Loonshots. Cum să cultivăm ideile țicnite care câștigă războaie, vindecă boli și transformă industrii

Loonshots. Cum să cultivăm ideile țicnite care câștigă războaie, vindecă boli și transformă industrii
ISBN: 978-606-722-369-9
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 520
Format: 14x20
Preț: 59,00 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Loonshots. Cum să cultivăm ideile țicnite care câștigă războaie, vindecă boli și transformă industrii - Safi Bahcall

 
Metamorfoza echipelor
In anii 1970, Nokia era un conglomerat industrial celebru mai ales pentru cizmele sale de cauciuc şi pentru hârtia igienică pe care le fabrica. în următoarele două decenii, a explorat prima reţea de telefonie celulară, primul telefon auto, primul telefon analog conectat la orice reţea şi primul telefon GSM de enorm succes.
 
La începutul anilor 2000, vindea jumătate din telefoanele inteligente de pe planetă. Pe scurt, a devenit cea mai valoroasă companie din Europa. Un editorial din BusinessWeek declara: „Nokia a devenit sinonim cu succesul.” Fortune a dezvăluit secretul companiei; era „marea corporaţie cel mai puţin ierarhică din lume”.
 
Directorul executiv a explicat că elementul-cheie era cultura: „Ţi se îngăduie să te şi distrezi puţin, să gândeşti în afara normei... să faci o greşeală.” 

In 2004, câţiva ingineri entuziaşti de la Nokia au creat un nou tip de telefon: conectat la internet, cu un ecran color mare pe care erau afişate comenzi tactile şi dotat cu o cameră foto de mare rezoluţie. Odată cu telefonul au mai propus încă o idee trăsnită: un pachet de aplicaţii online.
 
Echipa de conducere -aceeaşi echipă de lideri care se bucura de admiraţia tuturor, defilând, pe coperţile revistelor - a stopat ambele proiecte. Peste trei ani, inginerii au văzut cum ideile lor ţicnite se materializează pe o scenă din San Francisco. Steve Jobs a prezentat primul iPhone.
 
Peste cinci ani, Nokia era irelevantă. Şi-a vândut afacerea cu telefoane mobile in 2013. în perioada dintre vârful producţiei sale de telefoane şi ieşirea de pe piaţă, valoarea companiei Nokia a scăzut cu aproximativ un sfert de miliard de dolari...
 
DIN CUPRINS:
 
Prolog          
Introducere                    
 
PARTEA ÎNTÂI | Designerii serendipităţii
1.    Cum au câştigat himerele smintite un război     
CONDITIA DE LIMITĂ
 
2.    Surprinzătoarea fragilitate a himerei         
AKIRA ENDO - O INIMĂ NEÎNFRICATĂ
 
3.    Cele două tipuri de himere: Trippe vs. Crandall     
MOTOARE CU REACŢIE VS. BONUSURI DE FIDELITATE
 
4.    Edwin Land şi Capcana Moise       
CÂND LIDERII MIRUIESC SFÂNTA HIMERĂ
 
5.    Evadarea din Capcana Moise             
BUZZ ŞI WOODY SALVEAZĂ UN 747, INVLNTIAZĂ IPHONE ŞI EXPLICA VIZIUNEA SISTEMICĂ
 
PARTEA A DOUA | Ştiinţa schimbării bruşte
Interludiu. Importanţa condiţiei de emergenţă   
     
6.    Tranziţii de fază, I: mariaj, incendii forestiere si terorişti              
CAND SCHIMBĂRILE GRADUALE CAUZEAZĂ TRANSFORMĂRI BRUŞTE
 
..........
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0530 sec