Copilul meu gândeşte prea mult. Transformă-i diferenţa în forţă! - Christel Petitcollin

Copilul meu gândeşte prea mult. Transformă-i diferenţa în forţă! - Christel Petitcollin
Preț: 38,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-9707-03-6
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 240
Format: 13X20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Copilul meu gândeşte prea mult. Transformă-i diferenţa în forţă!. Cum să-ţi înţelegi şi să‑ţi ajuţi copilul hipersensibil, hiperemotiv şi hiperempatic - Christel Petitcollin

 
... foarte mulţi cred că nu ar trebui să se implice în disputele iscate între copii, care pot să fie lăsaţi să se descurce singuri. E dramatic, fiindcă nu învaţă decât că, în general, câştigă cel mai agresiv. In realitate, agresiunea chiar dă roade: 80% dintre actele aferente înregistrate în rândul copiilor de până la 5 ani se sfârşesc printr-o atitudine de supunere a victimei, care cedează, adulţii permiţând acest lucru.
 
In plus, se pare că părinţii şi profesorii au tendinţa să tolereze agresiunile în care sunt implicaţi băieţi. în schimb, avem cu toţii tendinţa să încurajăm supunerea şi acceptarea atunci când vine vorba despre fetiţe. Un studiu a arătat că mamele le cer fiicelor lor să cedeze în timp ce se joacă de trei ori mai mult decât în cazul băieţilor.
 
Este şi motivul pentru care faptul că îi învăţăm ce înseamnă asertivitatea permite o reechilibrare a situaţiei (reducerea agresivităţii excesive la băieţi şi atitudine de supunere a fetelor). Asertivitatea este necesară, printre altele, dacă vrem ca cei mici să reziste atunci când cei din jur îi presează.

De adulţi depinde să interzică luptele pentru putere şi să arate copiilor cum să îşi rezolve conflictele printr-o atitudine cât mai pacifistă. Celine Alvarez a reuşit la ea la clasă. Nu este chiar atât de complicat. Adulţii au, la rândul lor, tot interesul să deprindă asemenea tehnici de gestionare a disputelor.

Ca să vă ajutaţi copilul să îşi rezolve problemele, mai întâi de toate trebuie să îl ascultaţi fără să îl criticaţi. Conflictele nu se gestionează niciodată „la cald". Mai întâi trebuie să vă calmaţi, ca să puteţi privi problema din mai multe perspective, apoi să identificaţi comportamentele nepotrivite de-o parte şi de alta.
 
Important este şi să vă puneţi în locul celorlalţi. Copiii o pot face, încă de la vârsta de 5 ani. Nu în ultimul rând, determinaţi-vă copilul să propună soluţii. Fiindcă în general avem tendinţa să ni se pară că soluţiile noastre sunt cele mai bune, nu e rău să îi sugeraţi şi dvs. câteva...
 
CUPRINS:
 

Introducere... 5

Etichete şi categorisiri... 13
    Autist... 15
    Potenţial înalt... 16
    ADHD... 19
    Afecţiuni care încep cu prefixul dis-... 23
    Dislexia mea din perioada în care am învăţat limba rusă... 26

O sensibilitate ieşită din comun... 29
    Hiperestezia... 29
    Hipersensibilitatea... 42
    Furtunile emoţionale... 47
    Emotivitatea excesivă... 47
    Tristeţea şi deprimarea... 48
    Teama şi anxietatea... 49
    Furia... 50
    Culpabilitatea... 51
    Ruşinea... 53
    Frustrarea... 53
    Bucuria... 53
    Afectivitatea excesivă... 54
    Empatia excesivă... 55
    Gândirea complexă, de tip arborescent... 59

Experienţa mea practică... 63
    Un workshop pentru copiii consideraţi „hiperactivi"... 63
    Experienţa mea în coaching individual... 69

Arta dezvăluirii... 75
    Cum să le explici copiilor supraeficienţi faptul că sunt diferiţi... 76

Pericolele sinelui fals... 81
    „Eşti inadaptat şi ai o mulţime de defecte"... 81
    O dezastruoasă negare... 82
    Cum să eviţi 10-20 de ani de terapie... 84
    De la supraadaptare la şinele fals... 86
    Renunţarea la supraadaptare... 90

Nevoia de a avea un cadru solid... 97
    Un adult la locul său, care îşi îndeplineşte rolul... 97
    Instrucţiuni clar exprimate... 102
    Relaţia cu autoritatea... 103
    Stima de sine... 106
    Organizarea timpului şi a spaţiului... 107

Angoasa vidului... 109
    O plictiseală profundă... 109
    O curiozitate insaţiabilă... 111
    Sunt indicate relaxarea şi meditaţia în cazul copiilor?... 115

O spiritualitate instinctivă... 119
    Conştiinţa morţii... 120
    Medium şi şaman de la o vârstă fragedă... 122
    De la perfecţionism la excelenţă... 126
    Răbdare şi rezistenţă... 129
    Un sistem de valori raportat la absolut... 130
    Ţineţi cont de faptul că se află într-o permanentă căutare a sensului, dar ajutaţi-i să se întrupeze... 136

Regulile sociale... 139
    A înţelege pentru a se adapta... 141
    Regulile valabile la nivel social... 142
    Relaţii optime cu cei din jur... 145
    Competenţele sociale... 148
    Adulţii manipulatori... 149
    O atitudine asertivă, pentru o comunicare mai bună... 151
    Gestionarea conflictelor... 152
    Cei la fel ca mine... 154

Sistemul educaţional actual... 157
    Există oare un plan de îndobitocire a populaţiei?... 160
    Dezastrul din sistemul naţional de educaţie... 162
    Soluţii există!... 164
    Acceptarea principiului realităţii... 166

Trucuri şi sfaturi pentru reuşita pe plan şcolar... 169
    Nevoia de a pomi de la o perspectivă globală pentru a ajunge la detalii... 169
    Nevoia de sens... 170
    Nevoia de conţinut care să le alimenteze dorinţa de cunoaştere       172
    Nevoia de afecţiune... 174
    Reîntoarcerea la lucrurile de bază... 175
    înţelegerea corectă a instrucţiunilor... 177
    Capacitatea de a explica parcursul mental... 179
    Scrie cât mai mult... 180
    Respectarea întocmai a instrucţiunilor... 181
    Cum să câştigi câteva puncte ca să îţi măreşti nota?... 182
    Cum să lucreze şi să exerseze mai mult?... 185
    Cum să nu ne pierdem concentrarea... 188
    Metodele mnemotehnice... 190

Fobia de şcoală... 193
    Regăsirea sensului... 195
    Atenuarea presiunii... 196
    Restabilirea relaţiilor dintre părinţi şi profesori... 198
    Retragerea de la şcoală nu este o tragedie... 201
    Hărţuirea în mediul şcolar... 205
    O şcoală responsabilă, dar nu culpabilă... 206
    Cazul hărţuitorului singuratic... 207
    Când hărţuirea este un fenomen de grup... 209

Hărţuirea în mediul online... 210
    Ce anume nu trebuie făcut niciodată... 212
    Cum să gestionezi corect interacţiunile dintr-un grup... 218
    Cu noaşterea interdicţiilor universal valabile... 219
    Toleranţă zero... 220
    Cine sunt copiii hărţuiţi încă din primii ani de şcoală?... 221
    Semnale care nu ne înşală... 223

Concluzii... 225
Bibliografie... 229

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0489 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.