Limba si comunicare, perspective didactice. Aplicatii pentru invatamantul primar - Angelica Hobjila

PRP: 79,00 RON
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 71,10 RON
Diferență: 7,90 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-630-344-037-8
Editura:
Anul publicării: 2024
Pagini: 520
Format: 17x24
Categoria: Cursuri diverse

DESCRIERE

Limba si comunicare, perspective didactice. Aplicatii pentru invatamantul primar - Angelica Hobjila

 

Albumul sentimentelor - elevii sunt organizați în grupe de câte patru; fiecare echipă primește un set de fotografii (în care apar și ființe) din care trebuie să realizeze un colaj, cu precizarea că fiecărei imagini trebuie să-i atașeze cel puțin un post-it cu un sentiment sugerat de contextul vizualizat; copiii sunt încurajați să discute la nivelul grupei: „Ce crezi că simte...?'*, „Cum crezi că sc simte...?'*, „De ce?'* etc.; după finalizarea activității pe grupe, sc realizează Turul galeriei cu toate colajele și, din acestea, sc confecționează un „album al sentimentelor*'; în complicarea jocului, se poate realiza: (a) frontal - un copac al sentimentelor în care copiii să plaseze, în ordinea considerată de ci relevantă (dezirabilă din perspectiva actualizării sentimentelor respective în propria viață, după discutarea semnificației rădăcinii, trunchiului, crengilor, frunzelor, florilor etc.), sentimentele identificate; (b) individual - un traseu a! sentimentelor, în care fiecare elev să plaseze, pe o axă sau pe un desen cu „munți și văi2 3*’, date/episoade din propria viață cărora să le asocieze unele dintre sentimentele identificate în cadrul activității pe grupe (de exemplu, nașterea fratelui meu = bucurie; pierderea jucăriei preferate = tristețe; câștigarea concursului de șah = entuziasm etc.);

•    Oglinda inversă- - elevii sunt organizați în două echipe egale ca număr de membri; fiecare membru primește, prin tragere la sorți, un ecuson cu un număr, astfel încât în fiecare grupă să existe câte un copil cu numărul 1, câte un copil cu numărul 2 etc.; timp de trei minute, membrii fiecărei echipe trebuie să discute și să realizeze o listă de perechi dc antonime (atâtea perechi dc antonime câți membri are fiecare grupă); ulterior, elevul 1 din prima echipă citește primul cuvânt din prima pereche, iar elevul 1 din a doua echipă trebuie să spună cuvântul cu sens opus corespunzător; membrii primei grupe acordă sau nu punctul pentru antonimul indicat; în mod similar, se procedează până la epuizarea listei de cuvinte realizate dc prima echipă; ulterior, sc inversează rolurile, elevii din prima grupă trebuind să indice antonimele corespunzătoare cuvintelor indicate dc colegii din cea dc-a doua;

•    Cuvântul ascuns - profesorul pregătește mai multe jetoane (numerotate) cu imagini ale unor obiecte; un elev vine în fața clasei, extrage un jeton, privește imaginea și prezintă succint obiectul respectiv; elevii din clasă trebuie să noteze, pe o fișă, fără a discuta între ci, numărul jetonului și cuvântul care denumește. în opinia lor, obiectul reprezentat pe acesta4; după epuizarea jctoanclor, sc verifică...

 

CUPRINS:

 

Prefață. Despre un alt tip de puzzle    9

Capitolul I. Limbă și comunicare - repere curriculare actuale    13

1. 1.    Preliminarii: situația de comunicare didactică - contextualizare pentru disciplina

Comunicare in limba română/Limba și literatura română    14

1. 2.    Aria curriculară Limbă și comunicare - disciplina Comunicare in limba română/

Limba și literatura română: programe în vigoare    19

1. 3.    Gradarea competențelor asociate ciclului primar/ariei curriculare/disciplinei    20

1. 4.    Domenii și unități de conținut subsumate disciplinei Comunicare în limba română/

Limba și literatura română    26

1. 4. 1.    Domeniul Comunicare    29

1. 4. 2.    Domeniul Limba română    32

1. 4. 3.    Domeniul Literar/Nonliterar    40

Capitolul 2. Didactica citit-scrisului în ciclul primar     43

2. 1.    Unități de conținut subsumate problematicii citit-scrisului    45

2. 1. 1.    Perioada preabecedară     45

2. 1. 2.    Perioada abecedară    48

2. 1. 3.    Perioada postabecedară    52

2. 2.    Metode, procedee, tehnici valorificabile în abordarea citit-scrisului în ciclul primar... 55

2. 2. 1.    Metoda fonetică, analitico-sintetică     55

2. 2. 2.    Exercițiul     63

2. 2. 3.    Conversația    69

2. 2. 4.    Demonstrația    70

2. 2. 5.    Explicația    71

2. 2. 6.    Algoritmizarea     71

2. 2. 7.    Lucrul cu manualul/cartea     71

2. 2. 8.    Modelarea simbolică    72

2. 2. 9.    Jocul didactic     73

2. 2. 10.    învățarea prin descoperire     75

2. 2. 11.    Elemente de problematizare    76

2. 2. 12.    Brainstormingul     77

2. 2. 13.    Analiza fonetică    77

2. 2. 14.    Știu - Doresc să știu - Am învățat     78

2. 2. 15.    Turul galeriei     78

2. 2. 16.    Explozia stelară    79

2. 3.    Mijloace de învățământ utilizabile în predarea-învățarea citit-scrisului    80

2. 4.    Forme de organizare a activităților centrate pe problematica citit-scrisului    81

2. 5.    Ce și cum evaluăm, în planul citit-scrisului, în ciclul primar?    82

 

...........

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0441 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.