autor). Aceasta reprezintă "timpul şi spaţiul istoric" şi care, reamintim, este un document de lucru ce cuprinde sintetic multiple date, evenimente şi situaţii. Pentru uşurinţa înţelegerii, textul este înlocuit prin semne convenţionale - prezentate la "Legendă" - care simplifică explicaţiile prin sintetizare şi determină scurtarea timpului de "citire". …………………. Fragment din carte TEZAURELE TRACILOR Nefiind menţionate în nici o scriere tracică sunt încă o mare enigmă istorică prin vechimea lor deosebită, prin dispunerea mai densă şi proporţional realizată pe tot cuprinsul României de azi, prin marea lor bogăţie intrinsecă şi îndeosebi prin arta şi rafinamentul cu care sunt create cu o înaltă măiestrie de către orfevrierii traci, care au reuşit să sintetizeze excepţional şi să transpună cu fidelitate în piesele din aur pur principalele trăsături, simboluri, desene şi frumuseţi ale ceramicii, sculpturilor în piatră şi ţesăturilor de pe costumele locuitorilor care au trăit pe plaiurile carpatine, dunărene şi ponto-balcanice.. Elementele care au favorizat practicarea acelui distins meşteşug al prelucrării aurului încă din timpuri străvechi pe teritoriul României au constat, în primul rând, în existenţa unor bogate zăcăminte aurifere în zona geografică a Carpaţilor - îndeosebi, apoi - calităţile estetice ale aurului, valoarea lui, dar şi proprietatea de a fi maleabil şi de a fi prelucrat cu uşurinţă.. Totodată, apariţia meseriei de prelucrare a aurului, încă din perioada finală a epocii pietrei, a fost influenţată şi de factori de natură spirituală. Grupul de piese din aur cel mai variat şi mai numeros este acela al obiectelor de podoabă destinate persoanelor cu rol deosebit în societate, purtate mai ales la ceremonii diverse, dar incluse şi în ritualul funerar. El cuprinde brăţări de tipuri variate - din bară masivă sau din sârmă de aur, simple sau torsionate; verigi cu diametre diferite; mărgele bitronconice şi cilindrice; discuri convexe; obiecte tubulare, saltaleoni sau piese singulare. Tezaurul de la Moigrad Este unul dintre cele mai importante tezaure ale strămoşilor, fiind vechi de peste 4-5.000 ani. O descriere de amănunt a acestui tezaur aparţine istoricului Ştefan Burda (Magazin Istoric Nr.9 /1982). Tezaurul era alcătuit din patru figurine antropomorfe, confecţionate din aur, deci din metal, în plină epocă a pietrei. Din cele patru figurine, una se distinge în mod deosebit: înaltă de aproape 32 cm, lată de 24 cm şi cântărind 746 grame, piesa este unul din cele mai mari obiecte din aur datând din neolitic, cunoscut până acum în lume. Ea înfăţişează imaginea stilizată a zeiţei-mamă, în maniera figurinelor de lut, întâlnite frecvent la începutul şi mijlocul epocii pietrei din România. Figurina face parte din categoria "discuri încoronate": este aproape circulară, cu o perforaţie centrală - "gura" -, deasupra căreia se află două protuberante conice - "ochii". Prin batere extrem de migăloasă şi prin şlefuire fină, artistul a conferit acestei părţi a figurinei o formă sensibil bombată, care pune în evidenţă elementele centrale. în partea superioară se află "coroana", în formă de arc de cerc, având de o parte şi de alta două găuri, pentru prindere. Perfecta rotunjime a conturului, gura larg deschisă - pentru rostirea rugii către forţele naturii, ochii atât de bine conturaţi şi "coroana" sunt realizate cu multă măiestrie. Deşi nu are nici un ornament - printr-un supţii joc de umbre şi lumini, ca şi prin strălucirea naturală a aurului - efectul pe care îl produce este deosebit şi foarte eficient în desfăşurarea ritualului de cult.. Alte două figurine reprezintă imaginea stilizată a femeii. A patra figurină, mai suplă puţin, reprezintă imaginea stilizată a bărbatului. Importanţa piesei este cu totul deosebită, ea fiind cea mai veche reprezentare în aur a bărbatului, din câte se cunosc în lume. Tezaurul cucutenian de la Brad (comuna Negri, judeţul Bacău), din mileniul trei î.Hr.(aproximativ 5 milenii), din epoca neolitică. El a fost descoperit într-o zonă de pe Valea Şiretului în care vieţuirea oamenilor a continuat neântrerupt până în evul mediu (sec XIV e.n.). Tezaurul conţine 480 obiecte de podoabă, din care unele sunt din aur, precum 2 discuri convexe (probabil obiecte de cult), lucrate prin ciocănire din foiţă de aur. Mai conţine şi 190 canini de cerb, fixaţi într-un splendid colier, pentru confecţionarea căruia au fost vânaţi cel puţin 100 de cerbi. El este unul din cele mai vechi tezaure din ţară şi din Europa. …………………. CUPRINS: PREZENTARE INTRODUCERE CAP. I Tracii Tezaurele tracilor O paralelă pe orizontala timpului Apele strămoşilor traco-geto-daci Mari civilizaţii antice contemporane cu tracii Rebus şi sudoku-istoric CAP. II GETO - DACII Primele atestări ale istoriei scrise despre geto-daci Migraţiunea celţilor Primii regi geto-daci a. prima formaţiune politică (Muntenia, Dobrogea, sudul Moldovei) b. A doua formaţiune politică (Moldova şi Transilvania de sud-est) c. A treia formaţiune politică (Transilvania) d. A patra grupare politică geto-dacică (Banat-Oltena) BUREBISTA - Făuritorul primului dac centralizat DECEBAL Rebus şi sudoku istoric CAP. III ROMANII 1. Formarea poporului roman 2. Constituţia 3. Religia 4-5. Agricultura; Meşteşugurile; Comerţul 6. Celţii 7. Regele Pirus împotriva Romei 8. Războaiele punice 9. Războaiele macedonene 10. Fraţii Gracchi 11. Generalul Gaius Marius 12. Lucius Sulla 13. Gaius lulius Cesar 14. împăratul Octavian August 15. Dinastiile Imperiului Roman 16. Evoluţia Imperiului Roman 17. Rebus CAP. IV Războaiele pentru cucerirea Daciei Introducere Primul război din anii 101 - 102 Desfăşurarea primei campanii Enigma de la ADAMCLISI - Contraofensiva lui Decebal Războiul din 105 - 106 Columna Traiană La ÎNCHEIERE Bibliografie Cuprins Rezolvări Autor: Virgiliu Barsanescu

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0647 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.