Puterea de a te face ascultata

Puterea de a te face ascultata
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 252
Format: 13x20
Preț: 36,90 RON
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Puterea de a te face ascultata. Arta discursului genial - Viv Groskop

 
Cu cât aveti idei mai complexe, cu atât vorbiţi mai lent
 

Atunci cand vă gândiţi cât de repede ar trebui să vorbiţi, etalonul pentru ritmul vostru ar trebui să fie Virginia Woolf. Ea vorbea lent. Avea chiar o vorbire apatică.

 

Nu putem spune mai multe despre stilul ei deoarece nu avem la dispoziţie decât o înregistrare de opt minute. Din nefericire, în absenţa unei înregistrări video şi cu doar opt minute de sunet nu putem decât să presupunem care era impactul ei ca vorbitor şi să speculăm dacă era sau nu un eşantion caracteristic.

 

Ce vreau să spun e că din această înregistrare am dedus destul de multe lucruri. înregistrarea a fost făcută în 1937 pentru BBC iar ea citeşte un eseu intitulat „Craftsmanship" publicat în colecţia The Death of a Moth and Other Essays.

 

Putem avea măcar nişte indicii despre felul în care se prezenta în faţa publicului venit la conferinţele ei. Vorbeşte de o manieră lentă, premeditată, reţinută. Ritmul ei e aproape acela al unei persoane care citeşte poezie cu un metronom.



Imi place să cred că în viaţa reală, când nu citea un eseu la microfon, ar fl vorbit chiar şi mai tărăgănat şi mai premeditat. E aproape hipnotizant şi foarte demodat. Imaginaţi-vă că Maggie Smith citeşte din Biblie cu un ton foarte sec şi aveţi deja o parte din impresie.


Virginia Woolf nu era cunoscută drept un orator redutabil, dar a ţinut conferinţe. Nu se cunoaşte prea mult faptul că înainte de apariţia titlului A Room of One's Own sub formă de carte, în 1929, conţinutul a apărut sub forma a două prelegeri, menite să fie citite cu voce tare la colegiile pentru femei Girton şi Newnham de la Universitatea Cambridge, în 1928.

Woolf a reuşit astfel să-şi adune ideile care aveau să fie tipărite ulterior. Aici a exersat şi argumentul cărţii conform căruia dacă o femeie va avea succes ca scriitor, ea „trebuie să aibă bani şi o cameră proprie".


Ea a continuat să-şi imagineze viaţa unei fictive Judith Shakespeare - „sora lui Shakespeare"- şi care ar fl fost sansele ei dacă ar fi vrut să urmeze aceeaşi cale cu fratele ei...

 

CUPRINS:

 

Capitolul 1
Arta discursurilor geniale: ce înseamnă să domini încăperea?  


Capitolul 2
Fiţi ca Michelle: în lumea fericită a celor cu statut înalt (în alte roluri: George Clooney şi un om care prinde muşte)  


Capitolul 3
Fiţi ca Amy: posturi de putere, forţă interioară şi cum să proiectaţi prezenţa  


Capitolul 4
Fiţi ca Virginia: sora lui Shakespeare, îngerul păzitor şi ritmul propriu 


Capitolul 5
Fiţi ca Oprah: Time's up, gura uscată şi puterea de convingere   


Capitolul 6
Fiti ca Joan: valoarea autenticităţii, a nepăsării şi a acceptării propriilor neajunsuri

 

Capitolul 7
Fiţi ca JK: discursul de început şi importanţa poveştii voastre de viaţă (cu ajutorul lui Ellen DeGeneres şi al lui Amal Clooney)   


Capitolul 8
Fiţi ca Chimamanda: Chimichanga, pasiunea tăcută şi cum să aduceţi la viaţă un discurs scris


Capitolul 9
Fiţi ca Angela: nedintirea, rugăciunea şi morga (cu ajutorul lui Hillary Clinton, Christine Lagarde, Gloria Steinem) 


Capitolul 10
Fiţi voi înşivă: problema cu emoţiile, citiţi-va discursul ca Mr. Bean şi femeile toboşar  


Anexe
Ce să faceţi şi ce să nu faceţi ca să dominaţi încăperea    
Fiţuica: odată ce sunteţi deja în încăpere  
Intrebări frecvente
Ghid pentru a vă crea ocazii de vorbit  
Lecturi recomandate    
Mulţumiri

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0886 sec