Ajutorul strategic pentru elevii cu dificultati scolare - Pierre Vianin
Preț: 67,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Pierre Vianin
ISBN: 978-606-8244-17-4
Editura: ASCR
Anul publicării: 2020
Pagini: 406
Format: 17x24
Categoria: Psihologie
DESCRIERE
Ajutorul strategic pentru elevii cu dificultati scolare - Pierre Vianin
CONVERSAŢIA DE EXPLICITARE
Vom prezenta puţin mai detaliat această tehnică de conversaţie, pentru că ea pare, după cum am subliniat mai sus, foarte bine adaptată analizei proceselor cognitive şi metacognitive. Această abordare a problemei a fost dezvoltată de Vermersch (1994, 1997).
Vom prezenta puţin mai detaliat această tehnică de conversaţie, pentru că ea pare, după cum am subliniat mai sus, foarte bine adaptată analizei proceselor cognitive şi metacognitive. Această abordare a problemei a fost dezvoltată de Vermersch (1994, 1997).
Ea vizează să faciliteze descrierea, după un timp, a derulării acţiunilor efective sau cognitive utilizate de subiect în momentul realizării sarcinii. Este vorba, deci, pentru profesor, de a ajuta elevul să-şi verbalizeze trăirea acţiunii, după realizarea efectivă a sarcinii.
Această verbalizare se efectuează pornind de la o acţiune reală şi specificată (de exemplu, fişa sau exerciţiul efectuat), a cărei derulare va fi analizată. Conversaţia de explicitare nu vizează, prin urmare, să evalueze cunoştinţele, imaginaţia sau emoţiile elevului, ci derularea acţiunii realizate de subiect.
Cel intervievat trebuie, deci, să se găsească în poziţie de cuvânt întrupat, adică se va exprima despre ceea ce a făcut realmente, şi nu despre ceea ce ar fi trebuit sau ar fi vrut să facă.
Pentru Vermersch, înţelegerea şi analiza derulării acţiunii se pot face în trei moduri:
1. Prin observabile: aceasta corespunde comportamentelor elevului. Am văzut mai sus că observabilele pot să aducă anumite informaţii importante, dar nu garantează o interpretare fiabilă a proceselor utilizate în mod real de către elev.
2. Prin urme: acestea sunt indicii materiale (dome, răspunsuri etc.); ele presupun, în mod obligatoriu, o interpretare şi, deci, sunt şi ele supuse unor ipoteze eronate.
3. Prin verbalizări: ele sunt uneori singura sursă de informaţii disponibilă; la acest nivel intervine conversaţia de explicitare.
Specificitatea conversaţiei de explicitare este, deci, aceea de a viza verbalizarea acţiunii elevului. Atunci când profesorul îl interoghează pe copil cea mai mare dificultate, pusa în evidenţă de conversaţia non-directivă a lui Rogers, este aceea de a-l asculta efectiv pe elev şi nu de a-i induce răspunsul. Intr-adevăr, regăsim adesea la adult o surditate faţă de ceea ce spune elevul. Profesorul efectuează o filtrare permanentă a conţinutului verbalizării, în funcţie de răspunsurile emise în general de elevi. De exemplu, atunci când n copiuită să pună,,-ent la sfârşitul verbului în propoziţie, profesorul este adesea conv ins că acesta a uitat să caute subiectul. Or, greşeala provine poate dintr-o cu totul altă cauză (de exemplu, elevul nu a recunoscut verbul)...
DIN CUPRINS:
Cuvânt înainte la ediţia în limba română 5
Mulţumiri 15
Cuvânt înainte 19
Efectul Heracles 19
Capitolul 1 - Introducere 29
1. 1. Miza şi ipotezele lucrării 29
1. 2. Postulatele lucrării 35
De la o abordare funcţională la o abordare structurală 36
De la o abordare specifică la o abordare generală 39
De la o abordare centrată pe sarcină la o abordare centrată pe elev 41 De la o abordare explicită la o abordare implicită 44
De la o abordare functională, explicită şi specifică, centrată pe sarcină la o abordare structurală, implicită şi generală, centrată pe elev 47
1. 3. Postulatul de educabilitate şi de modificabilitate cognitivă 49
Modificabilitate cognitivă şi neurobiologic 52
PRIMA PARTE - FUNDAMENTELE TEORETICE
Capitolul 2 - De ce să propunem o abordare cognitivă a remedierii? 59
2. 1. Eşec şcolar şi ajutor strategic 59
2. 2. Motivaţia şcolară, teorie atribuţională şi ajutor strategic 62
Capitolul 3 - Noţiuni teoretice de bază: cogniţie şi metacogniţie pentru începători 69
3. 1. Cogniţie şi metacogniţie: câteva definiţii 69
Cognitie 70
Procese cognitive 70
Metacognitia 71
Procesele metacognitive
Mulţumiri 15
Cuvânt înainte 19
Efectul Heracles 19
Capitolul 1 - Introducere 29
1. 1. Miza şi ipotezele lucrării 29
1. 2. Postulatele lucrării 35
De la o abordare funcţională la o abordare structurală 36
De la o abordare specifică la o abordare generală 39
De la o abordare centrată pe sarcină la o abordare centrată pe elev 41 De la o abordare explicită la o abordare implicită 44
De la o abordare functională, explicită şi specifică, centrată pe sarcină la o abordare structurală, implicită şi generală, centrată pe elev 47
1. 3. Postulatul de educabilitate şi de modificabilitate cognitivă 49
Modificabilitate cognitivă şi neurobiologic 52
PRIMA PARTE - FUNDAMENTELE TEORETICE
Capitolul 2 - De ce să propunem o abordare cognitivă a remedierii? 59
2. 1. Eşec şcolar şi ajutor strategic 59
2. 2. Motivaţia şcolară, teorie atribuţională şi ajutor strategic 62
Capitolul 3 - Noţiuni teoretice de bază: cogniţie şi metacogniţie pentru începători 69
3. 1. Cogniţie şi metacogniţie: câteva definiţii 69
Cognitie 70
Procese cognitive 70
Metacognitia 71
Procesele metacognitive
...
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 38,64 RON42,00 RON (-8%)
- 36,80 RON40,00 RON (-8%)
- 44,10 RON49,00 RON (-10%)
În curând...
-Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 38,64 RON42,00 RON (-8%)
- 34,00 RON
- 36,80 RON40,00 RON (-8%)
Asistenţă online
-Suntem deconectați |
REVIEW-URI