Invăţarea vizibilă. Versiunea extinsă - John Hattie

Invăţarea vizibilă. Versiunea extinsă - John Hattie
Preț: 94,09 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-630-344-057-6
Editura:
Anul publicării: 2024
Pagini: 504
Format: 16X23
Categoria: Auxiliare

DESCRIERE

Invăţarea vizibilă. Versiunea extinsă - John Hattie

 

Mărimea clasei generează dezbateri mai aprinse decât oricare alt aspect legat de clasă. Am primit e-mailuri pline de ură. de neîncredere, bullying și injurii. Se tot repetă afirmații de tipul „cum să nu conteze" și..îmi afectează volumul de muncă și nivelul de stres”. Deseori am fost invitat să predau la o clasă de a IX-a cu 30 de elevi, vineri după-amiaza (da, am făcut asta de multe ori). Să fie clar: un efect general de 0, 18 constatat în opt metaanalize înseamnă pur și simplu că reducerea numărului de elevi mărește performanțele. Simplu. Nu am spus niciodată „mărimea clasei nu contează”, ci mi-am exprimat surpriza că un candidat atât de evident la poziția de cea mai marc influență a epocii arc un efect atât de scăzut. Desigur, dacă reducerea numărului de elevi generează toate avantajele care i se atribuie, mărimea efectului ar trebui să fie mai ridicată.

 

Blatchford și Russell (2020) au cel mai bun tablou sinoptic pe acest subiect. In cartea lor, ei întreprind o analiză profundă pentru a înțelege nuanțele, dilemele, argumentele și factorii moderatori, iar scopul lor, la fel ca al meu, este să înțeleagă mai bine dinamica din cadrul claselor mai mici și mai mari, ca să explice influența relativ scăzută a unei intervenții atât de costisitoare. Ei analizează efectele mărimii clasei asupra mai multor rezultate, cercetează modul în care scăderea numărului de elevi dintr-o clasă influențează procesele din cadrul acesteia, apoi se axează pe felul în care poate fi valorificată la maximum orice scădere a numărului de elevi sau modificare a efectivului pentru a mări performanțele elevilor.

Nu au putut identifica efecte ncliniarc, cum ar fi efectele mai mari când numărul elevilor dintr-o clasă scade sub 20 (cum au raportat *Glass & Smith, 1979), deși *Bowne și colaboratorii (2017) au investigat efectele mărimii efectivului de elevi în cazul educației timpurii și au descoperit un efect neliniar. Un raport copil-profesor de 7, 5: 1 și mai mic anticipa o mărime a efectului în valoare de d = 0, 22 în cazul în care raportul ar fi scăzut cu un copil per profesor. Pentru clase cu 15 elevi și mai puțini, scăderea numărului de elevi cu 1 anticipa o mărime a efectului în valoare de 0. 10. Nici o relație vizibilă însă între clasele cu efective mai ridicate de elevi și raportul copil-profesor. Autorii au concluzionat că „s-ar impune ca atât mărimea clasei, cât și raportul dintre numărul de copii și numărul de profesori să fie foarte mici pentru a se facilita interacțiuni de calitate ridicată. încât să se obțină creșteri modeste ale rezultatelor copiilor, la nivel cognitiv și de performanță" (p. 422; vezi și * Perlman et al., 2017). In clasele mai mici pot exista efecte pozitive în privința scăderii absenteismului cronic, iar elevii tind într-o măsură mai mică să se izoleze (Tran & Gershcnson, 2021).

 

CUPRINS:

 

Mulțumiri    9

Capitolul 1.    Provocarea    11

Capitolul 2.    Metaanalize și opinii despre învățarea Vizibilă    29

Capitolul 3.    Modelul    53

Capitolul 4. Implementarea modelului alinierii intenționate al învățării Vizibile    68

Capitolul 5. Elevii    86

Capitolul 6. Casa și familia    135

Capitolul 7. Școala și societatea    158

Capitolul 8. Efectele clasei    193

Capitolul 9. Profesorul    225

Capitolul    10.    Programa școlară    257

Capitolul    11.    Predarea cu intenție    318

Capitolul    12.    Strategii de învățare    350

Capitolul    13.    Strategii de predare    367

Capitolul    14.    Implementări cu ajutorul tehnologiilor    402

Capitolul    15.    Influențe la nivelul întregii școli și din afara școlii    421

Capitolul    16.    Concluzii    436

 

 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de același autor