Intervenții psihologice în școală. Manualul consilierului școlar - Violeta Enea

Intervenții psihologice în școală. Manualul consilierului școlar - Violeta Enea
-20%
ISBN: 978-973-46-6358-3
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 704
Format: 16x23
Categoria: Psihologie
Preț: 48,00 RON
60,00 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Intervenții psihologice în școală. Manualul consilierului școlar - Violeta Enea

 
Screening sistematic la nivelul şcolii pentru probleme de comportament

De regulă, elevii „turbulenţi” cu probleme evidente de comportament pot fi relativ uşor identificaţi, însă nu toţi elevii care ar putea beneficia de sprijinul PEC sunt la fel de vizibili. De exemplu, elevii cu probleme de internalizare (de exemplu, depresie, anxietate, izolare) ar putea trece neobservaţi, deoarece nu produc perturbări la nivelul clasei şi nu atrag în mod deosebit atenţia pentru a putea fi uşor remarcaţi de profesori. Pentru identificarea elevilor cu risc crescut de tulburări de internalizare, înainte ca aceste probleme de comportament să se agraveze şi să necesite intervenţie individualizată, se impune utilizarea unor metode eficiente de screening la nivelul şcolii (Crone, Howken, Horner, 2010). Pot fi utilizate în acest scop diferite instrumente, ca Sistemul de Screening Sistematic pentru Tulburări de Comportament (SSBD; Walker, Severson, 1992), ce presupune o evaluare în trei etape la nivel de şcoală, pentru identificarea elevilor cu risc crescut atât pentru tulburări de internalizare, cât şi tulburări de externalizare.
 
Analiza comportamentelor problematice şi decizia de includere în PEC

Informaţiile despre problemele de comportament care plasează elevul în situaţie de risc pentru tulburări de comportament vor fi revizuite şi vor motiva decizia de includere în PEC. Criteriile pot fi numărul absenţelor, frecvenţa sancţiunilor şi sesizărilor disciplinare din partea profesorilor, tipul şi severitatea problemelor de comportament recurente (de exemplu, întârziere la ore, limbaj inadecvat, sfidarea profesorilor, comportamente disruptive, vorbit în oră, conflicte cu colegii, noncomplianţă la sarcini şcolare, dezorganizare, nu-şi fac temele, vin nepregătiţi etc.)
 
CUPRINS:
 
Prezentarea autorilor    9
Prefaţă (Adriana Băban)    19
Cuvânt-înainte (Violeta Enea)    21

Partea I
Particularităţile consilierii şcolare

Istoricul consilierii şcolare şi rolul consilierului în şcoală (Gianina-Ana Massari)    25
Planificarea activităţii la cabinetul de asistenţă psihopedagogică - elaborarea
programului comprehensiv de consiliere şcolară (Violeta Enea)    43
Consilierul şcolar, consultant al părinţilor şi al cadrelor didactice
(Alexandra Maftei, Violeta Enea)    60
Managementul comportamentelor disruptive în clasa de elevi
(Nicoleta Laura Popa, Emilia Pascal)    80
Evaluarea elevilor: tipuri de instrumente şi necesitatea cunoaşterii DSM
(Anca Dobrean, Costina-Ruxandra Păsărelu)    91
Fişa de caracterizare psihopedagogică şi redactarea rapoartelor de evaluare
psihoeducaţionale (Nicoleta Rogoz)    118
Medierea conflictelor în şcoală (Andrei-Lucian Marian)    127
Consilierea de grup (Daniela Marinescu)    137
Responsabilitatea şi provocările profesionale în consilierea şcolară:
probleme etice (Cornelia Măirean)    151
Cercetarea în consilierea şcolară (Loredana Diaconu-Gherasim)    161

Partea a II-a
Consiliere individuală pe termen scurt

Abordările cognitiv-comportamentale în şcoală (Oana David)    173
Terapia raţional-emotivă şi comportamentală (REBT) (Adrian Opre,
Bianca Macavei, Dana Opre)     186
Abordările centrate pe soluţii în şcoală (Alina Ionescu-Corbu, Ion Dafinoiu)     198
Terapia familiei (Maria Nicoleta Turliuc)
 
Partea a III-a
Programe de intervenţie în şcoală validate ştiinţific
Prevenirea tulburărilor de comportament (Alexandra Zancu, Violeta Enea)    225
SELF KIT: program de consiliere raţional-emotivă şi comportamentală
(Adrian Opre, Ramona Buzgar)    242
Intervenţii pentru îmbunătăţirea performanţei academice (Simona Butnaru)    254
Programe de intervenţie pentru depresie (Diana-Mirela Cândea, Samuel Bud)    265
Intervenţii pentru diminuarea absenteismului şcolar (Marinela Carmen Grigore)    276
Programul de intervenţie prin educaţie raţional-emotivă pentru diminuarea
agresivităţii (Simona Trip)    300
Program de îmbunătăţire a cunoştinţelor despre sănătatea mintală a adolescenţilor: prezentarea Ghidului de sănătate mintală pentru liceu (Alina Ionescu-Corbu,
Ion Dafinoiu, Stan Kutcher)    314
Educaţia Da, Poţi, Reuşeşti! - un program de dezvoltare a abilităţilor sociale şi emoţionale la elevi (Anca Dobrean, Costina-Ruxandra Păsărelu,
Michael E. Bernard)    321
 

Partea a IV-a
Consilierea în situaţie de criză
Principiile consilierii în situaţie de criză (Mihai Marian)    333
Bullying şi cyberbullying (Georgeta Pânişoară, Ruxandra Chirca)    343
Adaptarea la pierdere/doliu (Camelia Soponaru)    354
Suicidul - prevenţie, intervenţie (Carmen Domnica Coteţ)    364
Adolescenţi LGBTQ (Tudor-Ştefan Rotaru)    374
Consilierea elevilor cu părinţi divorţaţi (Carmen Hortensia Bora)    387
Eşecul şcolar (Otilia Clipa, Diana Sînziana Duca)    395
Consilierea elevilor dependenţi de tehnologie (Ioana Podina)    409
Abordarea copiilor cu probleme de sănătate (Daniela Ionescu, Claudia-Iuliana Iacob)    421
Intervenţia consilierului şcolar în cazul violului (Laura-Elena Năstasă)    434
Consilierea copilului expus situaţiei de abuz (Ingrid Dănilă, Diana Tăut, Adriana Băban)    447
Stresul mutării domiciliului (Viorel Beniamin Mih, Codruţa Mih)    461
Adicţia de substanţe (Daniela Simache)    476
Pregătirea psihologică pentru dezastre (Ştefan Boncu)    491
Adolescente însărcinate şi parentalitate (Mona Vintilă)    502
Autorănirea nonsuicidară (Melania Moldovan, Maria Ştefania Ionel, Laura Visu-Petra)    518
Conflictul şi criza în cadrul sistemului familial (Daniela Roman)    533
Identificarea precoce a psihozei (Oana Cobeanu, Ramona Moldovan, Cătălina Crişan, Elena Predescu)    

 

............

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0749 sec