Managementul general al firmei. Concepte. Instrumente. Modele - Vadim Dumitrascu

Preț: 30,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-28-1166-2
Editura:
Anul publicării: 2022
Pagini: 190

DESCRIERE

Managementul general al firmei. Concepte. Instrumente. Modele - Vadim Dumitrascu

 
Lanţul valoric al firmei
 
Am văzut că VEA este produsă de lanţul valoric al firmei. Capacitatea firmei de a extrage o VEA superioară se bazează pe dotarea cu şi valorificarea, în contextul propriului lanţ valoric, a unor avantaje concurenţiale solide. Dacă o firmă deţine un avantaj concurenţial serios, acest lucru are semnificaţia faptului că, în comparaţie cu principalii săi concurenţi, fie funcţionează la un nivel mai scăzut al costurilor, fie reuşeşte să le impună clienţilor săi preţuri mai mari, justificate evident printr-o valoare furnizată superioară. Aceste surse ale avantajelor concurenţiale reale sunt localizate la nivelul lanţului valoric al firmei. Performanţa lanţului valoric generează, de fapt, performanţa financiară a firmei. Modul în care este structurat lanţul valoric crează diferenţe de cost şi diferenţe de preţuri şi, în ultimă instanţă, diferenţe de profitabilitate între firmă şi rivalii săi. Lanţul valoric poate fi definit ca succesiunea de operaţiuni şi activităţi desfăşurate de firmă în vederea conceperii, realizării, vânzării, distribuţiei şi susţinerii pe piaţă a propriilor produse sau servicii. Aşadar, lanţul valoric este configuraţia activităţilor pusă la punct de firmă în scopul furnizării valorii către clienţi şi captarea ulterioară a acestei valori. Fiecare element sau verigă a acestui lanţ este caracterizată printr-un anumit raport între valoarea creată şi cheltuielile angajate.
 
Introducere / 7

I.    Mecanismele economice fundamentale ale firmei 
/ 9
1.    Firma – unitate de baza in afaceri / 9
2.    Valoarea economica adaugata / 11
3.    Lantul valoric al firmei / 14
4.    Modelul de afaceri al firmei / 18
5.    Avantajul concurential / 22
6.    Competentele distinctive / 25
7.    Procesele interne ale firmei / 27
8.    Capitalul intelectual / 32
9.    Competitivitatea firmei / 36
10.    Campul concurential al firmei / 41
11.    Profitul si cash-flow-ul firmei / 46
12.    Rentabilitatea si pragul de rentabilitate / 48
13.    Capitalul si costul capitalului / 53
14.    Productivitatea muncii / 55
15.    Sustenabilitatea, viabilitatea si echilibrul financiar al firmei / 58

II.    Organizarea, functionarea si gestiunea curenta a firmei / 63
16.    Firma ca organizatie / 63
17.    Modele de reprezentare a organizatiei / 68
18.    Structura organizatorica / 73
19.    Organizarea informala / 78
20.    Continutul si sarcinile managementului firmei / 80
21.    Sistemele de gestiune a firmei / 84
22.    Managementul ca proces decizional / 89
23.    Performanta firmei – eficienta si eficacitate / 93
24.    Bazele gestiunii comportamentelor de munca / 98
25.    Modelarea performantei prin gestiunea comportamentelor / 102
26.    Eficienta economica integrata a firmei / 106
27.    Conditiile generale ale eficientei firmei / 111
28.    Cultura organizationala a firmei / 115
29.    Sistemul de comunicare globala a firmei / 120
30.    Crizele organizationale la nivel de firma / 124

III.    Strategia si dezvoltarea firmei / 129
31.    Decizii operationale versus decizii strategice / 129
32.    Responsabilitatea sociala corporativa (RSC) a firmei / 132
33.    Obiective, putere si conflicte la nivel de firma / 137
34.    Strategia si procesul de reflectie strategica in firme / 141
35.    Investitiile ca „motor financiar” al strategiei firmei / 144
36.    Tipologia strategiilor de afaceri la nivel de firma / 147
37.    Echilibrele strategice ale firmei / 150
38.    Identitatea, imaginea si reputatia firmei / 154
39.    Reteaua de afaceri a firmei / 159
40.    Efectele de sinergie externa si competitivitatea / 163
41.    Managementul cunoasterii si invatarii organizationale in firme / 167
42.    Gestiunea complexitatii firmei / 172
43.    Managementul schimbarii organizationale / 176
44.    Managementul proiectelor / 180
45.    Ce fel de management este mai potrivit pentru firma? / 183
 
 
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Management, marketing - Cele mai vândute cărți

Created in 0.0542 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.