Generația Z - Elena Bonchis
Preț: 40,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Elena Bonchis
ISBN: 978-973-46-8384-0
Editura: Polirom
Anul publicării: 2021
Pagini: 400
Format: 13x20
Categoria: Pedagogie - Psihologia copilului
DESCRIERE
Generația Z - Elena Bonchis
... cum să dezvoltăm inteligenţa emoţională?
Cercetările confirmă necesitatea şi posibilitatea dezvoltării inteligenţei emoţionale, îndeosebi dacă ne referim la prevenirea epuizării şi la asigurarea reuşitei şcolare. Dacă „exploziile emoţionale” sunt permise la vârstele mici (antepreşcolari şi preşcolari), pe măsura dezvoltării cronologice şi psihosociale este necesar un control al conduitelor interne, al manifestărilor emoţionale îndeosebi, el putând fi învăţat şi dezvoltat.
Adolescenţa şi preadolescenţa sunt etape critice ale dezvoltării umane, etape pline de provocări, de centrare pe sine, de construire a independenţei personale, de „eliberare” de sub tutela şi autoritatea părinţilor, grupul de colegi şi/sau prieteni devenind reperul şi modelul de referinţă.
Educarea inteligenţei emoţionale devine o provocare atunci când ne raportăm la reprezentanţii generaţiei Z. Pot fi inventariaţi cel puţin patru paşi de urmat:
- autocunoaşterea, conştientizarea propriilor trăiri;
- dezvoltarea empatiei, a capacităţii de a înţelege emoţiile şi conduitele celorlalţi;
- autocontrolul emoţional;
- dezvoltarea conduitelor sociorelaţionale.
Este aproape unanim acceptat faptul că doar abilităţile cognitive, competenţele logico-matematice, coeficientul intelectual nu sunt suficiente pentru asigurarea succesului şcolar.
Este nevoie şi de capacitatea de a gestiona emoţii, de a le înţelege pe ale altora - cu alte cuvinte, este necesar să armonizăm mintea cu inima. Importanţa inteligenţei emoţionale în asigurarea reuşitei şcolare este evidenţiată şi în cercetările din ce în ce mai numeroase cu privire la starea de bine a elevilor în context şcolar (Bălţătescu, 2009, 2014; Cummins, 1998).
Gestionarea emoţiilor este o competenţă absolut necesară în contextul social-economic şi politic actual. Emoţiile generate...
DIN CUPRINS:
Prezentarea autorilor
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Capitolul 1. De la tradiţionalişti la generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)
1. 1. Consideraţii introductive
1. 2. Criterii de clasificare şi descriere a generaţiilor. Modelul teoriei generaţiilor (W. Strauss, N. Howe)
1. 3. Generaţia builders, a constructorilor sau a tradiţionaliştilor (1900-1946)
1. 4. Generaţia Baby Boomers (1946-1964)
1. 5. Este generaţia X generaţia pierdută? (1964-1980)
1. 6. Generaţia Y sau generaţia me (1980-1995)
1. 7. Generaţia Z sau hic et nune (1995-2015)
Capitolul 2. De la tradiţionalişti la generaţia Z în spaţiul românesc (Elena Bonchiş)
2. 1. Consideraţii introductive
2. 2. Dinamica populaţiei în spaţiul românesc
2. 3. Diferenţele socioculturale şi contextual-istorice dintre generaţii în spaţiul românesc
Capitolul 3 Cum gândesc cei din generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)
3. 1. Gândirea - delimitare noţională
3. 2. Structura gândirii. Tipuri de gândire
3. 3. Stiluri de gândire
3. 4. Cunoaştere vizuală, gândire vizuală, inteligenţă vizual-spaţială
............
.........
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 50,22 RON54,00 RON (-7%)
- 89,24 RON97,00 RON (-8%)
- 39,48 RON42,00 RON (-6%)
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 32,00 RON
- 50,22 RON54,00 RON (-7%)
- 39,48 RON42,00 RON (-6%)
Asistenţă online
-Suntem deconectați |
REVIEW-URI