Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 1 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu

Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 1 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu
-20%
Preț: 56,00 RON
70,00 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-46-7877-8
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 688
Format: 17x24

DESCRIERE

Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 1 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu

 
... activismul elevului implicat de strategiile folosite de cadrul didactic în desfăşurarea activităţilor de predare-învăţare se constituie ca un imperativ al orientării postmoderne în educaţie. Şcoala postmodernă trebuie să ştie cum să-l motiveze pe elev să înveţe şi cum să faciliteze procesul învăţării, organizând şi dezvoltând strategii de lucru interactive, punând accentul pe utilitatea cunoştinţelor şi pe necesitatea însuşirii lor pentru a se descurca în viaţă.
 
Agenţii educaţionali trebuie să fie interesaţi de ce-şi doresc elevii să înveţe şi de ce pot să facă cu aceste cunoştinţe. Rolul profesorului este nu de a îndopa discipolii cu diverse cunoştinţe, ci de a le arăta ce au de făcut cu acestea. Dacă nu sunt capabili să folosească în practică ce au învăţat, degeaba deţin elevii cunoştinţe pur teoretice. în educaţie şi instruire trebuie avută în vedere îmbinarea eficientă a ambelor aspecte.

Aceste trăsături caracteristice ale pedagogiei postmoderniste şi-ar putea găsi concretizarea în activitatea didactică prin:

•    crearea de alternative metodologice;
•    stimularea învăţării prin cooperare şi folosirea metodelor interactive de grup, insistând pe construcţia progresivă a cunoştinţelor şi abilităţilor, nu doar prin intennediul activităţii proprii, ci şi prin interacţiunile sociale atât dintre elevi, cât şi dintre elevi şi profesori, elevi şi comunitate;
•    accentul pus pe elev ca agent al construcţiei propriei învăţări, mai mult decât pe cadrul didactic ca furnizor al cunoaşterii;
•    dezvoltarea autonomiei educatului în învăţare, a autoconducerii grupului-clasă (self-government);
•    crearea şi susţinerea plăcerii de a învăţa, descoperind şi aplicând, prin antrenarea motivaţiei intrinseci (evitarea „învăţării pentru notă”);
•    valorificarea segmentului opţional şi realizarea „diferenţierilor explicite a parcursurilor de învăţare, prin livrarea de valori nonidentice, la aceasta adăugându-se strategii de diferenţiere şi particularizare (prin metode, forme de realizare a învăţării, predării, evaluării etc.)” (Cucoş, 2000, p. 76);...
 
CUPRINS:
 
Prezentarea autorilor
Cuvânt-înainte  

Partea I
Fundamente şi curriculum educaţional

Capitolul 1. Problematica educaţiei şi învăţământului în societatea contemporană.
Provocări şi perspective (Diana Csorba)  
1. 1.    Direcţii şi tendinţe de modernizare a educaţiei şi învăţământului pe plan mondial   
1. 2.    Responsabilitatea socială a şcolii - educaţia în societatea cunoaşterii    
1. 3.    Cum să regândim educaţia? Educaţie în schimbare - o educaţie pentru schimbare. Provocări şi perspective  
Teme de reflecţie    
Bibliografie 
Capitolul 2. Statutul epistemic al pedagogiei (Sorin Cristea)   
2. 1.    Educaţia, obiectul de studiu specific pedagogiei  
2. 1. 1.    Teoria generală a educaţiei (Fundamentele pedagogiei)   
2. 1. 2.    Teoria şi metodologia instruirii/Teoria generală a instruirii (Didactica generală)   
2. 1. 3.    Teoria şi metodologia curriculumului/ Teoria generală a curriculumului    
2. 2.    Normativitatea specifică pedagogiei  
2. 3.    Metodologia de cercetare specifică pedagogiei   
2. 4.    Clasificarea ştiinţelor pedagogice/educaţiei 
Teme de reflecţie   
Bibliografie   
Capitolul 3. Sistemul de învăţământ din România (Cornelia Ştefănescu) 
3. 1.    Delimitarea şi circumscrierea sistemului de educaţie/sistemului de învăţământ  
3. 1. 1.    Sistemul de educaţie   
3. 1. 2.    Sistemul de învăţământ 
3. 2.    Funcţiile sistemului de învăţământ    
3. 3.    Structura sistemului de învăţământ
 
.........
 
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0546 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.