Navigând singur în jurul lumii - Joshua Slocum

Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Navigând singur în jurul lumii - Joshua Slocum

... a fost primul om care a făcut de unul singur înconjurul Pământului, la bordul slupului Spray, la sfârșitul secolului al XIX-lea. E drept, recordul nu a rezistat timpului, însă cărțile sale da.

Navigând singur în jurul lumii și Călătoria ambarcațiunii Liberdade sunt titluri clasice ale literaturii de călătorie, printre cele mai frumoase, palpitante şi autentice istorisiri scrise vreodată. În acest volum le aveţi pe amândouă...

Din carte:

... indreptându-se spre est, Spray s-a întins la drum pe o mare liniștită, de-a lungul coastei, printre numeroasele insule. În seara aceleiași zile de 10 mai, a ajuns în apropierea unei insule destul de mari, căreia am să-i zic întotdeauna Insula Broaștelor, fiindcă Spray a fost vrăjit de un milion de orăcăieli.

Ne-am îndreptat după aceea spre Insula Păsărilor, numită și Stânca Gannet, unde e ridicat un far puternic, cu lumină intermitentă, care a măturat puntea lui Spray atunci când am alunecat pe sub razele sale și prin umbre.

Apoi, punând capul spre Insula Briar, a doua zi după-amiază am întâlnit mai multe nave în zona vestică de pescuit. Am stat de vorbă cu cei de pe o ambarcațiune aflată la ancoră și mi-au dat indicații greșite cu privire la drumul de urmat.

Spray a luat-o drept peste bancul de sud-vest, înfruntând cel mai amarnic val de maree în Golful Fundy, și am ajuns la Westport, în Noua Scoție, unde petrecusem opt ani pe vremea când eram flăcău.

S-ar putea ca oamenii de pe vasul de pescuit să-mi fi spus „est–sud-est“, exact direcția pe care o aveam atunci când i-am strigat, cerându-le informația. Dar mie mi s-a părut că au zis „est–nord-est“, așa că am pus cârma pe noua direcție.

Înainte de a catadicsi să-mi răspundă, căpitanul profită de prilej pentru a-și satisface propria-i curiozitate și a afla de unde veneam, dacă, într-adevăr, navigam singur și dacă nu aveam „nici câine, nici mâță“ cu mine.

Era pentru prima dată, după o viață întreagă petrecută pe mare când, la solicitarea unei informații, mi se răspundea cu o întrebare. Cred că individul trebuie să fi fost din Foreign Islands.

De un lucru sunt totuși sigur, și anume că individul nu era din Insula Briar, fiindcă s-a ferit de un val trecut peste balustradă și, oprindu-se să-și șteargă apa de pe față, a scăpat un cod minunat pe care aproape că-l săltase la bord.

Unuia din Insula Briar nu i s-ar întâmpla așa ceva pentru că, e lucru știut, fie că are, fie că n-are pește în cârlig, el nu se ferește niciodată din calea valului și-și caută mai departe de strunele lui, trage de ele sau le joacă în apă.

Ba, mai mult decât atât, l-am văzut pe vechiul meu prieten diaconul W. D., adevărat om al acestei insule, cum, în vreme ce asculta slujba în mica biserică de pe deal, și-a întins frumos brațul peste banca în care stătea spre culoar, mișcând mâna în sus și-n jos, de parcă ar fi săltat o sepie de momeală, spre marea încântare a tinerilor care n-au priceput că, pentru a prinde un pește ca lumea, ca lumea trebuie să joci și momeala – iar acest lucru îl preocupa în cel mai înalt grad pe diacon...

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review