Manual de psihologia dezvoltarii

Manual de psihologia dezvoltarii
Preț: 39,95 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 973-46-5627-1
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 344
Format: 16x23
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Manual de psihologia dezvoltarii. O abordare psihodinamica - Florinda Golu …lucrarea de fata, Manualul de psihologia dezvoltarii este destinat atat studentilor si profesorilor de la facultatile de psihologie si stiintele educatiei, cat si psihologilor practicieni si consilierilor scolari... …Florinda Golu analizeaza teoriile unora dintre cei mai importanti psihologi, sociologi, medici, antropologi si biologi care au studiat dezvoltarea personala, oferind o viziune panoramica asupra inlantuirii ciclurilor vietii, cu continuitatile si discontinuitatile lor... Din carte: Mediul şcolar. Invăţarea Integrarea copilului in colectivitatea şcolară comportă un efort de adaptare specific, a cărui premisa s-a realizat la grădiniţă, prin extinderea mediului social accesibil copilului. Puţini sunt cei care să nu-şi amintească cu drag de prima zi de şcoală, una dintre cele mai importante zi din viata unui copil. Micuţi, frumoşi, gătiţi şi emotionati pană la fâstăcire, copiii năvălesc in jurul învăţătorului, privindu-l curios şi zămbindu-i ştirb. Apoi, începe festivitatea de deschidere a anului şcolar, când copiii stau cuminţi lângă părinţi şi privesc emoţionaţi. Urmează familiarizarea copiilor cu clasa, cu aşezatul in bănci, cu manualele şi rechizitele şcolare şi... gata! Încep orele: orele de citire şi de scriere, de matematicâ, muzică, desen etc. Inserţia copilului in noul mediu, cel şcolar, precum şi trecerea la noua formă de activitate (învăţarea) reprezintă un proces complex, care angajează multiple variabile. Contactul cu şcoala este un moment plin dc semnificaţie pentru copil, saturat de incărcătură emoţională, care lasă urme puternice in memoria şi identitatea copilului (Golu, 2010). Prin însuşi locul pe care il ocupă in procesul de învăţământ, claselor primare le revine o funcţie eminamente educativi. Acum se însuşesc şi se formează cunoştinţele şi deprinderile de mai târziu. Şcoala introduce in fluxul activităţii copilului un anumit orar, cu noi discipline, cu informaţii mai bogate şi tehnici intelectuale mai complexe: putem astfel vorbi de un adevărat ''şoc al şcolarităţii" (Golu. Zlate şi Verza. 1993). Insă mediul şcolar este creat "nu pentru a distribui satisfacţii afective, ci pentru o muncă disciplinată, continuă, organizată"... ……………… …momentul intrării la şcoală presupune un anumit nivel de dezvoltare fizică, intelectuală şi morală a copilului, iar aptitudinea pentru scolaritate solicită dobândirea unor capacităţi, abilităţi, priceperi şi deprinderi absolut necesare şcolarităţii: esenţială este dezvoltarea dimensiunii formative a pregătirii, deoarece nu însuşirea unui volum mare de cunoştinţe il face pe copil apt pentru activitatea şcolară, ci dobândirea unor capacităţi, abilităţi şi operaţii intelectuale necesare actului de cunoaştere specific învăţării. Această aptitudine cuprinde un set de insuşiri psihologice care fac posibilă integrarea optimă a copilului in activităţile de la şcoală. Păşind treapta şcolarităţii, copilul posedă acea putere a limbajului care, adăugată structurilor cognitive ale căror premise s-au conturat in perioada preşcolarităţii, permite o integrare optimă in procesul instructiv-educativ şi o realizare cu succes a noilor sarcini de tip şcolar, centrate pe un alt tip fundamental de activitate, specific vârstei şcolare, Invatarea. Confruntarea elevului cu sistemul de cerinţe, reguli şi norme de interacţiune din cadrul şcolii duce la organizări şi restructurări ascendente in motivaţia activităţilor şcolare şi extraşcolare. Trecerea de la activitatea de joc la cea de învăţare face ca resorturile moti-vaţionale să capete treptat semnificaţii sociale, de perspectivă. Stimulenţii cei mai puternici ii constituie acum calificativele mari, elementele premiale, recompensele morale pozitive, relaţiile socioafective pozitive cu învăţătoarea şi colegii. Conştiinţa poziţiei şi rolului in colectivul de elevi generează noi trebuinţe şi nevoi de comunicare, socioafective, de prestigiu (Golu. 2010)... DIN CUPRINS: PARTEA I Originile. Concepţia. Naşterea. Copilăria. Adolescenţa Capitolul I. Dezvoltarea umana Apariţia psihologiei dezvoltării. Conceptul de dezvoltare Repere istorice in apariţia si evoluţia psihologiei dezvoltării Conceptul de dezvoltare Modele explicative ale dezvoltarii Caracteristicile dezvoltării umane Durata dezvoltării Mecanisme şi factori explicativi ai dezvoltării Metode de investigare in psihologia dezvoltării Teoriile dezvoltării umane Capitolul 2. Perioada prenatală Concepţia. Dezvoltarea prenatală Influenţe prenaute. Factori de risc Pregătirea pentru parentalitale Capitolul 3. Naşterea. Nou-nascutul Naşterea. Etapele nasterii Evaluarea nou-născutului Experienţa ruperii pentru copil ………………. ……………

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0505 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.