Terapia centrata pe emotii

Terapia centrata pe emotii
Editura:
Anul publicării: 2014
Pagini: 358
Format: 15x25
Categoria: Psihologie
Preț: 35,00 RON
Disponibilitate: stoc indisponibil

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Terapia centrata pe emotii - Leslie S. Greenberg …timp de multa vreme oamenii nu au ştiut cum să se ocupe de viaţa lor emoţională şi există extrem de puţine învăţăminte explicite privitoare la această sarcină complexă. Iar pe de altă parte unele dintre lecţiile despre emoţii pe care le învăţăm de-a lungul vieţii par să fie chiar contradictorii. Pe de o parte oamenii sunt învăţaţi să aibă încredere în sentimentele lor şi să îşi urmeze inima, dar pe de altă parte sunt învăţaţi să se controleze şi să nu manifeste un comportament emotiv. Fără o pregătire adecvată în arta emoţiilor, prea mulţi oameni înaintează cu greu pe drumul vieţii. Fără a avea capacitatea de a-şi gestiona furtunile emoţionale şi lipsindu-le sprijinul adecvat şi îngrijirea din partea celorlalţi, aceşti oameni şi-au dezvoltat credinţa ca soluţia cea mai bună este aceea de a-şi controla emoţiile... Fragmente: EMOŢIILE INSTRUMENTALE Reprezintă cea de-a treia categorie, care sporeşte complexitatea procesului de sortare a emoţiilor. Oamenii exprimă acest tip de emoţii în speranţa ca ceilalţi vor reacţiona aşa cum se aşteaptă ei. Adesea clienţii nu sunt conştienţi că apelează la aceste emoţii auxiliare pentru a obţine ceva anume. De exemplu, se poate ca o clientă poate să fi învăţat cu timpul că atunci când plângea oamenii erau mai îngăduitori cu ea. Acum plânge în mod automat pentru a stârni simpatie. Emoţiile instrumentale sunt exprimate fie în mod conştient, fie automat pentru atingerea unui scop. Se poate ca un client să fi constatat că atunci când se înfurie îi intimidează pe ceilalţi, iar când plânge îi face să devină mai empatici. Emoţiile instrumentale sunt mai degrabă stiluri emoţionale generale decât reacţii de moment. în timp, ele devin parte din personalitatea cuiva, cum ar fi o persoană dominantă, melodramatică sau foarte sfioasă. Emoţiile instrumentale pe care clienţii le exprimă fără să fie conştienţi în vreun fel de intenţia lor pot ridica probleme. Tristeţea însoţită de suspine şi ochi grei pe care a exprimat-o un client cerea îngrijire şi multă susţinere. Se temea să ceară atenţie şi în schimb a sperat că suspinele vor obţine rezultatul dorit. Stările de nesiguranţă şi anxietate ale unui dient erau exprimate de ezitare sau confuzie aparentă. Gând oamenii folosesc prea des aceste emoţii auxiliare, fără să fie conştienţi de puterea lor, îi pot îndepărta pe ceilalţi, pentru că primind aceste semnale, cei din jur se simt manipulaţi. Există terapeuţi de familie care susţin că oamenii mai degrabă „arată” emoţii decât să le simtă; astfel, ei vor să evidenţieze scopul instrumental al emoţiilor. De exemplu, soţia poate arăta depresie sau tristeţe, în timp ce soţul poate arăta furie sau plictiseală. Acest limbaj ajută ia evidenţierea aspectelor comunicative ale acestui tip de emoţie şi ajuta la focusarea asupra influenţei interpersonale a unor emoţii. O sintagmă mult mai negativă pentru emoţiile instrumentale este sentimente de manipulare. ………………. CUM EVALUĂM EMOŢIILE? Evaluarea emoţiilor constă în crearea unui diagnostic de proces. Un instructor al emoţiilor evaluează expresia emoţională curentă a unui client, nu o trăsătură sau un stil de personalitate. Acest lucru implică determinarea tipului de emoţie exprimată în timpul şedinţei. Diagnosticul de proces implică deci evaluarea pas cu pas a stărilor emoţionale prin care trece o persoană, în care rămâne blocată, sau pe care le părăseşte şi succesiunea acestora. In evaluarea stărilor emoţionale sunt folosite următoarele surse de informaţie: 1. cunoaşterea rolului emoţiei adaptative 2. cunoaşterea reacţiilor emoţionale universale 3. înţelegerea contextului experienţei 4. observarea efectelor exprimării 5. urmărirea exprimării nonverbalc 6. acordarea empatică (a te pune în situaţia altcuiva) 7. cunoaşterea propriilor reacţii emoţionale la împrejurări 8. cunoaşterea clientului, a problemelor sale şi modulul in care el reacţionează. …………… CUPRINS Prefaţă I. INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ: CE ESTE ŞI CUM II SUSŢINEM DEZVOLTAREA 1. Emoţiile si inteligenta emoţională 2. Cum distingem Intre diferitele tipuri de exprimare emoţională 3. Terapeutul ca si antrenor al emoţiilor 4. Paşii antrenamentului emoţional II. A AJUNGE LA EMOŢII: ANTRENAMENT PENTRU CONŞTIENTIZAREA EMOŢIONALĂ 5. Accesarea emoţiilor: Cum ajungem la o emoţie primară 6. Cum învăţam să evaluăm dacă o emoţie este sănătoasă III. A MERGE MAI DEPARTE: ACCESAREA EMOŢIILOR SĂNĂTOASE 7. Identificarea emoţiilor disfunctionale 8. Puterea transformatoare a afectului: Facilitarea accesului la emoţii si nevoi sănătoase alternative IV. APLICAREA APTITUDINILOR DE INTELIGENŢĂ EMOŢIONALĂ 9. Lecţii de psihoterapie despre furie si tristeţe 10. Transformarea terapeutică a fricii si ruşinii 11. Cum ajutăm cuplurile să dobândească înţelepciunea emoţionala 12. Emoţiile in postura de părinte Bibliografie

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de același autor

Created in 0.0538 sec