Copii ce vor să-şi vindece părinţii - Bruno Clavier

Copii ce vor să-şi vindece părinţii - Bruno Clavier
Preț: 37,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-9707-00-5
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 184
Format: 13X20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Copii ce vor să-şi vindece părinţii - Bruno Clavier

 

Copiii - „bureţi emoţionali"

Încă de la naştere, chiar in utero, copiii pot fi aşadar terapeuţii familiei lor, cu atât mai mult atunci când aceasta nu funcţionează cum trebuie. Acest proces, aflat la originea celor mai multe dintre dificultăţile mentale întâlnite în cadrul consultaţiilor mele, poate trece neobservat, pentru că el devine invizibil printr-o inversare de roluri: copiii sunt bolnavi în mod oficial.


Un simptom al tulburării emoţionale a celor care îi înconjoară pe aceşti copii este faptul că ei devin centrul atenţiei; li se oferă îngrijiri, deşi ei s-au plasat în poziţia de „medici". Copiii ştiu intuitiv - şi fără niciun dubiu - că părintele lor este în suferinţă, dincolo de aparenţe, când nici măcar acesta din urmă nu pare că ar suferi. „Cum le pot vindeca pe aceste persoane dragi, care sunt atât de indispensabile pentru mine?" „Ce anomalii de comportament, de atitudine, aş putea manifesta pentru a le alina suferinţa?" Cam aşa şi-ar reda trăirile, dacă toate acestea nu s-ar petrece în inconştient.


 Atitudinea lor poate consta într-un sprijin permanent, dar, de cele mai multe ori, copiii îşi asumă „durerea părintelui". O iau în seama lor, în felul lor, cu efecte nefaste identice sau, uneori, diferite. Manifestându-şi şi menţinându-şi simptomele, ei îl ajută să nu se prăbuşească...

 

Primirea copilului şi a familiei lui în terapie

 

Un cuplu vine la consultaţie împreună cu fiul de şapte ani. Acesta din urmă are un comportament considerat „anormal", care a început să se manifeste de la vârsta de patru ani. Copilul se enervează foarte tare şi face crize de furie incontrolabile.

 

La prima şedinţă cu el şi cu familia lui, descoperim una dintre cauzele tulburărilor sale: înainte de a fi conceput, băiatul a avut un frate care a murit in utero, la patru luni, din cauza unei boli genetice.

 

Aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori, părinţii nu s-au gândit să-i vorbească despre el. Aşadar, copilul avea un comportament „anormal" care simboliza prezenţa fantomatică a fratelui său mai mare, un prunc „anormal" decedat. Băiatul captase „existenţa" acestuia, împovărându-se cu drama parentală originară şi cu absenţa cuvintelor de care era ea însoţită.


Depozitari ai emoţiilor ascunse ale părinţilor şi ale propriilor Strămoşi, copiii au nevoie ca aceste cuvinte - şi adeseori lacrimile reţinute - să fie rostite şi plânse în prezenţa lor, astfel încât să se elibereze de o povară afectivă mult prea grea pentru ei şi care nu le aparţine...

 

CUPRINS:

 

Introducere. Imensa dragoste a unui copil pentru părintele lui... 11

    PARTEA ÎNTÂI Cum se manifestă fantomele familiale la copii

1. Ce este o fantomă familială?... 19
Repetarea traumelor... 19
    La aceeaşi vârstă, copilul repune în scenă trauma părintelui... 20
    Copiii - „bureţi emoţionali"... 22
    Primirea copilului şi a familiei lui în terapie... 23
Un copil ne explică ce înseamnă o fantomă... 24
    Bunicul şi cuţitele... 24
    Un psiholog caută tot timpul răspunsuri... 26
    Transmiterea traumelor... 27
Un copil poate avea un coşmar cu o traumă parentală despre care nu ştie nimic... 29
    Soluţia simptomului se află adeseori în primul desen... 29
    Pisica reprezintă feminitatea în inconştient... 31
    Coşmarul despre abuzul sexual suferit de mamă... 32
    Inconştientul părintelui este inclus în acela al copilului... 33
    Fantomele familiale... 33

2. „Mămico, tăticule, îmi este frică noaptea!"... 37
„Nu pot sa adorm"... 37
    Telescopare între viaţă şi moarte... 38
    „Caca-moarte" şi curcubeul de vindecare... 39
    Diferenţierea traumelor transmise de traumele trăite... 41
îngrijirea copilului din părinte... 42
    Străbunicul incestuos... 42
    Coşmaruri revelatoare... 43
    Problema amneziei traumatice... 45
    „Parentalizarea" copilului... 48
A oferi autoritate copilului... 50
    Frăţiorul mort care paralizează agresivitatea celui mare... 50
    Agresivitatea naturală a copilului... 52

3. Furii personale, furii transgeneraţionale... 55
Furia „superbunicului"... 55
Când doi străbunici îşi bântuie descendentul... 57

    Coşmarurile robotului şi ale monstrului... 57
    O traumă poate să dăinuie o lungă perioadă de timp... 58
    Copilul nu are o structură psihică definitivă... 59

4. Moartea care bântuie noile generaţii... 61
Un copil purtător al fantomei genocidului armean... 61
    Cuţitul genocidului... 61
    O fantomă a primului fiu mort... 63
    Când fantomele individuale se înscriu în fantomele colective... 64
Capacitatea de a iubi în linişte... 65
    Când moartea devine obsedantă... 65
    Agresivitatea faţă de familie... 66
    Apariţia salutară a sentimentului de culpabilitate ... 68
    A putea fi bun reparând... 69
    Cum gestionăm agresivitatea copiilor... 70
Când copilul ajunge la vârsta la care părintele lui a trăit o traumă majoră... 71
    Copilul care nu mai mergea la grădiniţă... 71
    Transmiterea de la inconştient la inconştient, de la părinte la copil... 72
Un accident mortal suferit de un copil are efecte asupra mai multor generaţii... 73
    Povestea unui înec... 73
    Culpabilitatea fantomatică... 75
    Evenimentul traumatic poate reveni ca o fantomă... 75
    Cumularea fantomelor sporeşte simptomele copiilor... 76

5. „Iar am făcut pipi în pat"... 79
Cum se poate moşteni ruşinea... 79
    Mătuşi şi corturi... 79
    Pisoiul care făcea pipi... 80
    Un copil poate purta ruşinea familială... 81
„Mama a plecat"... 82
    Insectele care sparg uşa... 82
    Femininul şi masculinul în imaginea corpului... 83
    Matern şi patern în imaginea corpului... 84

    PARTEA A DOUA Când lucrurile încep să se complice pentru părinţi

6. Probleme ale bunicilor... 87
Dragostea, cheia transmiterii traumelor... 87
    Un copil blocat în limbajul lui de un cuvânt... 87
    Străbunicul crocodil... 89
Copilul care îşi iubea enorm bunica... 90
    O poveste despre felaţie... 90
    Modul în care, în inconştient, moartea este legată de excremente şi sexualitatea, de urină... 90
    Abuzul suferit de o bunică în copilărie... 91
    Un nepot îşi felicită bunica... 93
    Un simptom care simbolizează viaţa şi moartea... 94
Ceasornicul transgeneraţional... 95
    A face diferenţa între fobie şi frică... 95
    Un avort fantomatic... 96
Unde sunt morţii?... 97
    O fobie de vânt şi de ploaie... 97
    Fobia trădează prezenţa fantomei... 99

7. Viziunile fantomelor... 101
Originarul şi distorsiunea spaţiului-timp... 101
    Copilul care auzea voci... 101
    A iubi înseamnă a deveni „la fel ca..."... 103
Un copil poate avea în el memoria corporală, vizuală, auditivă şi chiar olfactivă a strămoşului său... 105
    O fobie de a vomita... 105
    O memorie olfactivă fantomă?... 107
Amelie, fetiţa cu fantome... 109
    Când fantomele familiale iau forma unor ectoplasme... 109
    Ritualurile pentru morţii noştri şi transgeneraţionalul... 111
    Somnambulismul unei copile ... 112
    Unii copii pot capta numeroase fantome familiale din genealogia lor... 113
 
8. Transmiterea traumelor sexuale... 115
Când copiii îşi duc părinţii la psiholog... 115
Transmiterea epigenetică a traumelor... 118

    Anorexii din mamă în fiică... 118
    Incestul bunicului... 119
    Hrana are o simbolistică sexuală... 121

    PARTEA A TREIA Vasele comunicante emoţionale

9. Eliberarea copiilor de psihoză... 127
Elia, copilul „nebun al regelui"... 127
    O ciudată fobie de sunete... 127
    Un copil îşi aminteşte un nume îngropat în memoria părintelui său... 129
    Copilul îşi adoptă părinţii adoptivi împreună cu fantomele lor... 131
    Noe, un clovn stresat... 131
    Un copil care vrea să-l devoreze pe celălalt... 132
    Noe iese din fragmentarea psihozei... 134
    „Mamă, naşte-mă!"... 135
    O consecinţă a violenţelor... 136
    Modul de transmitere a fantomelor familiale poate să nu fie unul strict biologic... 138
De la copilul liliac la copilul lup... 139
    Maxim, copilul liliac... 139
    Cele patru stări ale omului... 140
    La început, un copil se află în starea de plantă... 141
    Animalul din noi... 142
    Când Maxim a devenit un copil lup... 142
    Copilul, în sfârşit om... 143

10. Autismul nu este o fatalitate... 147
Copilul căzut în televizor... 147
    Un copil de doi ani care nu stă în şezut... 147
    Autism şi traumatism... 150
    Pentru copil, obiectul este corpul lui ... 152
    Când terapeutul visează pentru pacientul lui... 153
    Trei chei pentru însuşirea limbajului... 155
    Angel şi violenţa bunicului său... 156
Copilul îşi creează propriul proces de vindecare... 158
    Când tatăl a fost martirizat... 158
    Salvatorul şi călăul... 160
    Suferinţa copilului autist este aceea a părinţilor lui?... 160
    Sistemul vaselor comunicante emoţionale între părinte şi copil... 164
    Transferul copilului autist... 166
Igor, vindecat, „ex-autist"... 168
    A doua traumă de naştere... 170

Concluzie. Problema nu e aceea că nu iubim, ci că am putea iubi mai mult!... 175

 

 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.1681 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.