Dezvoltarea copilului si educatia timpurie

Dezvoltarea copilului si educatia timpurie
-20%
ISBN: 973-46-5669-1
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 312
Format: 16x23
Preț: 27,96 RON
34,95 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Dezvoltarea copilului si educatia timpurie - Liliana Stan …in contextul cresterii interesului pentru formarea copilului in primii ani de viata, Dezvoltarea copilului si educatia timpurie prezinta o serie de aspecte teoretice si practice ale educatiei timpurii, relative la caracteristicile dezvoltarii psihice a copiilor, trasaturile curriculumului formal si informal pentru cei mici, conditiile optime pentru realizarea influentelor formative sau situatiile disfunctionale cu care se confrunta copilul si familia sa... Fragmente din carte: Teoria lui Kohlberg asupra dezvoltării moralităţii Psihologul american Lawrence Kohlberg a construit o teorie focalizată pe dezvoltarea morală in cadrul conceptual al ideilor lui Piaget; lucrările sale fundamentale (Kohlberg, 1969, 1971) invocă aceeaşi teză a stadialităţii evoluţiei judecăţilor morale din prima copilărie până in adolescentă ca şi cea de la baza modelului piagetian. Mai mult decât atât, diferenja fundamentală dintre primele două din cele trei stadii descrise de Kohlberg (dintre cel preconventional şi cel convenţional) tine tot de înţelegerea originii şi beneficiilor sociale ale regulilor morale. Kohlberg aduce insă o clasificare mai amănunţită a dezvoltării moralităţii, in şase etape specifice, identificate in urma unor studii complexe, concepute specific pentru a analiza judecăţile morale ale copiilor de diverse vârste, in timp ce Piaget şi-a elaborat teoria cu precădere prin observarea pasivă a interacţiunilor dintre copii in timpul jocurilor cu reguli, Kohlberg a utilizat o metodă - cea a „interviului judecăţilor morale" ce avea ca scop nu doar constatarea evaluărilor morale făcute de copii, ci şi aprofundarea raţionamentelor pe care ei se bazează atunci când fac aceste evaluări. Metoda presupune folosirea anumitor poveşti special concepute care descriu acţiuni ce pot fi considerate corecte după anumite criterii morale, insă greşite in lumina altora; un exemplu este celebra poveste despre Heinz, un om care decide si fure un medicament necesar pentru salvarea vieţii soţiei sale după ce farmacistul ii cere un preţ de zece ori mai mare decât cel al producţiei respectivului medicantent şi refuză să ii facă o reducere sau să i-l vândă in rate. După citirea dilemei, fiecărui copil ii era adresat un set de întrebări care vizau felul in care judecă moral situaţia. In urma aplicării acestor investigaţii psihologice aprofundate (unele interviuri durau şi două ore) pe zeci de copii, Kohlberg a concluzionat că diferenţele dintre răspunsurile copiilor de diverse vârste arată că sunt plasaţi la anumite niveluri ale unei ierarhii fixe a evoluţiei judecăţii morale. Înaintarea in vârstă ar aduce cu vine progresia copilului la un stadiu superior etic celui anterior, până la cel ultim, la care insă nu ajung toţi adolescenţii (si care, implicit, nu este neapărat cel la care ajung toţi adulţii). Clasificarea lui Kohlberg include trei stadii, fiecare cu două niveluri; in fiecare stadiu, al doilea nivel impărtăseste cu primul aceeasi esenţă psihomorală, insă constituie o articulare mai completă a perspectivei morale comune. Primul stadiu este cel al moralităţii preconvenţionale, sintagmă aleasă pentru a evidenţia esenţa sa psihologică, cea de dinainte de recunoasterea si de acceptarea convenţiilor. Ca urmare, in acest stadiu copilul nu înţelege conceptul de normă morală, judecăţile si acţiunile sale fiind reglate prin recompense si pedepse date de persoanele cu autoritate din jurul său. Prima etapă a stadiului este cea a obedienţei absolute, in care singurul orizont moral este cel al evitării pedepsei: a doua aduce un nivel mai ridicat de competenţe de autocontrol, in sensul că acţiunile sale sunt îndeosebi ghidate de recompense, deci de interesul personal... DIN CUPRINS: Prefata (Constantin Cucos) PARTEA 1 PREMISE EXPLICATIVE IN PROBLEMATICA EDUCAŢIEI TIMPURII Capitolul 1. Un areal investigativ de interes actual: educaţia timpurie 1.1. Repere definitorii ale educaţiei timpurii 1.2. Educaţia timpurie - o problema de interes internaţional 1.3. Instituirea educaţiei timpurii in Romania Referinţe bibliografice Capitolul 2 Diversificarea metodologiei cercetării in educaţia timpurie. Abordari creative 2.1. De la adulto-centrism la centrarea pe copil: participarea copiilor de vârsta mica la realizarea cercetărilor educaţionale 2.2. Alternative metodologice creative in cercetarea specifica educaţiei timpurii 2.3. Deschideri si limite in utilizarea metodelor creative de cercetare in educaţia timpurie: pledoarie pentru complementaritate Referinţe bibliografice ……………. …………….

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.1218 sec