Particularitati ale marketingului educational in mediul rural din Romania - Cristina Turcanu

Preț: 35,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Autor: Cristina Turcanu
Editura: Universitara
Anul publicării: 2022
Pagini: 172
Format: 17x24
Categoria: Management, marketing
DESCRIERE
Particularitati ale marketingului educational in mediul rural din Romania - Cristina Turcanu
ANALIZA STADIULUI ACTUAL AL CUNOAȘTERII ÎN DOMENIUL MARKETINGULUI EDUCAȚIONAL
Educația este percepută în prezent de către guvernele statelor și diverse organizații care activează pe plan național și internațional ca fiind una dintre cele mai facile și accesibile căi de creștere a standardului de viață, de reducere și prevenire a unor fenomene precum abandonul școlar, infracționalitate juvenilă, practicarea formelor de activitate lucrativă ilegală, delincvență, ce pot avea implicații negative în rândul copiilor, adolescenților și tinerilor.
Totodată, educația este promovată ca alternativă în vederea soluționării unor probleme majore existente la nivelul societății, precum: neajunsuri financiare, segregare, excluziune socială, lipsa informației etc.
Cu toate acestea, numeroase instituții de învățământ, în special din mediul rural, se confruntă cu rate scăzute de înscrieri, ceea ce le impulsionează să înceapă să vadă marketingul ca pe o necesitate, ca pe un mijloc de creștere sau chiar de supraviețuire.
Aceste organizații sunt nevoite să realizeze că au nevoie de strategii și programe de marketing eficiente pentru a face față unor multitudini de provocări cauzate de condiții economice nefavorabile și de intensificarea competiției dintre unitățile școlare din cele două medii de rezidență rural-urban în vederea atragerii de elevi și, implicit, de resurse.
În aceste împrejurări, strategii și factorii de decizie politică sunt nevoiți să găsească răspuns la următoarea întrebare: “Cum pot fi satisfăcute nevoile specifice ale comunităților rurale și ale elevilor acestora în cadrul unei politici educaționale unitare?”...
CUPRINS:
INTRODUCERE / 7
CAPITOLUL 1. ANALIZA STADIULUI ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL MARKETINGULUI EDUCATIONAL / 11
1. 1. Stabilirea contextului si importanta subiectului pentru societate / 11
1. 2. Orientarea de marketing in educatie / 15
CAPITOLUL 2. PERSPECTIVA DE MARKETING IN SISTEMUL EDUCATIONAL DIN MEDIUL RURAL / 18
2. 1. Consumatorul serviciilor educationale / 18
2. 2. Mediul de marketing / 23
2. 3. Mixul de marketing / 35
2. 3. 1. Produsul/ Serviciul / 35
2. 3. 2. Pretul / 39
2. 3. 3. Plasarea/ Distributia / 42
2. 3. 4. Promovarea / 44
2. 3. 5. Personalul / 46
2. 3. 6. Procesul / 49
2. 3. 7. Evidenta fizica / 53
2. 3. 8. Perseverenta in abordarea strategica a principiilor de dezvoltare durabila / 54
CAPITOLUL 3. COORDONATE ALE SISTEMULUI DE INVATAMANT ROMANESC DIN MEDIUL RURAL / 59
3. 1. Sistemul de invatamant din Romania in statisticile internationale / 61
3. 2. Evolutia indicatorilor statistici privind sistemul de invatamant romanesc din mediul rural / 65
3. 3. Investitii in programe educationale pentru invatamantul rural / 69
3. 4. Concluzii / 75
CAPITOLUL 4. CERCETARE CALITATIVA PRIVIND APLICAREA PRINCIPIILOR SUSTENABILITATII IN EDUCATIE DIN PERSPECTIVA CADRELOR DIDACTICE / 77
4. 1. Obiectivele cercetarii / 78
4. 2. Metodologia cercetarii / 78
4. 3. Rezultate si discutii / 80
4. 4. Concluzii si recomandari / 85
CAPITOLUL 5. EXPERIMENT DE MARKETING PRIVIND MASURAREA EFICIENTEI UNUI PROGRAM EDUCATIONAL DE TIP “SCOALA DUPA SCOALA” IMPLEMENTAT IN MEDIUL RURAL / 88
5. 1. Obiectivele cercetarii si metodologia / 89
5. 2. Rezultatele cercetarii si discutii / 91
5. 3. Concluzii ale experimentului de marketing / 93
CAPITOLUL 6. CERCETARE CANTITATIVA DE MARKETING PRIVIND EFECTELE CRIZEI DE SANATATE COVID‑19 ASUPRA EDUCATIEI DIN ROMANIA / 95
6. 1. Justificarea si scopul cercetarii / 97
6. 2. Obiectivele cercetarii / 97
6. 3. Ipotezele cercetarii / 98
6. 4. Consideratii privind metodologia cercetarii / 100
6. 5. Rezultatele anchetei privind efectele Covid‑19 asupra educatiei si discutii / 106
6. 6. Concluzii si discutii / 122
CAPITOLUL 7. STRATEGII DE MARKETING PENTRU SCOLILE DIN MEDIUL RURAL IN VEDEREA ALINIERII LA VIZIUNEA SISTEMICA „EDUCATIA NE UNESTE” / 126
CONCLUZII GENERALE / 147
BIBLIOGRAFIE / 150
CAPITOLUL 1. ANALIZA STADIULUI ACTUAL AL CUNOASTERII IN DOMENIUL MARKETINGULUI EDUCATIONAL / 11
1. 1. Stabilirea contextului si importanta subiectului pentru societate / 11
1. 2. Orientarea de marketing in educatie / 15
CAPITOLUL 2. PERSPECTIVA DE MARKETING IN SISTEMUL EDUCATIONAL DIN MEDIUL RURAL / 18
2. 1. Consumatorul serviciilor educationale / 18
2. 2. Mediul de marketing / 23
2. 3. Mixul de marketing / 35
2. 3. 1. Produsul/ Serviciul / 35
2. 3. 2. Pretul / 39
2. 3. 3. Plasarea/ Distributia / 42
2. 3. 4. Promovarea / 44
2. 3. 5. Personalul / 46
2. 3. 6. Procesul / 49
2. 3. 7. Evidenta fizica / 53
2. 3. 8. Perseverenta in abordarea strategica a principiilor de dezvoltare durabila / 54
CAPITOLUL 3. COORDONATE ALE SISTEMULUI DE INVATAMANT ROMANESC DIN MEDIUL RURAL / 59
3. 1. Sistemul de invatamant din Romania in statisticile internationale / 61
3. 2. Evolutia indicatorilor statistici privind sistemul de invatamant romanesc din mediul rural / 65
3. 3. Investitii in programe educationale pentru invatamantul rural / 69
3. 4. Concluzii / 75
CAPITOLUL 4. CERCETARE CALITATIVA PRIVIND APLICAREA PRINCIPIILOR SUSTENABILITATII IN EDUCATIE DIN PERSPECTIVA CADRELOR DIDACTICE / 77
4. 1. Obiectivele cercetarii / 78
4. 2. Metodologia cercetarii / 78
4. 3. Rezultate si discutii / 80
4. 4. Concluzii si recomandari / 85
CAPITOLUL 5. EXPERIMENT DE MARKETING PRIVIND MASURAREA EFICIENTEI UNUI PROGRAM EDUCATIONAL DE TIP “SCOALA DUPA SCOALA” IMPLEMENTAT IN MEDIUL RURAL / 88
5. 1. Obiectivele cercetarii si metodologia / 89
5. 2. Rezultatele cercetarii si discutii / 91
5. 3. Concluzii ale experimentului de marketing / 93
CAPITOLUL 6. CERCETARE CANTITATIVA DE MARKETING PRIVIND EFECTELE CRIZEI DE SANATATE COVID‑19 ASUPRA EDUCATIEI DIN ROMANIA / 95
6. 1. Justificarea si scopul cercetarii / 97
6. 2. Obiectivele cercetarii / 97
6. 3. Ipotezele cercetarii / 98
6. 4. Consideratii privind metodologia cercetarii / 100
6. 5. Rezultatele anchetei privind efectele Covid‑19 asupra educatiei si discutii / 106
6. 6. Concluzii si discutii / 122
CAPITOLUL 7. STRATEGII DE MARKETING PENTRU SCOLILE DIN MEDIUL RURAL IN VEDEREA ALINIERII LA VIZIUNEA SISTEMICA „EDUCATIA NE UNESTE” / 126
CONCLUZII GENERALE / 147
BIBLIOGRAFIE / 150
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 32,90 RON35,00 RON (-6%)
- 25,20 RON28,00 RON (-10%)
- 32,85 RON34,95 RON (-6,01%)
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 30,00 RON
- 44,00 RON
- 12,60 RON14,00 RON (-10%)
Asistenţă online
-![]() |
Suntem deconectați |
REVIEW-URI