Copilul meu este dislexic. Cum sa-i ajutam pe copiii dislexici sa infrunte cu seninatate lumea scolii - Arianna Pinton

Copilul meu este dislexic. Cum sa-i ajutam pe copiii dislexici sa infrunte cu seninatate lumea scolii - Arianna Pinton
Preț: 45,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 9786068714516
Anul publicării: 2021
Pagini: 204
Format: 14x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Copilul meu este dislexic. Cum sa-i ajutam pe copiii dislexici sa infrunte cu seninatate lumea scolii - Arianna Pinton

 
Trăsăturile care privesc caracterul şi comportamentul
 
Există alte caracteristici care adesea ies în evidenţă la copilul cu TSI până în punctul în care creează adevărate particularităţi ale caracterului său:
 
•    coeficientul de inteligenţă în medie sau deasupra mediei, dar cu performanţe şcolare scăzute, îndeosebi în cazul probelor scrise;
•    copilul este adesea mustrat, acuzat că se comportă necorespunzător sau că este leneş, neatent, imatur şi că „nu îşi dă silinţa suficient";
•    se simte prost, are o joasă stimă de sine, tinde să îşi ascundă propriile slăbiciuni;
•    are dificultăţi în a fi atent;
•    are dificultăţi în a-şi păstra concentrarea şi este foarte activ;
•    se descurcă bine în examinările orale, dar are rezultate slabe în cele scrise;
•    învaţă foarte repede prin observaţie, demonstraţie, experiment şi stimuli vizuali;
•    este foarte bun în a pune în practică ideile abstracte;
•    are capacităţi artistice excelente;
•    tinde să „viseze cu ochii deschişi";
•    se pierde cu uşurinţă în propriile gânduri;
•    pierde noţiunea timpului.
 
PRIMELE SEMNALE DE ALARMÂ

Diagnosticarea dislexiei, fireşte, trebuie să fie realizată de către experţi, dar este important ca voi, părinţii, să semnalaţi specialiştilor posibila prezenţă a semnalelor care vă fac să bănuiţi că fiul/fiica voastră ar putea fi dislexic(ă). Observaţi aşadar comportamentul său şi evaluaţi dacă el/ea corespunde acestui profil:
✓    familiaritate cu alţi copii cu TSI;
/ este foate lent în citire sau citeşte suficient de repede, dar fără să înţeleagă semnificaţia cuvintelor lecturate;
/ i se întâmplă să greşească ceea ce citeşte;
/nu citeşte niciodată doar de plăcere: o face doar dacă este obligat;
/ atunci cand citeşte, se plânge că „sar cuvintele afară din pagină”;
/ citeşte rău cu voce tare, îi este ruşine să o facă (preferă citirea silenţioasă) şi în timpul cititului se plânge că îl doare capul, că are ameţeli sau că îi este rău;
/ omite frecvent litere sau silabe: "soare” devine ’’sare”, "tel" devine ’’trei”, "roată" devine ”oată”;
/ adaugă în mod frecvent litere sau silabe străine în cuvintele pe care le citeşte: "butelie” devine "bulitenie”;...
 
CUPRINS:
 
Introducere
Folosirea cuvintelor
Citirea
Scrierea
Folosirea numerelor
Ce sunt numerele
Tulburările specifice de învăţare
Dislexia: dificultatea de a citi
Disortografia: dificultatea de a traduce sunetele în litere
Disgrafia: dificultatea de a scrie
Discalculia: tulburarea de calcul şi raţionament matematic
Căror semnale să le acordăm atenţie
Semnele cele mai comune
Alte tulburări mai puţin frecvente
Diagnosticul
La ce vârstă este posibilă formularea unui diagnostic
Ce să faceţi dacă bănuiţi că fiul/fiica voastră are TSI
Transmiterea diagnosticului
Ajutorul specialistului
Caracteristicile şi obiectivele terapiei
Cum să ajuţi şi să înţelegi copilul dislexic
Incercaţi să vă puneţi în locul său
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0521 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.