Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani - Isabelle Filliozat

Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani - Isabelle Filliozat
-10%
Preț: 35,10 RON
39,00 RON (-10%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-40-0695-0
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 176
Format: 16X23
Categoria: Psihoterapie

DESCRIERE

Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani - Isabelle Filliozat

 
... când plantăm nişte seminţe în grădină, e mai bine să nu umblăm la ele în fieca re zi ca să vedem dacă au prins sau nu rădăcini... O parte din creşterea lor se desfăşoară în pământ, departe de privirile noastre.
 
Nu e bine nici să desfacem bobocul florilor cu forţa, nimic nu e mai frumos decât să privim uimiţi şi recunoscători ivirea treptată a florii, care se deschide în ritmul ei.

Seminţele ştiu în ce trebuie să se transforme. Dacă rupem spinii unui trandafir şî-i pictăm petalele, nu se va transforma niciodată în margaretă. Un trandafir e mai puţin frumos decât o margaretă? Un stejar e mai folositor decât un pin? Ni se încredinţează o sămânţă.

Rolul nostru este să-i permitem să crească, oferindu-i cel mai bun pământ, hrana de care nevoie, ară-cind tânărul vlăstar şi detectându-i nevoile în funcţie de reacţiile sale. Planta noastră are nevoie de mai mult soare sau dimpotrivă trebuie s-o punem undeva mai la umbră?
 
Are nevoie de multă apă sau preferă un sol uscat? Chiar dacă un grădinar competent are anumite informaţii teoretice eu privire la nevoile cutârei sau cutărei specii, planta însăşi îi spune de ce anume are nevoie, ce-i place şi ce nu. Ea se exprimă ofi-lindu-se sau dezvoltându-se, îngălbenind sau producând frunze, flori şi fructe.,

Dacă „puii" noştri nu se dezvoltă cum ar trebui, dacă nu mănâncă bine, dacă nu dorm îndeajuns, dacă nu au rezultate bune la şcoală, asta...
 
CUPRINS:
 

Cuvânt‑înainte
Isabelle Filliozat
Anouk Dubois

Mod de întrebuinţare


I. E sămânţă bună

• Face o criză
• E agresiv
• Cum să‑l facem să‑şi schimbe comportamentul?
• Se înfurie din nimica toată
• Vrea să atragă atenţia
• Refuză contactul fizic
• Du‑te în camera ta!
• Tot timpul vrea încă ceva
• Tot timpul cere ceva
• Stă tot timpul lipit de mine
• Vrea s‑o sun când e în tabără
• Cei mici nu povestesc niciodată nimic
• Schimbă lucrurile
• Vrea să câştige tot timpul
• Mă foloseşte drept ţintă
• Nu se mai saturăsă ne jucăm împreună
• Râdem şi ne prefacem că ne batem
• Hârjoneala se termină întotdeauna cu lacrimi?


II. Acceptaţi‑le emoţiile

• „Mi s‑a furat guma" şi alte mici necazuri
• Plânge
• Deşi totul a trecut, încă mai tremură!
• E furioasă
• Îi e frică de câini
• Acum e calmă şi drăguţă,
în clipa următoare face o criză


III. De la 6 la 7 ani. Imaginaţia
• Spune nişte poveşti
„de adormit copiii"
• Mă minte
• Nu vrea nici măcar să guste


IV. 7 ani. Vârsta raţiunii

• Refuză să se îmbrace singur
• Copiii nu fac nimic acasă
• Face pipi în pat
• Nu suportă etichetele de la haine
• Vrea să mănânce tot timpul acelaşi lucru şi e dificil la masă doar când e cu mama lui
• Mestecă bucata de carne, dar nu reuşeşte s‑o înghită
• Fiica mea vrea să poarte sutien

V. 8 ani. Vârsta regulilor şi a proiectelor

• Aleargă în toate părţile şi ce nu face
• Îşi minte prietenii
• Fetiţa mea face doar ce nu are voie!
• Copiii detestă limitele, dar adoră regulile!
• Se poartă de parcă nici nu aude
• Fetiţa mea nu respectă regulile
• E insuportabil
• Ar merita o pedeapsă
• Fiica mea e neîndemânatică
• Nu face nimic decât dacă‑i promit ceva
• Nu sunt mulţumiţi niciodată, de fiecare dată vor ceva în plus

VI. 9 ani. Dreptate şi perfecţiune
• După câteva săptămâni, lasă totul baltă…
• Nu stă locului o clipă, nu reuşeşte să se concentreze
• Copilul meu are ticuri
• Copilul meu suferă de tulburare obsesiv‑compulsivă (TOC)

VII. 10 ani. Încrederea
• Nu pot să am încredere în el!
• Felicitările sunt tot recompense
• Sunt mulţumit când învaţă bine

VIII. 11 ani. Premisele adolescenţei
• Nu poţi face nimic cu el!
• Îşi aruncă lucrurile peste tot
• E online şi joacă numai jocuri video violente promit ceva
• Nu sunt mulţumiţi niciodată, de fiecare dată vor ceva în plus


IX. Ce se petrece în mintea noastră, ca părinţi?
• Mă enervez şi ţip
• Copiii noştri ne imită
• Mă scoate din sărite!
• De unde atâta agresivitate?
• Important este să rămânem adulţi în orice situaţie
• Cum rezolvăm problema

Concluzie

Anexă: Informaţii şi resurse suplimentare
1. Ataşamentul
2. Principalii factori de stres
3. Cum îl ajutăm să‑şi rezolve problemele
5. Incidenţa alimentaţiei asupra hiperactivităţii şi deficitului de atenţie
6. Să hrănim creierul copilului
7. Exerciţii fizice pentru stimularea dezvoltării creierului
8. Neajunsurile pedepselor
9. Câteva tehnici ca să ne păstrăm
10. Cum să rezolvăm o problemă în opt etape

• Bibliografie
• Articole şi resurse pe internet
• Mulţumiri

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0697 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.