Tehnici discursive publicistice si publicitate

Tehnici discursive publicistice si publicitate
Preț: 16,00 RON
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 192
Format: 13X20

DESCRIERE

Tehnici discursive publicistice si publicitate - Olga Balanescu

 
... ca stratogie discursivă, vorbitorul poate recurge la. diversiune prin care îşi; construieşte astfel manifestarea verbală încât, textul său să fie rezultatul unei serii de manevre de amânare, de deturnare, prin diverse variaţii:
 
•    de stiluri (artistic/non-artistic; hiperbolic /litotic; popular/funcţional):
 
•    de ritmuri (alert/moderat; echilibrat/confuz)
 
•    de teme (divagaţii pe diferite sfere tematice)
 
•    de obiective (descriptiv, narativ, introspectiv, Iudic)
 
Ca urmare, interlocutorul (Receptorul) nu mai ştie cum va evolua discursul şi ce se va petrece în continuare, nu ştie dacă este glumă sau i se vorbeşte în serios.
 
Emiţătorul mai poate recurge şi la strategia autodistrugerii. Astfel, enunţarea trece în zig-zag prin etapele structurăriidrscursului (de la momentul iniţierii ia etalare şi viceversa).

Sunt câteva grade ale intertextuaiităţii ironice:

a. contrastul inter-textual (suprapunerea prin contact sau prin evocare a unei surse textuale cu discursul construit de noi. Condiţia esenţială este ca Emiţătorul să se asigure ca Receptorul cunoaşte punctul de referinţă. Altminteri, efectul ironic este spulberat.)

b.    discursul parodic (o formă inter-textuală a ironiei ’face apel la două figuri clasice ale caricaturii: hiperbola şi antifraza)

c.    carnavalescul (forma a intertextualităţii comice exuberantă, debordantă, contradictorie. Are o structură eterogenă, dată de amestec, deghizare, spontaneitate, încălcarea oricăror reguli. "... râsul carnavalesc este cel, în fond, care simultan zdruncină la maximum şi domină cel mai bine”
 
CUPRINS:
 
In loc de prefaţă    

PARTEA I        
Publicistic    
Preliminarii   
Repere lingvistice cacteristice  
Funcţiile limbii   
Text, formă şi textualitate    
Studiu de caz (frecvenţa şi originea neologismelor)   
 
PARTEA a II-a
Scurt istoric  
Introducere în publicitate  
Strategii persuasive ale discursului publicitar 

Studiu de caz  
Bibliografie   

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0527 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.