Temeiurile credintei crestine
Preț: 22,00 RON
Disponibilitate: în stoc - in stoc
Autor: Emil Brunner
ISBN: 978-973-111-126-1
Editura: Herald
Anul publicării: 2009
Pagini: 225
Format: 13x20
Categoria: Crestinism
DESCRIERE
.....''Temeiurile credintei crestine''
Lucrarea de fata "Temeiurile credintei crestinere"... prezinta o expunere rezumata a mesajului crestin, in ceea ce Brunner considera a fi esenta sa. Brunner evita sa discute aici aspecte controversate ale mesajului crestin;
- sunt evitate chiar si elaborarile teologice. Prin caracterul sau succint si pertinent lucrarea a cunoscut o mare popularitate.
Brunner abordeaza crestinismul dintr-o perspectiva existentialista. Adevarul inceteaza a mai fi o doctrina despre un anumit obiect si devine intalnirea cu un subiect, cu subiectul absolut care este Dumnezeu.
Esenta crestinismului este intruparea lui Dumnezeu in Isus Christos si, prin aceasta, realizarea unei punti de legatura, a unei intalniri intre Dumnezeu si lume. Brunner vede aceasta intalnire, care da esenta crestinismului, nu doar la nivel cosmic, ci si la nivel individual. Esenta conditiei de crestin consta in a avea o intalnire personala cu Dumnezeul intrupat in Christos; adevarul crestin, care face ca un om sa fie crestin, inceteaza a mai fi o dogma, ci consta, pur si simplu, dintr-un eveniment real.
In urma acestei intalniri personale omul nu dobandeste o anumita cunoastere; mai degraba, el dobandeste o viata noua, traita in partasie cu Dumnezeul pe care acum il intalneste. In contextul acestei intalniri, Dumnezeu nu ii reveleaza omului un set de adevaruri, de doctrine, ci se reveleaza pe Sine Insusi. Revelarea de Sine a lui Dumnezeu ia forma intruparii sale in Isus Christos.
Brunner accepta insa si existenta unei revelari a lui Dumnezeu catre fiecare individ in parte, prin Duhul Sfant. Trairea in Duh, marturia Duhului nu sunt altceva decat o modalitate interioara in care se realizeaza intalnirea personala dintre Dumnezeu si om. Viata in Duh este lipsita de valentele cognitive care ii sunt adesea atribuite. A fi inspirat de Duhul Sfant, a fi plin de Duhul Sfant, inseamna a fi insufletit de un nou tip de traire. Brunner nu identifica niciun fel de dimensiuni cognitive ale acestei experiente. Tipul de vorbire care exprima cel mai bine aceasta intalnire nu este atat expunerea discursiva, cat limbajul inchinarii sau cel al rugaciunii.
In deplin acord cu filosofia existentialista, Brunner atrage atentia asupra conditiei disperate, plina de limitatii, de necunoscut, si sortita intr-un mod fatidic mortii, a fiintei umane; totodata, in calitatea sa de teolog, Brunner indica spre Dumnezeu ca salvare a fiintei umane din aceasta conditie. Astfel ca Dumnezeu nu tine atat de planul cunoasterii pe care ar putea-o omul dobandi, cat, mai degraba, de planul existential.
El este Salvatorul, cel in functie de care un om isi reorienteaza intreaga sa viata, cel care confera omului un nou temei valoric si da un nou sens si o noua speranta vietii umane.
CUPRINS:
CUVANT INTRODUCTIV 5
Abordari existentialiste in teologie 6
Adevarul ca intalnire personala 10
Statutul elaborarilor doctrinare in teologia existentialista 13
Elaborari teologice existentialiste 18
Autoritatea scripturala 22
Teologia naturala 26
Brunner si teologia liberala 32
TEMEIURILE CREDINTEI CRESTINE
Cuvant inainte 41
1. Exista Dumnezeu? 43
2. Este Biblia Cuvantul lui Dumnezeu? 47
3. Dumnezeul cel tainic 51
4. Creatia si Creatorul 55
5. Planul lui Dumnezeu cu privire la lume 59
6. Dumnezeu si elementul demonic din lume 63
7. Alegerea din vesnicie 67
8. Taina fiintei umane 71
9. Despre bunatatea omului 76
10. Legea 81
11. Cele 10 Porunci si cele 2 Porunci 85
12. Ordonantele lui Dumnezeu 89
13. Promisiunea 94
14. Isus, Christosul 97
15. Fiul Omului 101
16. Fiul lui Dumnezeu 104
17. Imparatul 108
18. Mijlocitorul 113
19. Duhul Sfant 117
20. Credinta sau disperare 121
21. Doar prin credinta 125
22. Convertirea 129
23. Nasterea din nou 133
24. Despre libertatea crestina 136
25. Rugaciunea 139
26. Semnificatia rugaciunii 143
27. Partasia 147
28. Biserica 150
29. Sacramentele 154
30. Botezul 158
31. Cina Domnului 161
32. Viitorul 164
33. Viata de dupa 168
34. Judecata de ApoiI 171
35. Despre viata vesnica 175
Anexa
1. Marea invitatie 181
2. Nebunia si pricina de poticnire a crucii 195
3. Cele doua tipuri de intristare 207
Autori: Emil Brunner
Lucrarea de fata "Temeiurile credintei crestinere"... prezinta o expunere rezumata a mesajului crestin, in ceea ce Brunner considera a fi esenta sa. Brunner evita sa discute aici aspecte controversate ale mesajului crestin;
- sunt evitate chiar si elaborarile teologice. Prin caracterul sau succint si pertinent lucrarea a cunoscut o mare popularitate.
Brunner abordeaza crestinismul dintr-o perspectiva existentialista. Adevarul inceteaza a mai fi o doctrina despre un anumit obiect si devine intalnirea cu un subiect, cu subiectul absolut care este Dumnezeu.
Esenta crestinismului este intruparea lui Dumnezeu in Isus Christos si, prin aceasta, realizarea unei punti de legatura, a unei intalniri intre Dumnezeu si lume. Brunner vede aceasta intalnire, care da esenta crestinismului, nu doar la nivel cosmic, ci si la nivel individual. Esenta conditiei de crestin consta in a avea o intalnire personala cu Dumnezeul intrupat in Christos; adevarul crestin, care face ca un om sa fie crestin, inceteaza a mai fi o dogma, ci consta, pur si simplu, dintr-un eveniment real.
In urma acestei intalniri personale omul nu dobandeste o anumita cunoastere; mai degraba, el dobandeste o viata noua, traita in partasie cu Dumnezeul pe care acum il intalneste. In contextul acestei intalniri, Dumnezeu nu ii reveleaza omului un set de adevaruri, de doctrine, ci se reveleaza pe Sine Insusi. Revelarea de Sine a lui Dumnezeu ia forma intruparii sale in Isus Christos.
Brunner accepta insa si existenta unei revelari a lui Dumnezeu catre fiecare individ in parte, prin Duhul Sfant. Trairea in Duh, marturia Duhului nu sunt altceva decat o modalitate interioara in care se realizeaza intalnirea personala dintre Dumnezeu si om. Viata in Duh este lipsita de valentele cognitive care ii sunt adesea atribuite. A fi inspirat de Duhul Sfant, a fi plin de Duhul Sfant, inseamna a fi insufletit de un nou tip de traire. Brunner nu identifica niciun fel de dimensiuni cognitive ale acestei experiente. Tipul de vorbire care exprima cel mai bine aceasta intalnire nu este atat expunerea discursiva, cat limbajul inchinarii sau cel al rugaciunii.
In deplin acord cu filosofia existentialista, Brunner atrage atentia asupra conditiei disperate, plina de limitatii, de necunoscut, si sortita intr-un mod fatidic mortii, a fiintei umane; totodata, in calitatea sa de teolog, Brunner indica spre Dumnezeu ca salvare a fiintei umane din aceasta conditie. Astfel ca Dumnezeu nu tine atat de planul cunoasterii pe care ar putea-o omul dobandi, cat, mai degraba, de planul existential.
El este Salvatorul, cel in functie de care un om isi reorienteaza intreaga sa viata, cel care confera omului un nou temei valoric si da un nou sens si o noua speranta vietii umane.
CUPRINS:
CUVANT INTRODUCTIV 5
Abordari existentialiste in teologie 6
Adevarul ca intalnire personala 10
Statutul elaborarilor doctrinare in teologia existentialista 13
Elaborari teologice existentialiste 18
Autoritatea scripturala 22
Teologia naturala 26
Brunner si teologia liberala 32
TEMEIURILE CREDINTEI CRESTINE
Cuvant inainte 41
1. Exista Dumnezeu? 43
2. Este Biblia Cuvantul lui Dumnezeu? 47
3. Dumnezeul cel tainic 51
4. Creatia si Creatorul 55
5. Planul lui Dumnezeu cu privire la lume 59
6. Dumnezeu si elementul demonic din lume 63
7. Alegerea din vesnicie 67
8. Taina fiintei umane 71
9. Despre bunatatea omului 76
10. Legea 81
11. Cele 10 Porunci si cele 2 Porunci 85
12. Ordonantele lui Dumnezeu 89
13. Promisiunea 94
14. Isus, Christosul 97
15. Fiul Omului 101
16. Fiul lui Dumnezeu 104
17. Imparatul 108
18. Mijlocitorul 113
19. Duhul Sfant 117
20. Credinta sau disperare 121
21. Doar prin credinta 125
22. Convertirea 129
23. Nasterea din nou 133
24. Despre libertatea crestina 136
25. Rugaciunea 139
26. Semnificatia rugaciunii 143
27. Partasia 147
28. Biserica 150
29. Sacramentele 154
30. Botezul 158
31. Cina Domnului 161
32. Viitorul 164
33. Viata de dupa 168
34. Judecata de ApoiI 171
35. Despre viata vesnica 175
Anexa
1. Marea invitatie 181
2. Nebunia si pricina de poticnire a crucii 195
3. Cele doua tipuri de intristare 207
Autori: Emil Brunner
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 56,31 RONPRP: 59,90 RON
- 30,08 RONPRP: 32,00 RON
- 36,00 RONPRP: 40,00 RON
REVIEW-URI