Invăţarea vizibilă. Versiunea extinsă - John Hattie

DESCRIERE
Invăţarea vizibilă. Versiunea extinsă - John Hattie
Mărimea clasei generează dezbateri mai aprinse decât oricare alt aspect legat de clasă. Am primit e-mailuri pline de ură. de neîncredere, bullying și injurii. Se tot repetă afirmații de tipul „cum să nu conteze" și..îmi afectează volumul de muncă și nivelul de stres”. Deseori am fost invitat să predau la o clasă de a IX-a cu 30 de elevi, vineri după-amiaza (da, am făcut asta de multe ori). Să fie clar: un efect general de 0, 18 constatat în opt metaanalize înseamnă pur și simplu că reducerea numărului de elevi mărește performanțele. Simplu. Nu am spus niciodată „mărimea clasei nu contează”, ci mi-am exprimat surpriza că un candidat atât de evident la poziția de cea mai marc influență a epocii arc un efect atât de scăzut. Desigur, dacă reducerea numărului de elevi generează toate avantajele care i se atribuie, mărimea efectului ar trebui să fie mai ridicată.
Blatchford și Russell (2020) au cel mai bun tablou sinoptic pe acest subiect. In cartea lor, ei întreprind o analiză profundă pentru a înțelege nuanțele, dilemele, argumentele și factorii moderatori, iar scopul lor, la fel ca al meu, este să înțeleagă mai bine dinamica din cadrul claselor mai mici și mai mari, ca să explice influența relativ scăzută a unei intervenții atât de costisitoare. Ei analizează efectele mărimii clasei asupra mai multor rezultate, cercetează modul în care scăderea numărului de elevi dintr-o clasă influențează procesele din cadrul acesteia, apoi se axează pe felul în care poate fi valorificată la maximum orice scădere a numărului de elevi sau modificare a efectivului pentru a mări performanțele elevilor.
Nu au putut identifica efecte ncliniarc, cum ar fi efectele mai mari când numărul elevilor dintr-o clasă scade sub 20 (cum au raportat *Glass & Smith, 1979), deși *Bowne și colaboratorii (2017) au investigat efectele mărimii efectivului de elevi în cazul educației timpurii și au descoperit un efect neliniar. Un raport copil-profesor de 7, 5: 1 și mai mic anticipa o mărime a efectului în valoare de d = 0, 22 în cazul în care raportul ar fi scăzut cu un copil per profesor. Pentru clase cu 15 elevi și mai puțini, scăderea numărului de elevi cu 1 anticipa o mărime a efectului în valoare de 0. 10. Nici o relație vizibilă însă între clasele cu efective mai ridicate de elevi și raportul copil-profesor. Autorii au concluzionat că „s-ar impune ca atât mărimea clasei, cât și raportul dintre numărul de copii și numărul de profesori să fie foarte mici pentru a se facilita interacțiuni de calitate ridicată. încât să se obțină creșteri modeste ale rezultatelor copiilor, la nivel cognitiv și de performanță" (p. 422; vezi și * Perlman et al., 2017). In clasele mai mici pot exista efecte pozitive în privința scăderii absenteismului cronic, iar elevii tind într-o măsură mai mică să se izoleze (Tran & Gershcnson, 2021).
CUPRINS:
Mulțumiri 9
Capitolul 1. Provocarea 11
Capitolul 2. Metaanalize și opinii despre învățarea Vizibilă 29
Capitolul 3. Modelul 53
Capitolul 4. Implementarea modelului alinierii intenționate al învățării Vizibile 68
Capitolul 5. Elevii 86
Capitolul 6. Casa și familia 135
Capitolul 7. Școala și societatea 158
Capitolul 8. Efectele clasei 193
Capitolul 9. Profesorul 225
Capitolul 10. Programa școlară 257
Capitolul 11. Predarea cu intenție 318
Capitolul 12. Strategii de învățare 350
Capitolul 13. Strategii de predare 367
Capitolul 14. Implementări cu ajutorul tehnologiilor 402
Capitolul 15. Influențe la nivelul întregii școli și din afara școlii 421
Capitolul 16. Concluzii 436



REVIEW-URI