De la senzatii la cunoastere, teorie si jocuri - Daniela Raileanu

De la senzatii la cunoastere, teorie si jocuri - Daniela Raileanu
Preț: 28,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Anul publicării: 2021
Pagini: 128
Format: 17x24

DESCRIERE

De la senzatii la cunoastere, teorie si jocuri - Daniela Raileanu

 
... copilăria este definită ca „perioada vieţii omului, de la naştere la adolescenţă, timpul cât cineva este copil“. (DEX 2009)
Psihologia descrie copilăria ca etapa creşterii intense caracterizată printr-o dezvoltare progresivă a capacităţilor senzorio-perceptive, prin lărgirea experienţei adaptative privind mediul şi obiectele din jur, prin dezvoltarea proceselor de cunoaştere şi de comunicare, conturarea identităţii, creşterea fizică, toate fiind susţinute de oferta de educaţie din familie, grădiniţă, şcoală, aceste „structuri culturale" care pregătesc trecerea de la copilărie la adolescenţă, apoi la tinereţe şi maturitate.

Din punct de vedere psihologic, copilăria este împărţită în mai multe perioade: perioada copilului mic (până la un an), prima copilărie (între 1 şi 3 ani), cea de-a doua copilărie (perioada preşcolară între 3 şi 6 ani) şi perioada celei de-a treia copilării (a micii şcolarităţi, între 6 şi 10/12 ani). (Psihologia generală şi a copilului -Ursula Şchiopu, Viorica Piscoi)

Jean Chateau descrie copilăria ca „o mişcare spre înainte, ca o plecare spre orizonturi multiple, ca o plenitudine de proiecte, ca o îndrăzneală. Copilăria este elanul primitiv care l-a făurit pe om, această nelinişte în legătură cu sine şi cu lumea care a împins umanitatea la cele mai nobile realizări, ca şi la eşecurile cele mai usturătoare, acest impuls care ne face să ieşim din noi înşine pentru a căuta în aventură ceea ce este mai bun în noi şi nu este încă înfrânt".

Privită din perspectivă socială, copilăria reprezintă acţiune, iniţiativă, creaţie, mediu al bunelor convieţuiri, armonie cerere şi ofertă, cel mai rodnic câmp de dezvoltare. Este o perioadă „de pregătire pentru viaţă, de asimilare a naturii umane, fără de care copilul nu poate deveni adult,..
 
CUPRINS:
 
Date despre autoare     5
Prefaţă     7
I. COPILĂRIE-JOC-DEZVOLTARE    9
1. 1.    Copilăria, vârsta tuturor posibilităţilor    9
1. 2.    Pledoarie pentru joc    10
1. 3.    Fără joc, nu există dezvoltare    11
11. 1.    Simţuri şi senzaţii - aspecte generale şi curiozităţi    15
11. 2.    Senzaţiile    30
11. 3.    Curriculumul pentru educaţia timpurie şi stimularea senzorială    32

Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea sensibilităţii tactile    38
Repere şi bune practici pentru dezvoltarea simţului tactil    48
Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea sensibilităţii vizuale    54
Repere şi bune practici pentru dezvoltarea simţului vizual    65
Exerciţii pentru cunoaşterea culorilor şi formelor    66
Exemple de jocuri pentru cunoaşterea culorilor şi formelor    67
Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea sensibilităţii auditive    70
Repere şi bune practici pentru dezvoltarea sensibilităţii auditive    80
Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea sensibilităţii olfactive    84
Repere şi bune practici pentru dezvoltarea simţului olfactiv    93
Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea sensibilităţii gustative    95
Repere şi bune practici pentru dezvoltarea simţului gustativ    105
Jocuri şi activităţi pentru dezvoltarea multisenzorială    107
Exemple de exerciţii pentru stimularea multisenzorială    112
Termeni explicativi    114
Jocul senzorial în demersul didactic - repere şi exemplificări    117
Bibliografie    

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0552 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.