Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale

Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale
-6%
Preț: 32,90 RON
35,00 RON (-6%)
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 200
Format: 16x23

DESCRIERE

Managementul instituţiilor şi serviciilor pentru persoane cu cerinţe speciale - Alois Gherguț

 
... atent la reconfigurările şi evoluţiile din domeniul managementului serviciilor sociale, autorul analizează cele mai noi practici de intervenţie, ocrotire şi asistenţă socială, dar şi metodele inovative de educaţie, instruire şi profesionalizare pentru copii şi persoane cu dizabilităţi...
 
Din carte:
 
... prin aceste servicii, instituţiile statului, autorităţile publice ale administraţiei locale şi societatea civilă, reprezentată în special de organizaţiile neguvernamentale, asigură prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situaţii care pot genera inadaptarea, marginalizarea sau excluderea socială a unor persoane.
 
De asemenea, sunt servicii profesionalizate, în cele mai multe cazuri de asistenţă psihopedagogică şi socială, realizate prin metode şi tehnici specifice, care sunt adresate persoanelor aflate în dificultate pentru a le sprijini în refacerea şi dezvoltarea capacităţilor individuale, necesare pentru a depăşi cu forţe proprii situaţiile dificile; o formă de suport activ pentru persoanele, familiile şi comunităţile aflate în dificultate concretizate în servicii de informare, consiliere, terapie individuală şi colectivă, programe sociale de asistenţă, activităţi de prevenire şi ameliorare a fenomenelor care afectează calitatea vieţii persoanelor dintr-o comunitate, precum şi alte forme specifice de intervenţie adaptate la contextul social şi condiţiile de viaţă ale beneficiarilor.

a.    Serviciile de asistenţă psihopedagogică se referă, în special, la activităţile de intervenţie sau susţinere psihologică şi educaţională pentru persoanele aflate în dificultate sau în situaţii de risc.
 
b.    Serviciile de asistenţă socială se referă la programele sau serviciile de intervenţie şi susţinere a persoanelor aflate în dificultate pentru (re)inserţia, (re)adaptarea şi integrarea lor socială.
 
c.    Cele două categorii de servicii, asistenţa psihopedagogică şi asistenţa socială, se află în raporturi de complementaritate şi interdependenţă, împreună constituind un set complet de servicii sociale adresat persoanelor care întâmpină, pe o perioadă mai lungă sau mai scurtă de timp, o serie întreagă de probleme şi dificultăţi în existenţa lor personală şi socială şi care le afectează calitatea relaţiilor cu cei din jur şi cu instituţiile şi serviciile comunităţii.
 
d.    Astfel de servicii urmăresc valorificarea potenţialului intelectual, aptitudinal şi profesional al acestor persoane, în scopul normalizării şi armonizării proceselor sociale din cadrul comunităţii în care trăiesc. Din acest motiv putem include serviciile de asistenţă psihopedagogică şi socială în categoria generală a serviciilor sociale.
 
In principiu, serviciile sociale comunitare sunt destinate tuturor celor care au nevoie de ele, dar aceste servicii se adresează în mod special unor categorii de beneficiari şi celor care îi îngrijesc. Pentru exemplificare, prezentăm câteva
categorii reprezentative din rândul beneficiarilor acestor servicii:

•    persoane cu dizabilităţi mintale, fizice, auditive şi vizuale care au nevoie de suport şi asistenţă în desfăşurarea activităţilor zilnice;
•    persoane vârstnice a căror sănătate se degradează treptat;
•    persoane care nu au surse de subzistenţă sau persoane aflate în situaţii de risc (şomeri, oameni fără adăpost, copii abandonaţi, copii ai străzii, tineri fără loc de muncă, delincvenţi, refugiaţi, victime ale traficului de fiinţe umane, deţinuţi, persoane din comunităţi izolate etc.);
•    persoane care suferă de afecţiuni cronice organice, funcţionale sau psihice;
•    persoane cu dificultăţi de adaptare şi integrare şcolară, socială, profesională;
•    persoane dependente de consumul de alcool, droguri sau alte substanţe cu efecte toxice;
•    persoane infectate cu HIV/SIDA;
•    victime ale violenţei domestice;
•    persoane sancţionate cu măsură educativă sau pedeapsă neprivativă de libertate aflate în supravegherea serviciilor de probaţiune;
•    persoane care au în îngrijire alte persoane aflate în situaţiile descrise mai sus.
Serviciile sociale de la nivelul unei comunităţi pot fi orientate spre:
•    asistenţa socială a persoanelor cu dizabilităţi sau aflate în situaţii de risc;
•    asistarea şi supravegherea, în interesul copilului, a adopţiei, încredinţării, plasamentului copiilor abandonaţi sau preluaţi temporar ori definitiv din familiile naturale;
•    respectarea drepturilor copiilor, protecţiei lor şi oferirea de oportunităţi de dezvoltare; prevenirea neglijării, abuzului, violenţei îndreptate împotriva copilului;
•    evitarea abandonului şi încurajarea reintegrării în familie a copiilor din instituţii;
•    prevenirea bolilor şi servicii de îngrijire la domiciliu/în familie a persoanelor diagnosticate cu diverse boli cronice sau degenerative, contribuind la ameliorarea calităţii vieţii sau promovarea unui mod de viaţă autonom;
•    consiliere maritală şi parentală, care contribuie la activitatea de planificare familială;
 
............
 
CUPRINS:
 
Prefaţă    

Capitolul 1. Managementul activităţilor şi serviciilor pentru persoane cu nevoi/cerinţe speciale - perspectivă teoretică  
Capitolul 2. Funcţiile managementului serviciilor sociale 
  
2. 1.    Planificarea    
2. 2.    Organizarea     
2. 3.    Coordonarea resurselor umane  
2. 4.    Conducerea (leadership)  
2. 5.    Controlul şi evaluarea   

Capitolul 3. Managementul resurselor umane în serviciile sociale   
3. 1.    Delimitări teoretice    
3. 2.    Componente   

Capitolul 4. Tendinţe şi orientări în dezvoltarea şi promovarea serviciilor sociale  
4. 1.    Dezvoltarea serviciilor sociale în contextul dinamicii societăţii contemporane   
4. 2.    Elemente şi etape în elaborarea strategiilor de dezvoltare instituţională  
4. 3.    Managementul strategic în serviciile sociale  
4. 4.    Marketingul serviciilor sociale    

Capitolul 5. Tipuri şi modele de servicii de educaţie, terapie, recuperare, asistenţă şi ocrotire pentru persoane cu nevoi/cerinţe speciale sau aflate în situaţii de risc social   
Capitolul 6. Managementul schimbării în serviciile educaţionale pentru copiii cu cerinţe speciale    
Capitolul 7. Managementul proiectelor în serviciile sociale    

7. 1.    Etape şi elemente fundamentale ale unui proiect    
7. 2.    Strategia de elaborare şi designul unui proiect/unei propuneri de finanţare
7. 3.    Elementele componente ale unei propuneri de proiect   
7. 4.    Elemente ale managementului de succes în elaborarea proiectelor de finanţare   

Capitolul 8. Voluntariatul    - formă de activitate în serviciile sociale
Bibliografie     
Anexe

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0552 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.