Bacalaureat biologie 2019 clasele XI-XII. Sinteze, teste si rezolvari - Editie revizuita (Ghid pentru bacalaureat de nota 10)

Bacalaureat biologie 2019 clasele XI-XII. Sinteze, teste si rezolvari - Editie revizuita (Ghid pentru bacalaureat de nota 10)
Preț: 25,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 247
Format: 16x23
Categoria: Bacalaureat

DESCRIERE

Bacalaureat biologie 2019 clasele XI-XII. Sinteze, teste si rezolvari - Editie revizuita (Ghid pentru bacalaureat de nota 10) - Stelica Ene

 
... din carte:
 
EFECTELE DETERIORĂRII ECOSISTEMELOR ASUPRA SĂNĂTĂŢII UMANE

-    Oxidul de azot, anhidrida sulfuroasă, eliminate în atmosferă formează smogul, care produce în marile oraşe tulburări cronice la indivizii cu afecţiuni respiratorii şi cardiace.
 
Sulfura de carbon produce la copii simptome neurologice.
 
•    DDT-ul şi alte pesticide produc la om afecţiuni ale sistemului digestiv şi neuroendocrin.
 
- Plumbul determină boala numită saturnism, ce se manifestă prin salivaţie, convulsii, perturbări în activitatea cerebrală şi renală, diaree, urmată de moarte.
 
- Molibdenul produce o degenerare a ficatului, modifică metabolismul fosforului, ducând la malformaţii osoase.
Cadmiul se întâlneşte în concentraţii mari la fumători şi iniţiază cancerul de plămâni.
 
- Poluarea apei potabile cu azotaţi şi consumul ei îndelungat determină cefalee, greaţă, diaree, fenomene cunoscute sub numele de boala apei.
 
    - Poluarea apei cu agenţi microbieni determină creşterea frecvenţei unor afecţiuni, cum ar fi: colibaciloza, hepatita virală, holera, dizenteria.
 
- Radiaţiile ionizante prezintă un risc de cancerizare sau de mutageneză.
 
- Poluarea sonoră determină la om tulburări neurovegetative, nevroze, hipertensiune arterială, tulburări endocrine.
 
AUTOEVALUARE
 
1.    Construiţi câte două enunţuri afirmative pentru fiecare conţinut, utilizând limbajul ştiinţific adecvat. Folosiţi, în acest scop, informaţii referitoare la următoarele conţinuturi:
 
■    Ecosisteme acvatice antropizate
■   Deteriorarea ecosistemelor naturale
■    Deteriorarea ecosistemelor prin introducerea de specii noi
■    Ecosisteme rurale
■    Poluarea radioactivă
■    Ecosisteme urbane
 
2.    Alcătuiţi minieseuri intitulate:
 
■    Agroecosisteme
■    Ecosisteme terestre antropizate
■    Deteriorarea ecosistemelor prin supraexploatarea faunei
■    Poluarea chimică
■    Efecte ale poluării chimice asupra organismului uman
■    Poluarea fizică
■    Ecosisteme terestre antropizate
 
In acest scop, enumeraţi câte şase noţiuni specifice acestei teme. Construiţi, cu ajutorul acestora, câte un text coerent, format din trei-patru fraze, folosind corect şi în corelaţie noţiunile enumerate...
 
 
CUPRINS:
 
CLASA a XI-a - ANATOMIE SI FIZIOLOGIE UMANA

1. Alcatuirea corpului uman
2. Functiile fundamentale ale organismului uman
2. 1. Functiile de relatie
Sistemul nervos
Analizatorii
Glandele endocrine
Sistemul osos
Sistemul muscular
2. 2. Functiile de nutritie
Digestia si absortia
Circulatia
Respiratia
Excretia
2. 3. Functia de reproducere

CLASA a XII-a - Genetica si ecologie umana

1. Genetica
1. 1. Genetica moleculara
1. 2. Genetica umana
2. Ecologie umana

Modele de teste

Subiecte date in anii anteriori la examenul de bacalaureat

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0496 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.