Interventii cognitiv-comportamentale in educatie - Arthur Freeman

DESCRIERE
Interventii cognitiv-comportamentale in educatie - Arthur Freeman
Modelul TCC
Modelul TCC la copii indică, la fel ca în cazul adulților, faptul că emoțiile și comportamentele asociate rezultă din legătura dintre o anumită situație, sistemul de credințe al copilului (prin care acesta interpretează situațiile respectiv) şi opiniile copilului privitoare la eveniment (pozitive şi negative). Este important ca această conexiune să fie considerată mai degrabă negativ multidirecțională decât lineară, fapt ce sugerează că nu există o relație cauză- efect, ci un proces de interacțiune dinamică între elementele situaționale, cognitive, afective/ fiziologice şi comportamentale (vezi Figura 1. 1). Pentru intervenţiile eficiente sunt esențiale conştientizarea factorilor situaționali (cum ar fi aspectele sociale, factorii şcolari şi cei domestici) care activează sistemul de credințe al unui elev. Aceste credințe trebuie apoi conectate cu procesele cognitive ale copilului, iar conceptele trebuie transformate în strategii clare și utile copilului. TCC se concentrează asupra modului în care un copil îşi interpretează experiențele și a modului în care aceste gânduri influențează până la urmă funcţionarea sa emoțională sau comportamentală (Friedberg și McClure, 2002; Reinecke şi colab., 2003). Să luăm ca exemplu situația lui Sydney, o fetiţă de 11 ani, care manifestă o anxietate semnificativă atunci când ia parte la activități sociale la școală, cu cei de aceeaşi vârstă (activități în grup, masa de prânz, recreaţie). Deşi este important să se înțeleagă contextul anxietății ei (atunci când se află într-o situație de natură socială), pentru conceperea unei intervenții este mai important să i se cunoască reacțiile fiziologice (greață, transpirația palmelor, senzație de amețeală), gândurile automate (de exemplu „N-o să le placă de mine. O să mă fac de râs.") și credințe (de exemplu „Dacă greşesc, nimeni n-o să mă mai placă.") decât să i se combată, pur și simplu, starea de anxietate...
CUPRINS:
Cuvânt înainte – Pag. 15
Mulţumiri – Pag. 17
Colaboratori – Pag. 19
Partea I – FUNDAMENTE
- O introducere în terapia cognitiv-comportamentală a tinerilor – Pag. 31
Rosemary B. Mennuti şi Ray W. Christner - Implementarea terapiei cognitiv-comportamentale (TCC) în programele de sănătate mintală derulate în instituțiile de învăţământ: O perspectivă asupra dezvoltării – Pag. 49
Ray W. Christner, Emily E. Kamon şi Rosemary B. Mennuti - Aspecte multiculturale ale sănătății mintale în instituțiile de învăţământ: Intervenții caracterizate prin deschidere multiculturală în mediul şcolar – Pag. 75
Samuel O. Ortiz - O conceptualizare de caz cognitiv-comportamentală la copii şi adolescenți – Pag. 95
Virginia B. Murphy şi Ray W. Christner
Partea II – APLICAȚII ALE INTERVENŢIILOR DE TIP COGNITIV-COMPORTAMENTAL ÎN CAZUL UNOR TULBURĂRI SPECIFICE
- Tulburările de anxietate: Intervenții cognitiv-comportamentale în educație – Pag. 127
Elizabeth A. Gosch, Ellen Flannery-Schroeder şi Robert J. Brecher
.........
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 31,96 RONPRP: 34,00 RON
- 63,48 RONPRP: 69,00 RON
- 59,80 RONPRP: 65,00 RON
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 86,00 RONPRP: 90,00 RON
- 55,00 RON
- 20,00 RON
REVIEW-URI