Despre Bunatatea Inimii

Despre Bunatatea Inimii
Preț: 28,00 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
ISBN: 606-856-671-9
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 263
Format: 13x20

DESCRIERE

Despre Bunatatea Inimii - Dalai LamaDalai Lama ne prezintă o extraordinară perspectivă budistă asupra învățăturilor lui Iisus Hristos, comentând pasaje bine cunoscute din cele patru evanghelii creștine (Predica de pe munte, Schimbarea la față, Învierea și altele). Prin intermediul reflecțiilor sale asupra acestor texte, le putem interpreta din perspectiva cu totul nouă a cunoașterii și înțelegerii budismului tibetan. În consecință, pasajele familiare sunt reînnoite și deschise unor percepții neașteptate... Fragmente din carte: …când vorbim despre compasiune şi înţelepciune, compasiune şi inteligenţă sau cunoaştere, trebuie să se înţeleagă că vorbim din nou despre diferite niveluri şi tipuri de cunoaştere şi înţelepciune. In general, există o cunoaştere convenţională, care se raportează la lumea cotidiană a experienţei, şi apoi cunoaşterea supremă, care ţine de aspectele profunde ale realităţii. Desigur, în context budist, „adevărul suprem'' se referă la natura supremă a realităţii, care este descrisă ca anătman (noneul sau lipsa de esenţă). Pe scurt, când budiştii vorbesc despre natura ultimă a realităţii, se referă la doctrina sunyată, vacuitatea. In general, nu există nimic unic budist cu privire la prac-ticile meditaţive ale concentrării într-un punct şi diferitele tehnici folosite pentru dezvoltarea acestei capacităţi. Ele sunt comune tuturor tradiţiilor spirituale importante din India, atât budiste, cât şi nonbudiste. Ce este unic cu privire la aplicarea acestei facultăţi a concentrării într-un singur punct este că permite şi îl ajută pe practicantul spiritual să-şi canalizeze mintea asupra obiectului ales, fără să se lase distras. Trebuie să înţelegem cu claritate că acea concentrare într-un punct a minţii este un termen foarte generic, în vreme ce samatha, în sanscrită, sau perseverenţa calmă se referă la o stare superioară a minţii. In viaţa de zi cu zi, avem cu toţii parte de străfulgerări ale acestei concentrări într-un singur punct şi pe această bază ne putem dezvolta facultatea aplicând tehnicile corespunzătoare în meditaţie. Starea pe deplin îmbunătăţită şi dezvoltată a acelei facultăţi este samatha. Aplicând tehnici de meditaţie şi cultivând şi intensificând această concentrare în interiorul tău, poţi să-ţi dezvolţi nu doar o stabilitate profundă a minţii — eliberându-te astfel de starea normală de distracţie în care toată energia ta mentală este disipată şi dispersată —, ci şi o profundă vigilenţă. Prin urmare, aceste tehnici îţi permit să-ţi canalizezi energiile mentale şi să-ţi dezvolţi atât stabilitatea, cât şi claritatea. După ce ai dobândit aceşti doi factori, eşti capabil să-ţi dirijezi mintea mai eficient spre obiectul meditaţiei— compasiunea, înţelepciunea sau oricare ar fi acel obiect. Dacă analizăm atent, constatăm că în mintea noastră s există doi factori principali care ne împiedică să ne dezvoltăm pe deplin această facultate înnăscută a concentrării într-un singur punct. Unul este starea distrasă, împrăştiată, care îţi menţine mintea într-o stare de excitaţie, împiedicându-te să ai parte de stabilitate. Acesta este principalul obstacol în menţinerea unei stabilităţi profunde. Celălalt obstacol este laxitatea mentală. Chiar dacă poate ai reuşit să învingi împrăştierea mentală şi să găseşti un grad de stabilitate, e posibil ca uneori mintea ta să ducă lipsă de vigilenţă. Aşadar, ai ajuns la o stare mentală retrasă, care poate fi temporar lipsită de distracţii mentale, dar nu are dinamism sau vitalitate. Este un tip de minte „dezorientată“. In terminologia budistă, se numeşte „cufundare mentală“ sau laxitate. Amândouă obstacolele trebuie depăşite. Când învingi cufundarea mentală, pe lângă stabilitate, obţii o claritate şi o vitalitate profundă. Şi, când reuşeşti să alături aceste două forţe, ai stabilitatea necesară ca să-ţi fixezi mintea asupra obiectului, precum şi vigilenţa de care e nevoie pentru a-ţi concentra intreaga energie mentală asupra pătrunderii naturii obiectului... CUPRINS: 1. O dorinţă de armonie 2. Iubiţi pe vrasmasii voştri Matei 5: 38-48 3. Predica de pe Munte: Fericirile Matei 5: 1-10 4. Imparţialitatea Marcu 3: 31-35 5. împărăţia lui Dumnezeu Marcu 4: 26-34 6. Schimbarea la faţă Luca 9: 28-36 7. Misiunea Luca 9: 1-6 8. Credinţa Ioan 12: 44-50 9. Invierea Ioan 20: 10-18 Contextul creştin al lecturilor din Evanghelii cuprinse în Despre bunătatea inimii Glosar de termeni creştini Contextul budist Glosar de termeni budişti Tibetul de la ocuparea de către China în 1950

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0544 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.