Cele mai mari afaceri cu statul - Dan-Silviu Boerescu

Cele mai mari afaceri cu statul - Dan-Silviu Boerescu
-15%
ISBN: 978-606-992-328-3
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 158
Format: 13x20
Categoria: Dezvaluiri
Preț: 17,00 RON
20,00 RON (-15%)
Disponibilitate: în stoc

Scrie un review!

*
?
Completați numele sau diminutivul dumneavoastră
?
Adresa dvs de e-mail, câmp opțional. Completați dacă doriți să primiți prin e-mail eventualele replici/răspunsuri.
*
?
Scrieți un titlu relevant pentru review-ul dvs, folosind cuvinte reprezentative pentru descrierea produsului care urmează să o faceți.
*
?
Textul review-ului, vorbiți la obiect, oferiți câte mai multe detalii.
*
1 2 3 4 5
?
Acordați o notă produsului (în funcție de caracteristici, raport preț/calitate, etc.): de la cinci stele, dacă sunteți foarte mulțumit, până la o stea, dacă sunteți foarte nemulțumit.
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

DESCRIERE

Cele mai mari afaceri cu statul - Dan-Silviu Boerescu

 
Afacerea Strousberg sau căile de fier erau, de fapt, de aur! Cum l-a cenzurat Titu Maiorescu pe Eminescu

In anul 1868, Principatele Române Unite erau conduse de Principele Carol I de Hohenzollern, domnitorul de origine germană adus în locul lui Alexandru loan Cuza, după o controversată lovitură de stat. în principele german toţi îşi puneau speranţele privind modernizarea Principatelor aflate încă în Evul Mediu din multe puncte de vedere, dar şi privind eliberarea de sub tutela Imperiului Otoman şi constituirea unui stat modern, cu orientare europenistă. Imediat după preluarea tronului de către principele german, a fost elaborată şi o constituţie modernă, după model belgian. Carol I a început de altfel să răspundă aşteptărilor afirmându-şi dorinţa de a moderniza transporturile româneşti prin construirea unei reţele eficiente de cale ferată. De altfel Carol I îi şi scria tatălui său la 13 ianuarie 1868 că „numai print-o linie ferată între Bucureşti şi Iaşi se va alipi în realitate Moldova de Muntenia şi va dispărea orice tendinţă separatistă”.
Dar „când Carol I a urcat pe tron, Ţările Române trăiau încă într-o sălbăticie profundă. Un drum de la Bucureşti la Iaşi cu trăsura putea dura până la două săptămâni - în cazul în care hoţii sau haitele de lupi nu-l scurtau prin dreptul Bacăului. De la Piteşti la Craiova puteai pierde câteva zile dacă nu cumva îţi pierdeai bunurile personale sau viaţa. Jderii, vulpile, vulturii şi corbii însoţeau caravanele negustoreşti prin hăţişuri ca un alai secret, mereu la pândă, în caz că pică ceva din căruţă sau de pe cal. In vetrele săteşti de la munte, prezenţa urşilor era aşa de comună, încât recensământul îi lua adesea în calcul...
 
CUPRINS:
 

Afacerea Strousberg sau căile de fier erau, de fapt, de aur!
Cum l-a cenzurat Titu Maiorescu pe Eminescu
Bragadiru, marele furnizor de spirt al Armatei Române în timpul Războiului de Independenţă
Malaxa, contractele preferenţiale cu statul şi servieta cu 100. 000. 000 de lei oferită lui Carol al ll-lea pentru „opere culturale şi de binefacere"
Max Auschnitt şi epopeea Uzinelor şi Domeniilor de Fier Reşiţa
Dinu Patriciu trăieşte?
Soarta „tragică" a primului miliardar al României de după 1989: şi-a înscenat oare moartea, după cum susţine teoria conspiraţiei?
Lămuriri bibliografice

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0803 sec