Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice

Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice
Preț: 13,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 973-736-291-9
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 223
Format: 13x20

DESCRIERE

Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice - Anne Floret …limbajul simbolic reprezintă o modalitate ideală de a vorbi subconştientului, acţionând astfel asupra problemelor din mintea copilului, având o mare influenţă asupra acestuia şi asupra realităţii percepute de el. Simbolul se adresează sufletului, acea parte a aisbergului pe care noi nu o vedem şi pe care o putem controla prin aceste metafore vindecătoare. …………… Povestea 2: Un copac atât de mare 2-6 ANI Introducere Inspirată de o adopţie într-un orfelinat dintr-o ţară îndepărtată, această poveste dezvăluie problemele constante referitoare la explozia familială, la excludere, sprijin, schimbarea culturală - care pare mult mai pregnantă decât ne închipuim când adopţia este prematură, căci micuţul a auzit un alt limbaj, a simţit alte miresme - şi la noua adaptare-adopţie, în toate sensurile termenului, în ceea ce priveşte noua familie şi noua ţară. Povestea 1. A fost odată ca niciodată un băieţel care locuia într-o ţară foarte îndepărtată. Ii plăcea să caute muşchi în întinsa pădure virgină. 2. într-o zi, a avut loc o mare explozie şi băieţelul a fost proiectat în cer, foarte departe, deasupra copacilor. înnebunit, bunicul său, care răzuia muşchiul pe vaporul său, s-a oprit şi a alergat să vadă ce se întâmpla, dar, vai!, băieţelul nu mai era acolo. 3. S-a pomenit în vârful unui copac imens şi a coborât ramură cu ramură până când a atins solul întinsei păduri. Şi acolo, şi-a ridicat ochii spre copacul cel înalt care îl prin¬sese în căderea sa. Ce copac imens şi atât de simpatic! 4. Băieţelul l-a luat de braţ şi amândoi au traversat pădurea. Câteodată, când oboseala îşi făcea simţită prezenţa, copacul cel înalt se întindea pe pământ pentru ca băieţelul să se poată odihni stând pe el. Copilul se aşeza şi cugeta. Copacul cel înalt veghea tăcut asupra lui. 5. El avea deja o idee despre locul unde să se ducă. Trebuia să părăsească deja această pădure. Era vorba despre o călătorie lungă, lungă. 6. Iată că au ajuns într-un loc vesel. Acolo exista o statuie imensă şi foarte veche care îi privea de foarte mult timp pe oamenii care treceau. Băieţelul s-a uitat la ea, intimidat. Părea că aceasta voia să-i povestească ceva important. Băieţelul a ciulit urechea şi ea i-a şoptit: "Aminteşte-ţi că eu mă aflu mereu aici şi pentru tine". 7. în cele din urmă, ei au ajuns într-un sat mare unde toate casele erau asemănătoare şi bine aranjate. Băieţelul s-a hotărât să locuiască acolo împreună cu marele său copac. Ei s-au instalat într-o casă şi au trăit foarte fericiţi.... CUPRINS: PROLOG ... 5 INTRODUCERE ... 9 Cum se nasc poveştile ... 9 Care sunt obiectivele acestei cărţi? ... 11 Scopul acestei cărţi este acela de a-1 atinge pe copil în realitatea sa ... 12 Cum se citeşte această carte? ... 15 Crearea de poveşti ... 16 A spune o poveste este o adevărată poveste ... 17 Simbolul ... 20 1. SOMNUL Povestea 1: Vaporul micuţului marinar Povestea ... 25 Explicaţie ... 27 Dinamica poveştii ... 32 Simbolurile importante de reţinut ... 34 Povestea 2: Micul tigru şi ceasornicarul viselor Introducere ... 35 Povestea ... 35 Explicaţie ... 38 Dinamica poveştii ... 44 Simbolurile importante de reţinut ... 47 2. DESPĂRŢIREA PĂRINŢILOR Povestea 1: Căpitanul şi meduzele Introducere ... 48 Povestea ... 49 Explicaţie ... 51 Dinamica poveştii ... 56 Simbolurile importante de reţinut ... 57 Povestea 2: Piţigoiul echilibrist Introducere ... 58 Povestea ... 58 Explicaţie ... 59 Dinamica poveştii ... 63 Simbolurile importante de reţinut ... 63 3. LIMITELE Florent şi toba Introducere ... 64 Povestea ... 65 Explicaţie ... 74 Dinamica poveştii ... 81 Simboluri importante de reţinut ... 83 4. ADOPŢIA Povestea 1: Călătoria lui Louis Glisse Introducere ... 84 Povestea ... 85 Explicaţie ... 86 Dinamica poveştii ... 90 Simbolurile importante de reţinut ... 91 Povestea 2: Un copac atât de mare Introducere ... 92 Povestea ... 92 Explicaţie ... 94 Dinamica poveştii ... 97 Simbolurile importante de reţinut ... 98 5. CONTROLUL SFINCTERELOR Moa, farfuria şi lingura ei Introducere ... 99 Povestea ... 99 Explicaţie ... 100 Dinamica poveştii ... 103 Simbolurile importante de reţinut ... 105 6. EXCLUDEREA Borcanul spart Introducere ... 106 Povestea ... 107 Explicaţie ... 108 Dinamica poveştii ... 111 Simbolurile importante de reţinut ... 112 7. FAMILIE BICULTURALĂ Muntele alb Introducere ... 113 Povestea ... 114 Explicaţie ... 117 Dinamica poveştii ... 123 Simbolurile importante de reţinut ... 125 8. FRUSTRAREA Cuibul strâmb Introducere ... 126 Povestea ... 126 Explicaţie ... 128 Dinamica poveştii ... 130 Simbolurile importante de reţinut ... 131 9. DIFICULTĂŢILE ŞCOLARE Povestea 1: Sătenii invizibili Introducere ... 132 Povestea ... 133 Explicaţie ... 134 Dinamica poveştii ... 137 Simbolurile importante de reţinut ... 138 Povestea 2: Colina vulpii Introducere ... 139 Povestea ... 139 Explicaţie ... 140 Dinamica poveştii ... 144 Simbolurile importante de reţinut ... 145 10. REGRESUL Porcuşorul care ştia tot Introducere ... 146 Povestea ... 146 Explicaţie ... 147 Dinamica poveştii ... 150 Simbolurile importante de reţinut ... 151 12. FAMILIA RECOMPUSĂ Povestea 1: Crabul uriaş Introducere ... 152 Poveste ... 153 Explicaţie ... 154 Dinamica poveştii ... 157 Simbolurile importante de reţinut ... 159 Povestea 2: Pajul şi prinţesa Introducere ... 160 Poveste ... 160 Explicaţie ... 162 Dinamica poveştii ... 165 Simbolurile importante de reţinut ... 166 13. COPILUL ŞI MOARTEA Grota cu două capete Introducere ... 167 Poveste ... 168 Explicaţie ... 170 Dinamica poveştii ... 174 Simbolurile importante de reţinut ... 175 14. ABUZURILE Batistuta Introducere ... 176 Poveste ... 176 Explicaţie ... 178 Dinamica poveştii ... 181 Simbolurile importante de reţinut ... 182 PAS CU PAS TU Şl COPILUL TĂU Eroul ... 185 Căutarea ... 186 Punctul de plecare ... 188 Timpul ... 190 Acţiunea ... 191 Sfârşitul ... 192 Propune ... 193 Permite-i copilului să deseneze ... 193 SFATURI ... 194 GLOSAR DE SIMBOLURI PREZENTE ÎN POVEŞTI ... 197

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Cărți noi - Pedagogie - Psihologia copilului

Created in 0.0500 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.