Metodica activitatilor instructiv-educative din gradinita, editia 2 - Ghid pentru examenele de definitivat si grade didactice - Valeria Anghelache

Preț: 65,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Valeria Anghelache
Editura: Didactica si Pedagogica
Anul publicării: 2022
Pagini: 512
Format: 17x24
Categoria: Cursuri diverse
DESCRIERE
Metodica activitatilor instructiv-educative din gradinita, editia 2 - Ghid pentru examenele de definitivat si grade didactice - Valeria Anghelache
Educaţia timpurie, mai exact calitatea serviciilor şi programelor de educaţie timpurie, constituie o preocupare constantă a specialiştilor în domeniu, precum şi a decidenţilor în materie de politici educaţionale la nivel internaţional. De altfel, tema educaţiei timpurii a constituit punctul central al numeroaselor conferinţe şi simpozioane internaţionale. S-au adoptat declaraţii şi rezoluţii, atrăgându-se astfel atenţia asupra necesităţii conştientizării rolului pe care îl are educaţia la vârstele timpurii. Caracterul prioritar al educaţiei timpurii este susţinut şi de argumente ce ţin de realitatea demografică. Astfel, raportul Eurostat din martie 2014 evidenţiază faptul că în Europa, în 2013, existau 32 milioane de copii cu vârsta sub 6 ani. De exemplu, în Franţa şi UK erau cei mai mulţi copii sub 6 ani (aprox. 4, 8 mii.), în cazul României, copiii sub 6 ani reprezintă 6, 1% din totalul populaţiei. In afara Europei, de exemplu în Turcia, vorbim de cel mai mare procent de copii sub 6 ani (aprox. 7, 5 mii.) (cf Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe, 2014). Chiar dacă se anticipează că până în anul 2030 numărul copiilor din această categorie de vârstă va scădea, vorbim la acest moment de un număr semnificativ de copii care au nevoie de programe educaţionale care să-i ajute în procesul de dezvoltare. De altfel, în anul 2011 Comisia Europeană stabilea ca, până în anul 2020, cel puţin 95% dintre copiii cu vârsta între 4 ani şi vârsta înscrierii în ciclul primar de instruire1 să participe la programele formale de educaţie timpurie. Raportul Eurydice (2014) precizează că în România, Croaţia, Bulgaria, Cipru, Portugalia, Finlanda şi Norvegia, rata de participare la aceste programe a crescut cu 12-17%.
Dincolo de datele statistice, studiile realizate subliniază faptul că participarea la programele de educaţie timpurie generează beneficii semnificative pentru copii, aceste...
Dincolo de datele statistice, studiile realizate subliniază faptul că participarea la programele de educaţie timpurie generează beneficii semnificative pentru copii, aceste...
CUPRINS:
Cuvânt-înainte 11
CAPITOLUL L CURRICULUM PREŞCOLAR - CADRU GENERAL DE DEZVOLTARE ŞI EDUCAŢIE TIMPURIE (Valerica Anghelache) 13
1. 1. Domenii de dezvoltare - domenii experienţiale în educaţia timpurie 14
1. 2. Structura şi conţinutul curriculumului pentru educaţia timpurie 26
1. 2. 1. Planul de învăţământ 27
1. 2. 1. 1. Jocuri şi activităţi didactice alese 29
1. 2. 1. 2. Activităţi pe domenii experienţiale 30
1. 2. 1. 3. Activităţi de dezvoltare personală 31
1. 2. 2. Programa activităţilor din grădiniţă 33
1. 3. Caracteristicile reformei curriculare în învăţământul preşcolar 35
Referinţe bibliografice 36
CAPITOLUL II. OBIECTIVELE PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ (Aurora Adina Colomeischi) 37
II. 1. Conceptul de obiectiv educaţional 37
II.. 2. Tipologia obiectivelor educaţionale 39
II. 3. Obiective specifice ale domeniilor de conţinut 44
II. 4. Operaţionalizarea obiectivelor 46
Referinţe bibliografice ... 54
CAPITOLUL III. CONŢINUTURILE PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ Anghelache) 551
III. 1. Problematica conţinuturilor activităţilor din grădiniţă: concept,
criterii de selecţie, cerinţe minimale 55
III. 2. Analiza domeniilor de conţinut . 61
III. 2. 1. Domeniul Limbă şi comunicare 62
III. 2. 2. Domeniul Ştiinţe 63
III. 2. 3. Domeniul Om şi societate ... .. 64
III. 2. 4. Domeniul Estetic şi creativ 65
III. 2. 5. Domeniul Psihomotric ... 66
III. 3. Relaţia conţinuturi-domenii de dezvoltare 66
Referinţe bibliografice 71
CAPITOLUL L CURRICULUM PREŞCOLAR - CADRU GENERAL DE DEZVOLTARE ŞI EDUCAŢIE TIMPURIE (Valerica Anghelache) 13
1. 1. Domenii de dezvoltare - domenii experienţiale în educaţia timpurie 14
1. 2. Structura şi conţinutul curriculumului pentru educaţia timpurie 26
1. 2. 1. Planul de învăţământ 27
1. 2. 1. 1. Jocuri şi activităţi didactice alese 29
1. 2. 1. 2. Activităţi pe domenii experienţiale 30
1. 2. 1. 3. Activităţi de dezvoltare personală 31
1. 2. 2. Programa activităţilor din grădiniţă 33
1. 3. Caracteristicile reformei curriculare în învăţământul preşcolar 35
Referinţe bibliografice 36
CAPITOLUL II. OBIECTIVELE PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ (Aurora Adina Colomeischi) 37
II. 1. Conceptul de obiectiv educaţional 37
II.. 2. Tipologia obiectivelor educaţionale 39
II. 3. Obiective specifice ale domeniilor de conţinut 44
II. 4. Operaţionalizarea obiectivelor 46
Referinţe bibliografice ... 54
CAPITOLUL III. CONŢINUTURILE PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ Anghelache) 551
III. 1. Problematica conţinuturilor activităţilor din grădiniţă: concept,
criterii de selecţie, cerinţe minimale 55
III. 2. Analiza domeniilor de conţinut . 61
III. 2. 1. Domeniul Limbă şi comunicare 62
III. 2. 2. Domeniul Ştiinţe 63
III. 2. 3. Domeniul Om şi societate ... .. 64
III. 2. 4. Domeniul Estetic şi creativ 65
III. 2. 5. Domeniul Psihomotric ... 66
III. 3. Relaţia conţinuturi-domenii de dezvoltare 66
Referinţe bibliografice 71
CAPITOLUL IV. FORME DE ORGANIZARE A PROCESULUI DE
ÎNVĂŢĂMÂNT DIN GRĂDINIŢĂ (Elena Seghedin) 72
IV. 1. Forma de organizare a procesului de învăţământ.
Concept şi corelaţii necesare 72
IV. 2. Activitatea de învăţare - formă specifică de realizare
a obiectivelor educaţionale în grădiniţa de copii 76
IV. 3. Activităţile de învăţare dirijată: caracteristici, obiective, exigenţe 80
IV. 4. Jocurile şi activităţile la alegere gj
IV. 5. Activităţile extracurriculare gţ
IV. 6. Organizarea grupei de copii în cadrul activităţilor zilnice.
Aspecte psihopedagogice şi ergonomice privind organizarea grupei de copii 82
Referinţe bibliografice g4
CAPITOLUL V. JOCUL - ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ (luliana Petronela Barna) g5
V. l. Conceptul de joc g$
V. 2. Funcţiile jocului în grădiniţă
V. 3. Tipologii şi interpretări ale jocului g9
V. 4. Valenţe formative ale jocului didactic 93
V. 5. Aspecte specifice desfăşurării jocurilor didactice în grădiniţă 94
V. 6. Materiale utilizate în jocurile desfăşurate în grădiniţă.
Jucăria şi semnificaţia ei 97
Referinţe bibliografice 99
CAPITOLUL VI. VALORIFICAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ACTIVITĂŢILE DE ÎNVĂŢARE DIN GRĂDINIŢĂ
(Carmen Alexandrache, luliana Petronela Barna, Mihaela Carmen Baroni) 100
VI. 1. Jocul didactic în activităţile de educare a limbajului 100
VI. 2. Jocul didactic în activităţile matematice 103
VI. 3. Jocul didactic în activităţile de cunoaştere a mediului 110
VI. 4. Jocul didactic în activităţile de educaţie pentru societate 113
VI. 5. Jocul didactic în activităţile psihomotrice 11 g
Referinţe bibliografice 120
CAPITOLUL VII. METODOLOGIA PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ (Gianina - Ana Massari) 121
VII. l. Metode, tehnici şi procedee folosite în cadrul diferitelor tipuri
de activităţi de învăţare j2l
VII. 1. 1. Delimitări conceptuale 12i
VII. 1. 2. Clasificarea metodelor de instruire 123
VII. 1. 3. Descrierea metodelor de instruire. Particularităţi pentru învăţământul preşcolar
ÎNVĂŢĂMÂNT DIN GRĂDINIŢĂ (Elena Seghedin) 72
IV. 1. Forma de organizare a procesului de învăţământ.
Concept şi corelaţii necesare 72
IV. 2. Activitatea de învăţare - formă specifică de realizare
a obiectivelor educaţionale în grădiniţa de copii 76
IV. 3. Activităţile de învăţare dirijată: caracteristici, obiective, exigenţe 80
IV. 4. Jocurile şi activităţile la alegere gj
IV. 5. Activităţile extracurriculare gţ
IV. 6. Organizarea grupei de copii în cadrul activităţilor zilnice.
Aspecte psihopedagogice şi ergonomice privind organizarea grupei de copii 82
Referinţe bibliografice g4
CAPITOLUL V. JOCUL - ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ (luliana Petronela Barna) g5
V. l. Conceptul de joc g$
V. 2. Funcţiile jocului în grădiniţă
V. 3. Tipologii şi interpretări ale jocului g9
V. 4. Valenţe formative ale jocului didactic 93
V. 5. Aspecte specifice desfăşurării jocurilor didactice în grădiniţă 94
V. 6. Materiale utilizate în jocurile desfăşurate în grădiniţă.
Jucăria şi semnificaţia ei 97
Referinţe bibliografice 99
CAPITOLUL VI. VALORIFICAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ACTIVITĂŢILE DE ÎNVĂŢARE DIN GRĂDINIŢĂ
(Carmen Alexandrache, luliana Petronela Barna, Mihaela Carmen Baroni) 100
VI. 1. Jocul didactic în activităţile de educare a limbajului 100
VI. 2. Jocul didactic în activităţile matematice 103
VI. 3. Jocul didactic în activităţile de cunoaştere a mediului 110
VI. 4. Jocul didactic în activităţile de educaţie pentru societate 113
VI. 5. Jocul didactic în activităţile psihomotrice 11 g
Referinţe bibliografice 120
CAPITOLUL VII. METODOLOGIA PROCESULUI
INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ (Gianina - Ana Massari) 121
VII. l. Metode, tehnici şi procedee folosite în cadrul diferitelor tipuri
de activităţi de învăţare j2l
VII. 1. 1. Delimitări conceptuale 12i
VII. 1. 2. Clasificarea metodelor de instruire 123
VII. 1. 3. Descrierea metodelor de instruire. Particularităţi pentru învăţământul preşcolar
.........
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 43,20 RON48,00 RON (-10%)
- 65,78 RON71,50 RON (-8%)
- 58,42 RON63,50 RON (-8%)
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 30,00 RON
- 43,20 RON48,00 RON (-10%)
- 25,00 RON
Asistenţă online
-![]() |
Suntem deconectați |
REVIEW-URI