Psihologie pozitiva aplicata in educatie - Valeria Negovan

Psihologie pozitiva aplicata in educatie - Valeria Negovan
Preț: 48,00 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-973-728-833-2
Editura:
Anul publicării: 2022
Pagini: 272
Format: 13x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

Psihologie pozitiva aplicata in educatie - Valeria Negovan

 
Psihologia pozitivă - ştiinţă şi practică a construirii vieţii pozitive la nivel individual şi comunitar
Toate exegezele care îşi asumă clarificarea identităţii academice şi profesionale a psihologiei pozitive încep prin a o defini ca orientare (abordare, direcţie, perspectivă sau mişcare) „nouă” în psihologie. Termenul de „nou” implică, în primul rând, ideea de „altceva”, de „diferit” faţă de orientarea psihologiei de după cel de-al doilea război mondial.
 
Precizia cu care este menţionată perioada celui de-al doilea război mondial ca punct de referinţă pentru argumentarea noutăţii psihologiei pozitive nu trebuie să surprindă dacă este înţeleasă în contextul celuilalt termen de referinţă utilizat de reprezentanţii ei, respectiv obiectivele (misiunea) psihologiei ca ştiinţă şi ca profesie.
 
În anul 1998, în discursul susţinut la preluarea funcţiei de preşedinte al Asociaţiei Americane de Psihologie (American Psychological Association/ APA), în care anunţă „lansarea” psihologiei pozitive, M. Seligman, se referă la faptul că înaintea celui de-al doilea război mondial psihologia şi-a afirmat trei obiective, respectiv „a vindeca bolile mintale, a face viaţa oamenilor mai productivă şi mai împlinită şi a identifica şi cultiva talentul” (apud Seligman şi Csikszentmihalyi, 2000, p. 6; a se vedea şi articolul intitulat „Psychology's Forgotten Mission”, publicat în „APA Monitof”, 1999, apud Snyder şi Lopez, 2007, pp. 4 - 5).
 
Reprezentanţii psihologiei pozitive consideră că după cel de-al doilea război mondial, ultimele două obiective au fost neglijate, ceea ce a deformat mesajul psihologiei în ansamblul ei, pentru că, aşa cum precizează Seligman (2005), „Psihologia nu este doar studiul bolii, vulnerabilităţilor şi deficienţelor, repararea a ceea ce este greşit, este, în aceeaşi măsură, studiul calităţilor şi virtuţilor umane şi construirea a ceea ce este bun şi frumos în viaţa omului şi a societăţii” (p. 4). În consecinţă, psihologia pozitivă îşi propune reîntoarcerea la cele două obiective neglijate prin „fructificarea a ceea ce se ştie deja despre ceea ce face ca...
 
CUPRINS:
 
Introducere  
 
Capitolul 1
Psihologia pozitivă - ştiinţă şi practică a construirii vieţii pozitive la nivel individual şi comunitar   
1. 1.    Psihologia pozitivă - o istorie foarte scurtă şi meandrele unui lung trecut     
1. 2.    Psihologia pozitivă aplicată în educaţie    
 
Capitolul 2
Subiectivitatea pozitivă: de la a fi bine la a înflori     
2. 1.    Starea de bine: de la satisfacţie şi fericire la angajare şi împlinire       
2. 2.    Starea maximală de bine pe termen lung - cinci dimensiuni definitorii 
 
Capitolul 3
Persoana bună şi forţa sa de a înflori     
3. 1.    Trăsături pozitive, forţe şi virtuţi: de la bine la excelenţă    
3. 2.    Virtuţile umane - clasificare, structură şi dinamică    
 
Capitolul 4
Instituţii, familii şi şcoli pozitive - contextul înfloririi fiinţei umane pe tot parcursul vieţii     
4. 1.    Comunităţi şi instituţii pozitive - grija pentru viitorul omului şi societăţii    
4. 2.    Familii pozitive şi practici pozitive ale rolurilor de părinte     
4. 3.    Şcoli pozitive şi practici pozitive în educaţie    
Bibliografie    
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0569 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.