Nu-i musai să împarți cu ceilalți - Heather Shumaker

Nu-i musai să împarți cu ceilalți - Heather Shumaker
Preț: 39,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-50-6911-7
Editura:
Anul publicării: 2021
Pagini: 368
Format: 13X20
Categoria: Sfaturi practice

DESCRIERE

Nu-i musai să împarți cu ceilalți - Heather Shumaker

 
Nu trebuie să fim prieteni cu toata lumea
Mama mea se irită de fiecare dată când aude un adult care se referă la un grup de copii mici numindu-i „prieteni". De ce? „E o minciună", spune ea.
Când copiii sunt adunaţi într-un grup îi numim deodată „prieteni", însă adesea copiii mici dintr-un grup abia se cunosc. Chiar dacă s-au mai jucat împreună, cei mici sunt egocentrici şi de multe ori precauţi. Un copil de doi ani poate să socotească un alt copil drept un intrus pe teritoriul lui. E departe de noţiunea de prieten.
 
Temerile sociale ale copiilor sunt reale şi trebuie să le respectăm. Primul pas este să ne gândim ce înseamnă un prieten şi să-l lăsăm pe copil să facă alegeri sociale. Al doilea este să-l ajutăm pe copil să dobândească abilitatea de a-şi face prieteni („de a intra în joc") şi de a impune limite tovarăşilor săi.
 
EXPLICAŢIA REBELĂ
Copiii nu sunt mereu prieteni unii cu alţii. Acceptaţi-le temerile şi preferinţele sociale. învâţaţi-i sâ-şi facâ prieteni.
 
Adevărul este că cei mici nu sunt mereu prieteni unii cu alţii. Unui copil poate să nu-i placă alt copil. Chiar dacă se simpatizează, este posibil să nu vrea să se joace împreună. Când încercăm să-i convingem să fie prieteni, le cerem imposibilul în relaţiile cu ceilalţi, la o vârstă la care au posibilităţi limitate de a gestiona situaţia.
 
Desigur, copiii sunt mereu puşi în situaţia de a sta împreună. Părinţii se întâlnesc şi copiii ajung în tovărăşia altor copii. Copiii împart un spaţiu comun pe aleile din cartier, la creşă, la grădiniţă sau la întâlnirile în familie. In aceste situaţii, copiii se pot juca împreună, singuri sau alături de ceilalţi. Oricum ar fi, nu presupuneţi că sunt prieteni doar pentru că au aproximativ aceeaşi vârstă.
 
Respectaţi alegerile sociale ale copilului. Copiii se pot afla în acelaşi spaţiu, dar nu sunt obligaţi să se joace împreună. Au mai multe de învăţat când nu încercaţi să forţaţi prieteniile.

Beneficii rebele
Prieteniile le dau celor mici suficient de furca, chiar daca nu-i numiţi pe toţi copiii „prieteni" Când respectaţi prieteniile adevărate şi-i ajutaţi pe copii să dobândească abilităţi sociale suplimentare, cei mici se dezvoltă armonios, lată ce pot învăţa:
 
Prietenii sunt persoane speciale în viaţa mea.
Ştiu cum să intru în joc. Ştiu să-mi fac noi prieteni.
Nu trebuie să fiu mereu de acord cu prietenii mei, dar rămânem în continuare prieteni.
Adulţii mă respectă şi îmi respectă jocul. Am un anumit control...
 
CUPRINS:
 
Nota autoarei     7
Introducere     11
 
PARTEA I: RENAŞTEREA JOCULUI LIBER
Regula nr. 1: Nu răpiţi joaca!     19
Regula nr. 2: Orice este permis câtă vreme nu le facem rău celor din jur şi nu distrugem lucruri     33
Regula nr. 3: Copiii au nevoie de conflict     45
 
PARTEA A II-A: EMOŢII NĂVALNICE
Regula nr. 4: Toate emoţiile sunt permise, dar nu şi toate comportamentele     69
Regula nr. 5: Lăsaţi copiii să dea din mâini şi din picioare!     79
Regula nr. 6: „Te urăsc!" - vorbe spuse la mânie     89
Regula nr. 7: Notaţi ce spune prichindelul     100
Regula nr. 8: Undă verde: Lăsaţi-1 să deteste bebeluşul!     110
 
PARTEA A III-A: CUM ÎMPĂRŢIM - DESPRE PRIETENI Şl JUCĂRII
Regula nr. 9: Nu-i musai să împărţi cu ceilalţi     121
Regula nr. 10: Lăsaţi-1 să se joace cu aceeaşi jucărie toată ziua!     136
Regula nr. 11: Nu trebuie să fim prieteni cu toată lumea.             145
Regula nr. 12: Frate, nu te supăra, dar tu nu te poţi juca!     159
Regula nr. 13: Puneţi un anunţ cu „Interzis fetelor!"     176
Regula nr. 14: Să acceptăm respingerea cu tact     187
 
PARTEA A IV-A: SPAŢIUL DE ZBENGUIALĂ: COPIII, PUTEREA Şl ACŢIUNEA
Regula nr. 15: Să interzicem scaunele, nu joaca     197
Regula nr. 16: Oferiţi-le copiilor putere!     206
Regula nr. 17: Ne hâijonim doar cu prietenii     218
Regula nr. 18: Liber la bombe, arme de jucărie
şi personaje negative        
Regula nr. 19: Băieţii pot purta fustiţe    

PARTEA A V-A: CREATIVITATEA, PERSEVERENŢA Şl LAUDA DEŞARTĂ
Regula nr. 20: Desenele nu trebuie să fie frumoase    
Regula nr. 21: Să pictăm şi altfel, nu doar pe hârtie        
Regula nr. 22: Renunţaţi la „Bravo!"      
 
PARTEA A VI-A: CUVINTE URÂTE, CUVINTE POLITICOASE Şl MINCIUNI
Regula nr. 23: Copiii nu trebuie să-şi ceară scuze    
Regula nr. 24: Lăsaţi copilul să spună şi cuvinte urâte    
Regula nr. 25: Acceptaţi minciunile celui mic    

PARTEA A VII-A: SUBIECTE DELICATE
Regula nr. 26: Educaţia sexuală începe de la grădiniţă    
Regula nr. 27: împrieteniţi-vă cu păsările moarte    

PARTEA A VIII-A: REGULILE REBELE ÎN VIAŢA DE ZI CU ZI
Regula nr. 28: Puteţi să vă faceţi duşmani la locul dejoacă
Regula nr. 29: Faceţi şi greşeli!    
Anexă            
Mulţumiri

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0542 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.