Marketingul educational - Ion Albulescu

DESCRIERE
Marketingul educational - Ion Albulescu
Viziunea, misiunea și valorile organizației școlare reprezintă afirmațiile centrale prin care școala își declară opțiunea pentru sistemul axiologic și normativ în care crede și în virtutea căruia acționează strategic. Viziunea, misiunea și valorile instituționale sunt parte a strategiei organizației școlare și reprezintă, în esență, declarații privind motivul pentru care școala există, scopul central asumat și modalitatea prin care instituția înțelege să urmărească acest scop.
Misiunea școlii descrie succint motivul central pentru care instituția există. Ea este delimitată cu referire punctuală la câteva elemente-cheie:
-
Tipul de instituție educațională, statutul formal, cadrul legal și administrativ în care funcționează;
-
Scopul asumat al instituției, modul în care aceasta înțelege să contribuie la educație și la promovarea cunoașterii și a dezvoltării;
-
Principalul obiect de activitate sau categoria de procese și servicii oferite;
-
Categoriile de beneficiari, dimensiunile societale/piețele pe care acționează;
-
Dimensiunile educaționale pe care instituția își asumă să acționeze și câmpurile în care dorește să aibă un impact: generația tânără/elevii, familia, comunitatea locală/națională/internațională, domenii de competență vizate cu prioritate prin programele de studiu, rezultate ale învățării urmărite pe termen lung;
-
Trăsături ale cadrului și ale direcției de acțiune asumate cu consecvență.
Aceste componente sunt articulate și prezentate concis în enunțuri care explică de ce și pentru cine există instituția educațională. De exemplu, în afirmația:
„Misiunea Școlii Gimnaziale X este să asigure o educație de calitate, bazată pe dezvoltarea personală și socială a elevilor și pe abordarea lor diferențiată, suportivă și etică, pentru împlinirea potențialului individual și pentru pregătirea adaptării elevilor la o societate dinamică, aflată în schimbare”,
este evidentă nu doar misiunea educațională asumată, ci și cadrul de acțiune (diferențiată, suportivă, etică) și direcțiile acționale prioritare (dezvoltarea socio-emoțională, activarea potențialului individual și pregătirea inserției sociale eficiente).
Misiunea vorbește despre maniera în care școala intenționează să acționeze în vederea îndeplinirii funcțiilor sale principale, aflate în relație cu beneficiarii direcți și indirecți ai serviciilor educaționale, cu resursele umane și materiale proprii și în vederea promovării unei imagini coerente a dezvoltării instituționale.
DIN CUPRINS:
Prezentarea autorilor
pag. 9
Cuvânt înainte
pag. 13
Capitolul 1. Marketingul educațional. Noțiuni introductive
Cătălin Glava, Daniela Dumulescu
pag. 17
1. 1. Conceptualizare și scurt istoric
pag. 17
1. 2. Caracteristici definitorii ale marketingului educațional
pag. 23
1. 3. Evoluția marketingului educațional
pag. 35
Bibliografie
pag. 38
Capitolul 2. Principiile și funcțiile marketingului educațional
Ana-Maria Eugenia Jura, Cristina Ispas
pag. 41
2. 1. Abordări generale ale marketingului în domeniul educațional
pag. 41
2. 2. Mixul de marketing în domeniul educațional
pag. 46
-
2. 2. 1. Produsul/Programul
pag. 47 -
2. 2. 2. Prețul
pag. 48 -
2. 2. 3. Promovarea
pag. 49 -
2. 2. 4. Oamenii
pag. 49 -
2. 2. 5. Procesul
pag. 50 -
2. 2. 6. Locul
pag. 51 -
2. 2. 7. Facilitățile fizice
pag. 52
2. 3. Funcțiile marketingului educațional
pag. 55
2. 4. Principii ale marketingului aplicate în educație
pag. 56
-
2. 4. 1. Principiul libertății consumatorului și al producătorului de servicii educaționale
-
2. 4. 2. Principiul limitării deteriorării potențiale
pag. 57 -
2. 4. 3. Principiul îndeplinirii nevoilor fundamentale
pag. 58 -
2. 4. 4. Principiul eficienței economice
pag. 60 -
2. 4. 5. Principiul inovației
pag. 61 -
2. 4. 6. Principiul educației și al informării consumatorului de servicii educaționale
pag. 63
..........
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 50,15 RONPRP: 59,00 RON
- 52,25 RONPRP: 55,00 RON
- 63,75 RONPRP: 75,00 RON
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 50,15 RONPRP: 59,00 RON
- 63,75 RONPRP: 75,00 RON
- 38,25 RONPRP: 45,00 RON
REVIEW-URI