Viata fara frica. Scrieri esentiale, volumul 3 - Bertrand Russell

Viata fara frica. Scrieri esentiale, volumul 3 - Bertrand Russell
-6%
Preț: 37,51 RON
39,90 RON (-5,99%)
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 9786069800911
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 328
Format: 13x20

DESCRIERE

Viata fara frica. Scrieri esentiale, volumul 3 - Bertrand Russell
 
... nicio teorie politică nu este adecvată dacă nu poate fi aplicată deopotrivă copiilor şi oamenilor maturi - bărbaţi şi femei. Majoritatea teoreticienilor nu au copii ori, dacă au, sunt feriţi cu grijă de tulburările pe care le-ar putea stârni harababura celor mici. Unii dintre ei au scris cărţi despre educaţie, însă neavând, de regulă, în minte niciun copil real în timp ce scriau.
 
Teoreticienii educaţiei care posedau cunoştinţe despre copii, precum cei care au inventat grădiniţele şi sistemul Montessori, nu au înţeles întotdeauna pe deplin scopul esenţial ai educaţiei pentru a fi capabili să abordeze cu succes învăţământul superior. Nici despre copii, nici despre educaţie nu posed cunoştinţele care mi-ar permite să îndrept imperfecţiunile care pot să existe în scrierile altora.
 
Dar unele probleme legate de educaţie ca instituţie politică sunt implicate în orice speranţă de reconstrucţie socială şi, de regulă, ele nu sunt avute în vedere de autorii din domeniul teoriei educaţiei. Acestea sunt problemele pe care doresc să le discut.

Forţa educaţiei de a forma caracterul şi opiniile este foarte mare, primind o recunoştere universala. Deşi, în mod obişnuit, nu sunt identice cu preceptele profesate, convingerile autentice ale părinţilor şi ale profesorilor sunt asimilate aproape inconştient de majoritatea copiilor; şi chiar dacă ei se abat de la ele în timpul, vieţii de mai târziu, ceva din aceste convingeri rămâne adânc înrădăcinat, gata să iasă la iveală în momente de stres ori de criză.
 
De regulă, educaţia este cea mai mare forţă de partea situaţiei existente si imnotriva schimbării fundamentale: cât timp sunt încă puternice, instituţiile ameninţate controlează sistemul educaţional şi induc în minţile maleabile ale celor tineri respectul faţă de excelenţa lor. Reformatorii ripostează încercând să îi alunge pe adversari din poziţia lor avantajoasă.
 
Niciuna dintre părţi nu se gândeşte la copii; aceştia sunt doar o materie primă, de recrutat într-o tabără sau în cealaltă. Dacă s-ar gândi la ei, educaţia nu ar urmări să îi determine pe copii să facă parte dintr-o tabără sau alta, ci să le dea capacitatea de a alege inteligent una dintre tabere; ar trebui să îi facă apţi să gândească, nu să îi facă să gândească ceea ce gândesc profesorii lor.
 
Educaţia ca armă politică nu ar putea să existe dacă am respecta drepturile copiilor. Dacă le-am respecta, ar trebui să îi educăm astfel încât să le oferim cunoştinţele şi deprinderile mintale necesare pentru formarea opiniilor independente; dar educaţia ca instituţie politică urmăreşte să formeze deprinderi si să limiteze cunoştinţele în asa fel încât să facă inevitabil un set de opinii...
 
CUPRINS:
 

Partea I. Filosoful educaţiei
Capitolul 1. Educaţia 
Capitolul 2. Ţintele educaţiei   
Capitolul 3. Emoţie şi disciplină   
Capitolul 4. Atribuţiile unui profesor 


Partea a II-a. Filosoful politicii   
Capitolul 1. Reconcilierea individului cu cetăţeanul
Capitolul 2. Filosofie şi politică  
Capitolul 3. Dorinţe importante în sfera politicii
Capitolul 4. De ce nu sunt comunist    


Partea a III-a. Filosoful istoriei
Capitolul 1. Despre istorie   
Capitolul 2. Teoria materialistă a istoriei   
Capitolul 3. Istoria ca artă   


Partea a IV-a. Filosoful religiei 
Capitolul 1. Esenţa religiei
Capitolul 2. Ce este un agnostic? 
Capitolul 3. De ce nu sunt creştin   
Capitolul 4. Poate fi religia soluţia problemelor noastre?

 

Partea a V-a. Analistul afacerilor internaţionale

Capitolul 1. îmblânzirea puterii
Capitolul 2. Dacă e sa supravieţuim acestor vremi întunecate
Capitolul 3. Ce i-ar fi omenirii de cel mai mare folos?
Capitolul 4. Perplexităţi actuale
Capitolul 5. Guvernul mondial
Capitolul 6. Următoarea jumătate de secol
Capitolul 7. Viaţa fără frică
Capitolul 8. Stiinta si viata omului
Capitolul 9. Scrisoare deschisă către Eisenhower şi Hruşciov
Capitolul 10. Omul în primejdie
Capitolul 11. Metodele de aplanare a disputelor în era nucleară

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0528 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.