Terapia comportamentala axata pe comportamentele verbale - Cum sa educam copiii autisti sau cu alte afectiuni de dezvoltare

PRP: 20,00 RON
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,00 RON
Diferență: 2,00 RON
Disponibilitate: în stoc - in stoc
ISBN: 973-1701-47-1-9
Editura:
Anul publicării: 2009
Pagini: 270
Format: 13x20

DESCRIERE

....''Terapia comportamentala axata pe comportamentele verbale - Cum sa educam copiii autisti sau cu alte afectiuni de dezvoltare''


„Un ghid uşor de urmat şi care funcţionează. Metoda comportamentului verbal se bazează pe motivaţie, creând dorinţa de a învăţa.”

Metoda comportamentului verbal (VB) este o formă de analiză comportamentală aplicată (ABA), care se bazează pe analiza comportamentului verbal, aşa cum o face B. F. Skinner şi care funcţionează foarte bine în cazul copiilor care au abilităţi minime sau inexistente de limbaj.

În această carte, Mary Lynch Barbera se bazează pe propria ei experienţă, ca analist comportamental certificat şi părinte al unui copil cu autism, pentru a explica metoda comportamentului verbal şi modul ei de folosire.

Acest ghid oferă instrucţiuni pas cu pas şi informaţii din abundenţă, despre cum să ajutăm copiii să dezvolte aptitudini de limbaj şi de vorbire mai bune, în acelaşi timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico-gestual, în cazul copiilor neverbali.

Un capitol întreg se concentrează pe modalităţi de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conţine şi informaţii utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor aptitudini de independenţă, care sunt utile unui copil.

Cartea le va da părinţilor şi specialiştilor care nu cunosc principiile ABA şi VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească metoda comportamentului verbal, în educarea copiilor cu autism şi cu tulburări conexe.

„Un ghid uşor de urmat şi care funcţionează. Metoda comportamentului verbal se bazează pe motivaţie, creând dorinţa de a învăţa."
Kathleen Ricca, M. Ed., părinte al unui copil autist, în vârstă de 3 ani


CUPRINS:


Introducere ... 12


CAPITOLUL I: Să începem cu analiza comportamentală aplicată (ABA) ... 18
CAPITOLUL 2: Elementele de bază ale terapiei ABA ... 35
CAPITOLUL 3: Evaluarea copilului ... 64
CAPITOLUL 4: Elaborarea unui sistem de întăritori comportamentali ... 80
CAPITOLUL 5: Mand-ul (formularea cererilor) ... 98
CAPITOLUL 6: Dezvoltarea şi îmbunătăţirea vorbirii la copiii cu aptitudini verbale inexistente sau minime ... 113
CAPITOLUL 7: Predarea cu prevenirea răspunsurilor greşite şi folosirea procedurilor de transfer între operanţi ... 130
CAPITOLUL 8: Predarea aptitudinilor de limbaj receptiv şi a altor operanţi non-verbali ... 145
CAPITOLUL 9: Predarea operanţilor verbali ... 164
CAPITOLUL 10: Coroborarea ... 182
CAPITOLUL 11: Predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor abilităţi importante de îngrijire personală independentă ... 200
CAPITOLUL 12: Gânduri de încheiere ... 220

ANEXA I: Glosar de termeni / acronime ... 238

ANEXA 2: Formular de evaluare VBI ... 243

ANEXA 3: Exemple de limbaj mimico-gestual ... 247

ANEXA 4: Fişe de urmărire a aptitudinilor ... 248

ANEXA 5: Fişe de sondare săptămânale ... 250

ANEXA 6: Pagini web utile ... 253


Autor: Mary Lynch Barbera

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0395 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.