Romania coruptie, crize si dezastre

Romania coruptie, crize si dezastre
Preț: 32,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2019
Pagini: 216
Format: 13X20
Categoria: Stiinte sociale

DESCRIERE

Romania coruptie, crize si dezastre - Catalin Fudulu

 
... autorul lucrarii de fata, Catalin Fudulu ne demonstreaza ca istorie poate fi totul...
 
... fiecare pagina a acestei carti aduce sub ochii nostri ceva nou. Toate sunt intamplate pe un spatiu restrans, chiar de o pagina sau doua, toate sunt intr-un timp limitat...
 
Corupţie la nivel înalt (1865)
 
Cu toate că Napoleon a trăit la 19 secole distanţă de Caesar, cei doi s-au deplasat la fel de încet. Caii au rămas în aproape două milenii de istorie principalul mijloc de locomoţie. Numai la finele sec. al XVIII-lea se foloseau cca. 40. 000 de cai în transporturi.
 
Distanţa medie parcursă într-o zi ajungea până la 30 km. Cu toate acestea, drumurile au fost ineficiente. Secole la rând au rămas aşa cum le-a format natura. Căile de comunicaţie din Ţările Române nu s-au abătut de la acest principiu.
 
Pline de noroi şi reparate cu încetineală sau niciodată, drumurile au stat în ceea ce privea întreţinerea lor la zgârcenia boierilor, la punga săracă a negustorilor sau la deciziile domnitorilor când, întâmplător, caleştile cu care aceştia se deplasau nimereau într-una din gropi.
 
Revoluţia industrială a generat o efervescenţă comercială. întreprinzătorii doreau să transporte mai rapid şi mai ieftin, însă mijloacele tehnice trebuiau îmbunătăţite. Abia la 15 septembrie 1830 s-a inaugurat prima linie ferată de la Liverpool şi până la Mancester, în prezenţa prim-ministrului britanic, ducele de Wellington.
 
Viteza medie a locomotivei a fost de 58 km/h, însă evenimentul a fost marcat de un accident stupid. Deputatul Huskison a fost tăiat de locomotivă în staţia Parkside, în momentul în care ducele de Wellington i-a distras atenţia.
 
Căile ferate s-au răspândit în scurt timp la nivel mondial, dar numai în ţările care au fost interesate de dezvoltarea unui asemenea mijloc de comunicaţie, în condiţiile în care investiţiile necesitau sume consistente de la buget (S. U. A, Anglia, Franţa, Germania). România nu putea rămâne în afara circuitului feroviar.
 
Proiecte serioase de construire a drumurilor de fier au existat începând cu 1852, însă Războiul Crimeii (1853-1856) şi construcţiile de linii ferate în alte zone din Europa au limitat iniţiativa construirii căilor ferate la nordul Dunării.

Domnitorul Alexandru I. Cuza (1859-1866) a acceptat propunerile antreprenorului J. T. Barkley concesionându-i, la 10 septembrie 1865, construirea liniei ferate Bucureşti-Giurgiu. Condiţiile oferite de antreprenor au fost considerate „tolerabile".
 
Problemele au apărut însă la scurt timp. Au existat persoane care au respins ideea de realizare a căilor ferate prin concesiune, propunându-se folosirea unor companii româneşti. Avantajul ar fi fost că pentru construcţii de linii ferate se plăteau anual 6. 651. 562 de franci.
 
Statul putea modifica proiectele cum ar fi fost mai fiabil, iar profitul de exploatare ajungea la 1000 de galbeni/km. Chiar şi jurnaliştii de la cotidianul „Românul" au militat pentru construirea căilor ferate fără ajutorul societăţilor străine: „Până ce nu vom face noi înşine trebile şi până nu vom şti să voim să ni le facem, nu mm fi oameni şi prin urmare nu mm fi o naţiune".
 
Liberalul Ion C. Brătianu (1821-1891) a observat că s-a invocat lipsa banilor atunci când s-a discutat de construcţia de căi ferate prin concesionare, deşi politicienii nu au ezitat niciodată când au trebuit să dea ultimul ban pentru întreţinerea „masei enorme"...
 
DIN CUPRINS:
 
............
 
Capitolul III
ACCIDENTE, CRIZE ŞI DEZASTRE    

Dâmboviţa inundă Bucureştrul (1865)
Incendii la Expoziţia Generala română (1906)   
Preoţii se ceartă pentru penitenciare (1907)  
Accidente feroviare (1911)    
Incendiul din Bârlad (1911)     
Armata română se luptă cu holera (1913)  
Salariaţii statului se luptă cu frigul (1918)
Criza grâului (1918)       
Dezastrul de la Pirotehnie (1924)
Legaţi-l! (1925)                            
Pădurarul maltratat (1936)
Bătăuşii din Negreni (1937)    
Jandarmi indisciplinaţi (1937)
Incidente cu Jandarmi (1938)
România în haos (1945)
Comprimarea personalului (1948)
Catastrofa de pe Vnukovo (1957)

Capitolul III
CASA REGALĂ ROMÂNĂ   
      
Regele Carol I - prima vizită oficială în Germania (1891)
Regele Carol I a fost aşteptat de Regina Victoria (1892)  
Voiajul Regelui Carol I la Bruxelles (1892)
Atac la conştiinţa regelui Carol I (1895)  
Regele Carol I vizitează Constanţa (1895)   
Prima vizită a Regele Carol I în Rusia (1898)  
Promisiunea Regelui Carol I (1902)                  
Refuzul Regelui Carol I (1909)        
Ruşii vor sa-1 detroneze pe Regele Ferdinand (1917) 
Căsătoria principesei Elisabeta (1921)      
Dezvelirea statuii Reginei Maria la Oradea (1921)
Logodna principesei Mărioara (1922)     
Căsătoria principesei Mărioara (1922)                       
Atentat la viaţa Regelui Ferdinand (1922)  
Capriciul principelui Nicolae (1926)    
Divorţul principelui Carol (1928)          
Regina Maria vizitează Scoţia (1933)          
Amanta regală Elena dispune „căderea"
Acropolisului (1934)                           
Carol al EHea - regele pribeag (1940)           
Averea principelui Nicolae (1941)         

Capitolul IV
DIPLOMAŢIE 
Biserica română din Turtucaia (1900)                 
Răscumpărarea liniei ferate Cernavodă - Constanţa (1901)
Arestarea ambasadorului Diamandy (1918)        
Poetul Lucian Blaga devine cancelar (1921) 
Ziua drapelului României la Londra (1921)        
Incidentul de la Razgrad (1933)                 
„Otrava" sovietică (1939)
Un diplomat sovietic dispare la Bucureşti (1939)
Persecutarea aromânilor din Volo (1941)
 
.............

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0682 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.