Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 2 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu

Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 2 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu
-20%
Preț: 40,00 RON
50,00 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-46-7878-5
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 440
Format: 17x24

DESCRIERE

Pedagogia învățământului primar și preșcolar, volumul 2 - Ion-Ovidiu Pânișoară, Marin Manolescu
 
... formularea de întrebări şi răspunsuri pe baza textului - reprezintă un moment fundamental al înţelegerii textului literar, un pas important spre interpretarea acestuia. Pot fi folosite întrebările din manual sau alte întrebări fonnulate de cadrul didactic. Acestea pot viza aspecte diferite: derularea acţiunii textului în momentele principale (pe cât posibil, momentele subiectului), detaliile poveştii, construirea unui sens posibil, a unei învăţături/morale.

Intrebarea pe marginea textului trebuie înţeleasă ca un instrument absolut necesar pentru verificarea comprehensiunii (Tauveron, 2002, pp. 88-92), care permite:

-    identificarea şi rezolvarea unor probleme de înţelegere;
-    favorizarea interacţiunii elevului cu textul;
-    antrenarea elevilor să fie creativi pe marginea textului.

Astfel, rolurile îndeplinite de întrebări sunt:

-    de control al comprehensiunii;
-    de reflecţie şi interpretare;
-    de creaţie şi comunicare.

In funcţie de natura lor, întrebările pe marginea textului pot fi:
•    întrebări ce urmăresc înţelegerea textului şi atenţia la detalii: prin acestea profesorul „prelevează” informaţii generale sau de detaliu, asigurându-se că elevul a înţeles ce a citit;
•    întrebări ce urmăresc interpretarea textului - se sprijină pe o interpretare a textului, pe lansarea unor opinii şi judecăţi de valoare în legătură cu textul, pe puncte de vedere diferite, chiar divergente;
•    întrebări care pennit o abordare transtextuală şi intertextuală - prin corelarea textului cu alte opere parcurse, care propun teme, motive, personaje, situaţii similare etc.;
•    întrebări de argumentare a opiniei - cu ajutorul cărora elevii învaţă să-şi exprime un punct de vedere şi să şi-l susţină (Roşu-Stoican, 2011);
•    întrebări care presupun creativitatea - prin care li se cere elevilor să proiecteze şi să opereze schimbări la nivelul textului dat după propria imaginaţie şi disponibilitate.
O condiţie pe care trebuie să o îndeplinească întrebările este aceea de a fi clare, lipsite de echivoc, pentru a nu pune elevul în imposibilitatea de a înţelege ce se aşteaptă de la el, la ce aspect se face referire.
    Exerciţii de identificare a elementelor de construcţie a comunicăm (ortograme, sinonime, antonime etc.)...
 
CUPRINS:
 
Prezentarea autorilor    15

Partea a IlI-a
Profesor- şcoală- societate
Capitolul 28. Alternative educaţionale (Anca Petrescu, Elena Rafailă)    25
28. 1.    Şcoli „noi”... după 150 de ani    25
28. 2.    Pedagogia Montessori    26
28. 3.    Pedagogia Freinet    30
28. 3. 1.    Viaţa şi activitatea lui Celestin Freinet    30
28. 3. 2.    Arhitectura pedagogică a lui Freinet    31
28. 3. 3.    Principiile pedagogiei Freinet    33
28. 3. 4.    Tehnicile Freinet    35
28. 3. 5.    Instrumentele pedagogiei Freinet    37
28. 4    Planul Jena. Fundamentele teoriei lui Peter Petersen    38
28. 4. 1.    Specificul alternativei „Planul Jena”    38
28. 4. 2.    Alternativa „Planul Jena” în grădiniţă    39
28. 5.    Alternativa educaţională Waldorf    41
28. 5. 1.    Fundamentele alternativei Waldorf    41
28. 5. 2.    Principiile pedagogice ale alternativei Waldorf     42
28. 5. 3.    Specificul alternativei Waldorf    42
28. 6.    Alternativa Reggio Emilia    44
28. 7.    Step by    Step    48
Teme de reflecţie    52
Bibliografie    52
Capitolul 29. Şcoala în spaţiul social. Teorii, modalităţi de relaţionare şi transformări contemporane (Adina Pescaru)    54
29. 1.    Şcoala şi societatea: o lume în simbioză    54
29. 2.    Teorii ce vizează implicarea părinţilor în educaţie    56
29. 2. 1.    Avantaje ale comunicării    61
29. 2. 2.    Părinţii    61
29. 2. 3.    Părinţii şi profesorii împreună    62
29. 2. 4.    Profesorii    62
29. 2. 5.    Ce este un centru familial?    63
29. 2. 6.    Care sunt avantajele unui centru familial?    64
29. 2. 7.    Puncte-cheie pentru un centru familial de succes    
 
............

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0576 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.