Sinteze de pedagogia invatamantului prescolar - Ion Albulescu

Sinteze de pedagogia invatamantului prescolar - Ion Albulescu
-20%
Anul publicării: 2019
Pagini: 588
Format: 17x24
Categoria: Auxiliare
Preț: 51,20 RON
64,00 RON (-20%)
Disponibilitate: în stoc

DESCRIERE

Sinteze de pedagogia invatamantului prescolar - Ion Albulescu

 
Organizarea şi realizarea jocurilor şi a activităţilor didactice alese

Jocurile fi activităţile didactice alese sunt cele pe care copiii şi le aleg şi îi ajută pe aceştia să socializeze în mod progresiv şi să se iniţieze în cunoaşterea lumii fizice, a mediului social şi cultural căruia îi aparţin, a matematicii, comunicării, a limbajului citit şi scris.
 
Ele se desfăşoară pe grupuri mici, In perechi şi chiar individual. Practic, în decursul unei zile regăsim, în funcţie de tipul de program (normal, prelungit sau săptămânal), două sau trei etape de jocuri şi activităţi alese (etapa I - dimineaţa, înainte de începerea activităţilor integrate, etapa a III-a - în intervalul de după activităţile pe domenii de învăţare şi înainte de masa de prânz/plecarea copiilor acasă şi, după caz, etapa a IV-a - în intervalul cuprins între etapa de relaxare de după-amiază şi plecarea copiilor de la programul prelungit acasă). Totodată, în unele cazuri, ele se pot regăsi ca elemente componente în cadrul activităţii integrate.

Reuşita desfăşurării jocurilor şi a activităţilor didactice alese depinde în mare măsură de modul în care este organizat şi conceput mediul educaţional. Acesta trebuie să stimuleze copilul, să-l ajute să se orienteze, să-l invite la acţiune.
 
In interiorul grădiniţei, copilul are nevoie atât de spaţii largi, cât si de spaţii restrânse, relativ izolate. Este necesară existenţa unor arii de activitate specializate, bine organizate şi dotate cu material bogat fi diversificat, pentru a fi cât mai atractive pentru copii. Spaţiul clasei va fi organizat pe centre de interes/activitate: Bibliotecă, Ştiinţă, Artă, Nisip şi apă, jocuri de rol Construcţii etc., care să favorizeze dezvoltarea şi stimularea capacităţilor intelectuale ale preşcolarilor, sub îndrumarea directă a educatoarei - care are rol de ghid, de sursă de informaţie.

Prin organizarea spaţiului grupei pe centre de interes/activitate, procesul de învăţare este unul activ, de socializare, în care copiii interacţionează direct cu materialele, cu alţi copii, cu adulţii, individual, în perechi sau în grupuri mici. Acest tip de organizare permite dezvoltarea liberă a copilului şi stimularea lui în fiecare din domeniile de dezvoltare...
 
DIN CUPRINS:
 
I.    EDUCAŢIA TIMPURIE ÎN ROMÂNIA ŞI ÎN CONTEXT EUROPEAN, ION ALBULESCU     
1.    Educaţia şi provocările lumii contemporane   
2.    Educaţia timpurie - dimensiune a învăţării pe tot parcursul vieţii        
3.    Educaţia timpurie în context european şi naţional 
4.    Conceptul de educaţie timpurie   
5.    Servicii integrate şi incluzive în educaţia timpurie   
6.    Alternative educaţionale în învăţământul preşcolar  
7.    Tranziţia de la grădiniţă la şcoală   

II. FACTORII DEZVOLTĂRII PERSONALITĂŢII COPILULUI -INTERACŢIUNI ŞI DOMINANTE, SORINA PETRICĂ   
1.    Relaţia dezvoltare - învăţare în educaţia timpurie     
2.    Particularităţile dezvoltării în mica copilărie       
3.    Relaţia dezvoltare - învăţare - joc în educaţia timpurie         
4.    Ereditatea - factor intern al dezvoltării personalităţii            
5.    Mediul - factor extern al dezvoltării personalităţii   
6.    Educaţia - factor hotărâtor al dezvoltării personalităţii
7.    Metode, tehnici şi instrumente de cunoaştere a specificului dezvoltării psihice Ia vârstele timpurii   
 
...........

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0487 sec