Limba si comunicare, perspective didactice. Aplicatii pentru invatamantul primar - Angelica Hobjila
DESCRIERE
Limba si comunicare, perspective didactice. Aplicatii pentru invatamantul primar - Angelica Hobjila
Albumul sentimentelor - elevii sunt organizați în grupe de câte patru; fiecare echipă primește un set de fotografii (în care apar și ființe) din care trebuie să realizeze un colaj, cu precizarea că fiecărei imagini trebuie să-i atașeze cel puțin un post-it cu un sentiment sugerat de contextul vizualizat; copiii sunt încurajați să discute la nivelul grupei: „Ce crezi că simte...?'*, „Cum crezi că sc simte...?'*, „De ce?'* etc.; după finalizarea activității pe grupe, sc realizează Turul galeriei cu toate colajele și, din acestea, sc confecționează un „album al sentimentelor*'; în complicarea jocului, se poate realiza: (a) frontal - un copac al sentimentelor în care copiii să plaseze, în ordinea considerată de ci relevantă (dezirabilă din perspectiva actualizării sentimentelor respective în propria viață, după discutarea semnificației rădăcinii, trunchiului, crengilor, frunzelor, florilor etc.), sentimentele identificate; (b) individual - un traseu a! sentimentelor, în care fiecare elev să plaseze, pe o axă sau pe un desen cu „munți și văi2 3*’, date/episoade din propria viață cărora să le asocieze unele dintre sentimentele identificate în cadrul activității pe grupe (de exemplu, nașterea fratelui meu = bucurie; pierderea jucăriei preferate = tristețe; câștigarea concursului de șah = entuziasm etc.);
• Oglinda inversă- - elevii sunt organizați în două echipe egale ca număr de membri; fiecare membru primește, prin tragere la sorți, un ecuson cu un număr, astfel încât în fiecare grupă să existe câte un copil cu numărul 1, câte un copil cu numărul 2 etc.; timp de trei minute, membrii fiecărei echipe trebuie să discute și să realizeze o listă de perechi dc antonime (atâtea perechi dc antonime câți membri are fiecare grupă); ulterior, elevul 1 din prima echipă citește primul cuvânt din prima pereche, iar elevul 1 din a doua echipă trebuie să spună cuvântul cu sens opus corespunzător; membrii primei grupe acordă sau nu punctul pentru antonimul indicat; în mod similar, se procedează până la epuizarea listei de cuvinte realizate dc prima echipă; ulterior, sc inversează rolurile, elevii din prima grupă trebuind să indice antonimele corespunzătoare cuvintelor indicate dc colegii din cea dc-a doua;
• Cuvântul ascuns - profesorul pregătește mai multe jetoane (numerotate) cu imagini ale unor obiecte; un elev vine în fața clasei, extrage un jeton, privește imaginea și prezintă succint obiectul respectiv; elevii din clasă trebuie să noteze, pe o fișă, fără a discuta între ci, numărul jetonului și cuvântul care denumește. în opinia lor, obiectul reprezentat pe acesta4; după epuizarea jctoanclor, sc verifică...
CUPRINS:
Prefață. Despre un alt tip de puzzle 9
Capitolul I. Limbă și comunicare - repere curriculare actuale 13
1. 1. Preliminarii: situația de comunicare didactică - contextualizare pentru disciplina
Comunicare in limba română/Limba și literatura română 14
1. 2. Aria curriculară Limbă și comunicare - disciplina Comunicare in limba română/
Limba și literatura română: programe în vigoare 19
1. 3. Gradarea competențelor asociate ciclului primar/ariei curriculare/disciplinei 20
1. 4. Domenii și unități de conținut subsumate disciplinei Comunicare în limba română/
Limba și literatura română 26
1. 4. 1. Domeniul Comunicare 29
1. 4. 2. Domeniul Limba română 32
1. 4. 3. Domeniul Literar/Nonliterar 40
Capitolul 2. Didactica citit-scrisului în ciclul primar 43
2. 1. Unități de conținut subsumate problematicii citit-scrisului 45
2. 1. 1. Perioada preabecedară 45
2. 1. 2. Perioada abecedară 48
2. 1. 3. Perioada postabecedară 52
2. 2. Metode, procedee, tehnici valorificabile în abordarea citit-scrisului în ciclul primar... 55
2. 2. 1. Metoda fonetică, analitico-sintetică 55
2. 2. 2. Exercițiul 63
2. 2. 3. Conversația 69
2. 2. 4. Demonstrația 70
2. 2. 5. Explicația 71
2. 2. 6. Algoritmizarea 71
2. 2. 7. Lucrul cu manualul/cartea 71
2. 2. 8. Modelarea simbolică 72
2. 2. 9. Jocul didactic 73
2. 2. 10. învățarea prin descoperire 75
2. 2. 11. Elemente de problematizare 76
2. 2. 12. Brainstormingul 77
2. 2. 13. Analiza fonetică 77
2. 2. 14. Știu - Doresc să știu - Am învățat 78
2. 2. 15. Turul galeriei 78
2. 2. 16. Explozia stelară 79
2. 3. Mijloace de învățământ utilizabile în predarea-învățarea citit-scrisului 80
2. 4. Forme de organizare a activităților centrate pe problematica citit-scrisului 81
2. 5. Ce și cum evaluăm, în planul citit-scrisului, în ciclul primar? 82
...........
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 58,65 RONPRP: 69,00 RON
- 60,45 RONPRP: 65,00 RON
- 71,10 RONPRP: 79,00 RON
REVIEW-URI