Trenul fantoma catre Rasarit

Trenul fantoma catre Rasarit
Preț: 44,95 RON
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 973-46-5356-0
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 575
Format: 13x20

DESCRIERE

Trenul fantoma catre Rasarit - Paul TherouxTrenul-fantoma catre Rasarit descrie noua calatorie, printr-o Europa de Est inca buimacita de comunism, prin tensionata, dar infloritoarea Turcie, prin Caucaz, unde Georgia pare sa mearga inapoi spre feudalism, in timp ce Azerbaidjanul se desfata in capitalismul alimentat de petrol. Fragmente din carte: …în miez de noapte, nodul de cale ferată Jaipur era aglomerat şi plin de lume, deşi în India era greu să faci diferenţa între călători şi locatarii clandestini ai gării. Chiar şi în orele întunecate ale începutului de zi erau oameni care stăteau la taifas şi beau ceai sub luminile orbitoare, familiile erau îngrămădite strâns în jurul oalelor cu mâncare, unii dormeau claie peste grămadă, întinşi ca nişte mumii ori asemenea unor cadavre, în saci de morgă. Alţii se târguiau pe bilete, iar zorii erau încă departe. — Luaţi un culi, au fost cuvintele lui Kapoorchand la despărţire. L-am lăsat să-şi continue anevoioasa căutare a virtuţii. Nu aveam nevoie de culi, îmi trebuia un taxi. Un grup de vânzători agresivi şi şoferi care mâ trăgeau de mânecă m-au urmat afară. L-am ales pe cel mai bătrân dintre ci, în ideea că este cel mai demn de încredere, şi ne-am învoit la preţ înainte de a mă urca în maşina lui veche. A demarat în noapte, dar s-a ţinut de cuvânt. Chiar şi la ora aceea, la hotel am fost întâmpinat cu bucurie, un pahar cu suc şi o cameră confortabilă; am dormit buştean. Mai stătusem la hotelul acesta, Rambagh Palace, dar pe atunci era sărăcăcios, un loc mare în care sălile de marmură răsunau a gol. Dimineaţă am văzut că devenise luxos. — Nu am văzut interiorul unei clădiri de gară, nu am luat un tren şi nici nu m-am suit în vreun autobuz înainte să împlinesc vreo 18-19 ani, mi-a mărturisit o femeie la Rambagh Palace. Avea cam 40 de ani, era dintr-o familie bună, foarte binecrescută şi întotdeauna mersese la scoală într-o maşină cu şofer. — Nu am văzut niciodată un om sărac. Nu am văzut niciodată o mahala. Nu am mers niciodată cu transportul în comun. Habar nu aveam sâ cumpăr un bilet. De acasă la şcoală, de la şcoală acasă -ăsta era traseul. Dar intr-o zi m-am revoltat. Aveam cam 17 sau 18 ani. I-am spus şoferului: „Mă duc pe jos acasă''. M-a urmat cu maşina. Ii era teamă pentru mine si frică de ce ar putea spune tata. Dar mergând pe jos, iar mai târziu călătorind cu trenul, am văzut în sfârşit ce înseamnă India cu adevărat. Şi am fost cât se poate de şocată. Nu aveam nici cea mai mică idee că în India puteau exista oameni atât de săraci. In piaţa şi in magazinele de antichităţi din Jodhpur am văzut o serie de picturi pe sticlă care mi-au atras atenţia, iar una m-a fermecat. Era o pictură a unei fete Nautch - o dansatoare - surprinsă intr-o mişcare unduitoare, intenţionat incitantă; fusese pictată probabil pe la mijlocul sau la sfârşitul secolului al XIX-lea; era prinsă într-o ramă ponosită, iar pe spate avea o placă din lemn pe care erau desenate caractere chinezeşti, în pensulă, cu cerneală neagră. Nu o apreciam ca fiind valoroasă. Eram intrigat, mă îndrăgostisem cu adevărat. Era un sentiment pe care il ştiam de mult. Instinctul colecţionarului, care în acelaşi timp e şi un nesaţ intens, începe cu o imagine fugară a ceva anume, special, şi cu un surâs de recunoaştere. Tehnica picturii pe spatele unei bucăţi de geam, realizând efecte care nu sunt vizibile decât privite de pe partea cealaltă, era de origine europeană (o versiune mai ieftină şi mai rapid de realizat a vitraliilor); dar stilul acestei picturi era chinezesc, tema era laică şi neobişnuit de senzuală. Europenii din secolul al XVIII-lea au introdus tehnica in India, unde a cunoscut o deosebită dezvoltare. Chinezii au învăţat tehnica picturii pe sticlă de la primii călugări iezuiţi, sosiţi în China cam tot pe atunci sau chiar mai devreme, iar unii artişti peregrini au ajuns într-un final şi in India, unde au realizat multe astfel de picturi laice... CUPRINS: 1. Eurostar 2. Celălalt Orient Express 3. Feribotul spre Beşiktaş 4. Trenul de noapte spre Ankara 5. Trenul de noapte spre Tbilisi 6. Trenul de noapte spre Baku. Transcaucaziană 7. Trenul de noapte de la Aşgabat la Mari 8. Trenul de noapte spre Taşkent 9. Expresul Shan-e-Punjab spre Delhi 10. Trenul de noapte spre Jodhpur. Expresul Mandore 11. Trenul de noapte spre Jaipur 12. Trenul de noapte spre Mumbai. Expresul ''superrapid" 13. Trenul de noapte spre Bangalore. Expresul Udyan 14. Expresul Shatabdi spre Chennai 15. Linia de coastă spre Galle şi Hambantota 16. Trenul personal spre Kandy 17. Trenul-fantomă spre Mandalay 18. Trenul spre Pyin U Lwin 19. Trenul de noapte spre Nong Khai 20. Trenul de noapte spre nodul feroviar Hat Yai. Expresul special 21. Trenul de noapte spre Singapore. Expresul Lankawi 22. Trenul personal spre Steaua Orientului 23. Cu vasul Sontepheap spre Phnom Penh 24. Expresul Mékong 25. Trenul de noapte spre Hué 26. Trenul de zi spre Hanoi 27. Andaguraundo din Tokyo 28. Trenul de noapte spre Hokkaido. Superexpresul Hayate 29. Expresul special. Sarobetsu-Wakkanai 30. Trenul de noapte spre Kyoto. Twilight Express 31. Expresul transsiberian 32. Trenul de noapte spre Berlin si mai departe

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de același autor

Created in 0.0560 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.