Despre televiziune. Scrieri 1956‑2015 - Umberto Eco

Despre televiziune. Scrieri 1956‑2015 - Umberto Eco
-6%
Preț: 51,70 RON
55,00 RON (-6%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-46-8189-1
Editura:
Anul publicării: 2021
Pagini: 415
Format: 15x22
Categoria: Jurnalism

DESCRIERE

Despre televiziune. Scrieri 1956‑2015 - Umberto Eco

 
... câte ştiri se difuzează la telejurnal?
 
... in ce măsură şi în ce fel sunt manipulate?
 
De miercuri 26 ianuarie până duminică 30 inclusiv, m-am aşezat în faţa televizorului şi am urmărit, înregis-trându-le, patru telejurnale pe zi: de dimineaţă, de după-amiază şi cele două de seară. L-am neglijat pe cel de noapte pentru că este identic cu cel de la 20. 30, cu excepţia situaţiei în care au loc evenimente foarte grave.
 
Cercetătorii din Grupul de Studiu pentru Instrumente Audiovizuale şi Public din Bologna au desfăşurat şi desfăşoară sistematic şi intensiv acest tip de activitate, înregistrând timpii, ştirile, gesturile şi elaborând statistici exacte. Dar rezultatele muncii lor umplu volume ce nu îi sunt uşor accesibile telespectatorului.
 
In cazul de faţă, m-am limitat la o trecere în revistă accelerată (care, din pricina caracterului monoton şi repetitiv al spectacolului, m-a supus unor puternice tulburări nervoase), deoarece voiam doar să verific o senzaţie pe care o încercam deseori urmărind sporadic câte un telejurnal oarecare. Să explic: experienţa de ani şi ani ne induce, prin acumulare, un model negativ de telejurnal care, comparat apoi cu fiecare emisiune, pare contrazis de fapte.
 
E greu să găseşti într-un singur telejurnal acele falsificări monstruoase, acele absenţe nejustificate ce strigă răzbunare în faţa comisiei parlamentare şi aproape că ne convingem că diavolul nu este, în fond, chiar atât de negru precum se spune.
 
Dar încercaţi să vă uitaţi la cel puţin douăzeci, comparându-le apoi cu presa scrisă din ziua următoare (şi pentru a avea o gamă de opinii de încredere, m-am limitat la Corriere della Sera, la îl Giomo şi la II Manifesto): se vor contura treptat forme mult mai subtile de structurare şi distribuire a ştirilor, pe care am încercat să le rezum în zece Reguli de Manipulare, la care se adaugă utilizarea Efectului Gioconda şi a Efectului Pelagatti...
 
CUPRINS:
 
Prefaţă de Gianfranco Marrone    7
Fenomenologia lui Mike Bongiomo    11
întâmplarea şi intriga. Experienţa televiziunii şi estetica    16
Muzica, radioul şi televiziunea    35
însemnări despre televiziune    42
Pentru o cercetare semiologică a mesajului televizual    76
Pentru o gherilă semiologică    94
Cogito interruptus    102
Ce nu ştim despre publicitatea televizuală    118
Note pentru un muzeu al radioteleviziunii    129
Efectele comunicării radiofonice şi televizate    149
Cuvânt şi imagine în televiziune    153
Televizionarul    157
Pentru o definiţie a criticii de televiziune    164
Caracteristicile tonei cercetări semiologice asupra mesajului televizual... 186
Publicul dăunează televiziunii?    192
Experimentul Vaduz    211
Să auzi două clopote    215
De la gherila semiologică la profesionalismul comunicării    219
Poate televiziunea să educe?    228
Televiziunea: transparenţa pierdută    242
Multiplicarea mass-media    260
Inovaţiile seriilor    265
Poeţi la calculator    286
Cheia succesului    289
Dragul de Columbo în straie noi    292
Ce invenţie, spot-verită    294
Veghe nocturnă    297
... ........

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0829 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.