The Luxury Book. Cum se construieste un brand de lux - Tatiana Balaban

The Luxury Book. Cum se construieste un brand de lux - Tatiana Balaban
-5%
Preț: 218,50 RON
230,00 RON (-5%)
Promoția expiră în: 18 ore 58 min 4 sec
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2022
Pagini: 198
Format: 20x28

DESCRIERE

The Luxury Book. Cum se construieste un brand de lux - Tatiana Balaban

 
Luxul: o scurtă definiţie
O plimbare prin marile muzee ale umanităţii este elocventă pentru a vedea cum omenirea celebrează luxul încă din vremuri imemoriale. Revelaţia aurului şi a pietrelor preţioase a oferit omului preistoric totemuri pentru Soare şi astrele pe care le privea cu pietate. Avansând spre marile civilizaţii ale Antichităţii, pildele Bibliei ne arată cum omul a regăsit aceeaşi beatitudine din scintilaţia pietrelor şi în atingerea celor mai fine ţesături sau în profunzimea pigmenţilor. în Vălul Sfintei Veronica regăsim byssus, o mătase realizată din secreţiile unei moluşte. în veşmintele înţeleptului Rege Solomon descoperim roşul de Tyr ale cărui tonuri purpurii erau realizate din murex, o moluscă avându-şi habitatul în apele Libanului de astăzi.
 
Cercetările arheologice au scos la iveală pietre preţioase nu doar în bijuterii, ci şi obiecte funerare ritualice menite a-i ghida pe cei dispăruţi în viaţa de apoi. în Egiptul Antic, versetele Cărţii Morţilor oferă un adevărat compendiu asupra forţei prin care fiecare piatră preţioasă îi ocrotea pe cei plecaţi. Egiptenii sunt totodată consemnaţi drept prima civilizaţie antică pentru care luxul articula şi idealurile estetice.
 
Luxul s-a menţinut drept o miză indiferent de epocă şi societate. Mirodeniile au impulsionat primele schimburi culturale dar şi primele ofensive în vederea cuceririi de teritorii. Obiecte ce astăzi fac parte din banalul cotidian au pornit drept inovaţii închinate luxului. Poate cel mai surprinzător simbol de statut social spre care ne poate zbura gândul este tocmai geamul, văzut iniţial in palatele Epocii Tudor, oferind o arhitectură excesiv de luminoasă în care numărul de ferestre oglindea forţa materială a stăpânilor casei.
 
Sub imperiul legilor sumptuare ce stabileau accesul la varii categorii de bunuri in conformitate cu rangul unui cetăţean, luxul a fost menţinut timp de secole drept un privilegiu al curţilor regale şi al aristocraţiei. Arhivele instanţelor de judecată ale Angliei Elizabetane încă păstrează grefele unor procese îndurate de sărmane fete sancţionate după ce s-au afişat în zile de sărbătoare cu rochii din mătase dăruite de doamnele pentru care lucrau ca slujnice. în funcţie de societate, legile sumptuare au fost fie retrase oficial, fie au intrat in caducitate înspre secolul al XVI-lea. Apariţia clasei burgheze...
 
CUPRINS:
 
Capitolul I - Universul luxului
1.    Lux: o scurtă definiţie  
1. 2. O viziune generala asupra brandurilor de lux   
1. 3.    Durata de viaţă a noutăţii  
un criteriu de demarcaţie pentru mărcile de lux
1. 4.    Luxul acţionează ca o declaraţie şi un cod  
2.    Luxul ca poartă spre cultură    
3.    Lux de-a lungul secolelor    
4.    Paradoxurile luxului   
5.    Piramida luxului    
6.    Conglomeratele de lux   
6. 1.    LVHM   
6. 2.    Kering (PPR) 
6. 3.    Richemont 

Capitolul II - Produsul de lux
1.    Produsul de lux    
1. 1.    Un produs aproape ca oricare altul   
1. 2.    Componentele unui produs de lux  
1. 3.    Procesul de fabricaţie  
1. 4.    Preţul - cea mai vizibilă demarcaţie    
2.    Produsul de lux - o compoziţie    a codurilor    
3.    înţelegerea percepţiei asupra luxului   
4.    Serviciile de lux
 
............
.........
 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Cărți noi - Literatura motivationala

Created in 0.0729 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.