Chemarea maestrului spiritual. Sensul îndrumării spirituale pe calea către sine

Chemarea maestrului spiritual. Sensul îndrumării spirituale pe calea către sine
-10%
Preț: 28,80 RON
32,00 RON (-10%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-111-772-0
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 240
Format: 13X20

DESCRIERE

Chemarea maestrului spiritual. Sensul îndrumării spirituale pe calea către sine - Karlfried Graf Durckheim

 
... prezenţa aspectului personal pune în discuţie adevărul urmărit de aspectul obiectiv (funcţia lui de centru de cunoaştere fiind atunci îndepărtată pe cât este posibil). In schimb, adevărul uman al existenţei, adică sensul şi importanţa a tot ceea ce îl înconjoară pe cel care o trăieşte, nu va fi vizibil decât trăit (experimentat) şi înţeles plecând de la el şi prin raport cu el.
 
Aspectul obiectiv, şi el, cu tot ceea ce se distinge acolo, îşi are locul său în cadrul viziunii personale, unde posedă deci şi anumite calităţi afective. Astfel, de exemplu, orice percepţie obiectivă are caracterul unei anumite distanţe. Ea se află într-o sferă mai puţin „caldă", mai detaşată. Chiar şi cuvântul „obiectiv" are o anumită valoare de „simţire", are coloratura sa particulară în imaginea de ansamblu a aspectului personal şi, de asemenea, ceea ce este definit ca obiectiv păstrează, chiar şi în trăire, o calitate „personală".

    Ceea ce omul aude nu sunt „vibraţii", ci sunete; sunt ritmuri, şi nu relaţii între vibraţii; sunt melodii, şi nu raporturi determinate de numere, care organizează un ansamblu (deşi, în sens obiectiv, el poate să descopere şi să abstragă aceste lucruri şi să le pună de o anumită manieră în raport cu trăirea).
 
El vede, gustă şi simte totul, oricât de puţin îl face să discearnă aspectul obiectiv, cu ajutorul conceptelor sau al măsurilor abstracte. El trăieşte şi simte mai degrabă o lume încărcată de calităţi afective, care îl favorizează, sau îl ameninţă, îl atrage sau îl respinge, îl face fericit sau îl plonjează în disperare, îl umple sau îl lasă gol, toate acestea reprezentând un contrapunct al formei prin care el se trăieşte şi se exprimă pe sine însuşi în lume.
 
Totul depinde, în cele din urmă, de starea de spirit în care se află, aceasta fiind ea însăşi supusă faptului şi modului în care este el în centrul său. Şi de aceasta este el însuşi responsabil...
 
...........
 
... murirea începe la naştere. Moartea este inclusă în ţesătura vieţii şi tot ceea ce trăieşte şi creşte trăieşte spre moarte sa şi prin moartea a ceea ce este depăşit deja de creşterea sa. Aceasta se întâmplă pe neobservate: într-o perpetuă transformare fără durere.
 
Dar, cu cât omul devine tot mai mult un eu care defineşte, se agaţă şi caută stabilitatea, cu atât îi este mai dificil să degajeze locul noului. Fericit cel care a învăţat să se detaşeze. Totuşi, într-o zi, adevărata moarte înaintează spre el şi îi cere mai mult decât murirea inerentă oricărei transformări. Ea îi cere să crească mai sus si dincolo de adevărata murire: să-crească-peste-el-însuşi.

    Mult mai devreme decât crede omul, fără suferinţă, aidoma unui cancer, moartea începe să-l cheme şi deja să vină să-l caute. Dar ce este moartea? Nu ajungem, oare, prin intermediul morţii, la o Viaţă mai mare? Şi fructul maturităţii nu este el - sau ar trebui să fie - faptul de a şti să ne deschidem ei, murind? Când omul care îmbătrâneşte, fără să se întrebe ce-l aşteaptă acolo, nu se gândeşte decât cum să-şi prelungească existenţa, el ratează încoronarea vieţii sale...
 
CUPRINS:
 

Cuvânt-înainte... 5
 
    partea întâi
    STRIGĂTUL DUPĂ MAESTRU

I. DE-A LUNGUL TIMPULUI... 13
1. Maestrul ca arhetip... 13
2. Mediator între cer şi pământ... 16
3. De la angoasa primitivă la cunoaşterea iniţiatică... 18
4. Ştiinţă atemporală - Marea Tradiţie... 20
5. înţeleptul şi Maestrul... 23

II. ÎN ZILELE NOASTRE... 27
1. Întrebarea... 27
2. Cine cere un maestru?... 29
3. Cine pune această întrebare?... 30
4. Experienţa care declanşează chemarea maestrului... 35
5. Unde se află maeştrii?... 40

    partea a doua    
    MAESTRUL, DISCIPOLUL, CALEA    

I. IDEEA ŞI REALITATEA MAESTRULUI... 49
1. Maestrul veşnic... 49
2. Maestrul interior... 54
3. Maestrul în persoană... 57

II. DISCIPOLUL... 65

III. CUM ACŢIONEAZĂ MAESTRUL... 75
1. Învăţătura... 75
2. Îndrumarea... 82
3. Strălucirea... 86
4. Exemplul... 88
5. Şocul... 93

IV. VIAŢA ŞI OMUL... 95

V. CALEA... 107
Hristos Maestrul... 125

    partea a treia
    VOCEA MAESTRULUI ÎN VIAŢĂ

Introducere... 131

I. VOCEA MAESTRULUI ÎN ÎNTÂLNIREA CU CORPUL... 135
1. Corpul care suntem... 135
2. Perspectiva fiziognomică... 146
3. Deformări colective... 153
4. Imaginile directoare... 156
5. Exerciţiul... 160

II. MAESTRUL INTERIOR ÎN CĂUTAREA CENTRULUI... 165
1. „La bonne assiette"... 165
2. Lumea văzută sub aspectul său personal şi sub aspectul său obiectiv... 167
3. Cele trei nevoi fundamentale ale omului... 173
4. Tripla unitate a Fiinţei - centru al omului... 175
5. Trei feluri de conştiinţă... 178
6. Conştiinţa de sine copilărească... 181
7. Conştiinţa de sine a eului profan... 182
8. Conştiinţa de sine prin Fiinţă... 186
9. Centrul: Fiinţa prezentă în om... 188
10. Calea spre Centru... 190
11. Centrul în simbolismul corpului... 299
12. Inima - centrul crucii... 208

III. VOCEA MAESTRULUI LA ÎNTÂLNIREA CU MOARTEA... 215

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0542 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.