Upanisadele

PRP: 14,50 RON
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 13,05 RON
Diferență: 1,45 RON
Promoția expiră la 20.02.2025
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Swami Prabhavananda
ISBN: 973-89-75-03-3
Editura: Dharana
Anul publicării: 2007
Pagini: 170
Format: 13x20
Categoria: Filozofie universala
DESCRIERE
...''Upanisadele''
Înţelesul literal al upanişadei, "a sta alături cu devotament", aduce în mod pitoresc în minte imaginea unui discipol serios care învaţă de la maestrul său.
Cuvântul mai înseamnă şi "învăţătură secretă" - secretă, desigur, întrucât o învăţătură se acordă numai acelora care sunt pregătiţi spiritual să o primească şi să profite de pe urma ei.
O altă interpretare este iniţiată de marele comentator din secolul al VH-lea, Shankara: cunoaşterea lui Dumnezeu - cunoaşterea lui Brahman, "cunoaşterea care distruge legăturile ignoranţei şi conduce către supremul scop al eliberării".
Din cele o sută opt Upanişade existente, şaisprezece au fost recunoscute de Shankara ca fiind autentice şi demne de încredere. La zece dintre acestea el a scris comentarii elaborate, care includeau citate din celelalte şase; şi acestea zece au ajuns să fie considerate drept Upanişadele principale.
Numele lor sunt următoarele: Isha, Kena, Katha, Prasna, Mundaka, Mandukya. Taittiriya, Aitareya, Chandogya, Brihadaranyaka. Ele constituie împreună, şi probabil că vor constitui mereu, obiectul primordial de atenţie al tuturor celor interesaţi de religia hindusă.
Una din caracteristicile Upanişadelor o constituie omogenitatea lor. Pot fi găsite în ele concepţii aparent diferite, dar acestea se află în fiecare dintre ele şi nu distribuite, una într-o Upanişadă, alta în altă Upanişadă.
Este adevărat că o Upanişadă poate sublinia anumite idei sau o anumită viziune într-o măsură mai mare decât celelalte sau poate fi specializată pe un anumit subiect, dar astfel de deosebiri par adeseori întâmplătoare şi nu sunt niciodată importante. Delimitările dintre Upanişade ar putea ca atare să fie complet eliminate, în scopuri practice, şi toate cele o sută opt să fie reduse la una singură.
Funcţia unui învăţător bun, după cum o concepe hinduismul, este dublă. El, desigur, explică scripturile, în spirit şi în literă; dar, ceea ce este mai important, el învaţă prin intermediul vieţii lui - prin acţiunile sale zilnice, prin cuvintele sale cele mai întâmplătoare, uneori chiar şi prin tăcerea sa.
Numai să te afli în apropierea lui, numai să-l slujeşti şi să i te supui cu umilinţă şi veneraţie, înseamnă să îţi accelerezi evoluţia spirituală; iar scopul studiului scripturilor nu este doar - sau în primul rând - de a informa intelectul, ci de a purifica şi a îmbogăţi sufletul.
Autor: Swami Prabhavananda
Înţelesul literal al upanişadei, "a sta alături cu devotament", aduce în mod pitoresc în minte imaginea unui discipol serios care învaţă de la maestrul său.
Cuvântul mai înseamnă şi "învăţătură secretă" - secretă, desigur, întrucât o învăţătură se acordă numai acelora care sunt pregătiţi spiritual să o primească şi să profite de pe urma ei.
O altă interpretare este iniţiată de marele comentator din secolul al VH-lea, Shankara: cunoaşterea lui Dumnezeu - cunoaşterea lui Brahman, "cunoaşterea care distruge legăturile ignoranţei şi conduce către supremul scop al eliberării".
Din cele o sută opt Upanişade existente, şaisprezece au fost recunoscute de Shankara ca fiind autentice şi demne de încredere. La zece dintre acestea el a scris comentarii elaborate, care includeau citate din celelalte şase; şi acestea zece au ajuns să fie considerate drept Upanişadele principale.
Numele lor sunt următoarele: Isha, Kena, Katha, Prasna, Mundaka, Mandukya. Taittiriya, Aitareya, Chandogya, Brihadaranyaka. Ele constituie împreună, şi probabil că vor constitui mereu, obiectul primordial de atenţie al tuturor celor interesaţi de religia hindusă.
Una din caracteristicile Upanişadelor o constituie omogenitatea lor. Pot fi găsite în ele concepţii aparent diferite, dar acestea se află în fiecare dintre ele şi nu distribuite, una într-o Upanişadă, alta în altă Upanişadă.
Este adevărat că o Upanişadă poate sublinia anumite idei sau o anumită viziune într-o măsură mai mare decât celelalte sau poate fi specializată pe un anumit subiect, dar astfel de deosebiri par adeseori întâmplătoare şi nu sunt niciodată importante. Delimitările dintre Upanişade ar putea ca atare să fie complet eliminate, în scopuri practice, şi toate cele o sută opt să fie reduse la una singură.
Funcţia unui învăţător bun, după cum o concepe hinduismul, este dublă. El, desigur, explică scripturile, în spirit şi în literă; dar, ceea ce este mai important, el învaţă prin intermediul vieţii lui - prin acţiunile sale zilnice, prin cuvintele sale cele mai întâmplătoare, uneori chiar şi prin tăcerea sa.
Numai să te afli în apropierea lui, numai să-l slujeşti şi să i te supui cu umilinţă şi veneraţie, înseamnă să îţi accelerezi evoluţia spirituală; iar scopul studiului scripturilor nu este doar - sau în primul rând - de a informa intelectul, ci de a purifica şi a îmbogăţi sufletul.
Autor: Swami Prabhavananda
Categorii
-Edituri
-Comandă specială
-Top
-Promoţii
-- 46,91 RONPRP: 49,90 RON
- 49,50 RONPRP: 55,00 RON
- 49,29 RONPRP: 53,00 RON
Promo
-Accesul clienţilor
-Promo
-Cărţi noi
-- 54,90 RON
- 35,10 RONPRP: 39,00 RON
- 38,00 RON
REVIEW-URI