Editura:
Anul publicării: 2023
Pagini: 296
Format: 13x20
Categoria: Diverse

DESCRIERE

Cine a fost cu adevărat Alex. Leo Șerban? De ce sexul ocupă un loc periferic în filmele lui Quentin Tarantino? De ce Nae Caranfil găsește dificilă ieșirea din anii ’90? Ce a atras-o la cultura trash pe Pauline Kael? Ce racorduri face proza enigmatică și queer a lui Henry James între filmele lui François Truffaut, Jacques Rivette și Claude Chabrol? Care este locul ultimului western regizat de Clint Eastwood în toate acestea? Și de ce pe generic apare un citat din George Lucas? O călătorie nonliniară, plină de flashbackuri și de cameo-uri, în lumea cinemaului, a literaturii și a criticii de film din ultimii 60 de ani. Într-o pagină se aud focuri de revolver Schofield, în alta sunt discutate referințe obscure. Tempoul trece printr-un spectru de la andante la allegro vivace, iar tonul alternează între comedie și elegie. Până la urmă nu toți rămân în picioare, dar câte ceva supraviețuiește din fiecare.

... abordează subiecte legate de critică de film, cinema și analiza operei cinematografice. Cartea oferă o perspectivă amplă asupra cinematografiei, discutând diverse aspecte ale acestei arte, într-o manieră accesibilă și cuvântătoare. Andrei Gorzo, un critic de film cunoscut, utilizează dialogurile ca modalitate de a explora teme legate de cinema și critica sa.

Cartea este compusă din discuții și conversații între autor și alți profesioniști din domeniul filmului sau critici de film. Aceste dialoguri aduc în prim-plan idei, interpretări și observații critice asupra unor filme și regizori celebri, oferind o perspectivă interesantă asupra artei cinematografice.

Pe lângă analiza filmelor și regizorilor, cartea abordează și aspecte mai generale legate de critica de film, evoluția cinematografiei în diferite perioade istorice, influența filmului asupra culturii și societății, precum și diverse tehnici și tendințe din lumea cinematografiei.

"Desene mişcătoare. Dialoguri despre critică şi cinema" poate fi o lectură captivantă pentru cinefili, critici de film aspiranți sau oricine este interesat de arta cinematografică. Aceasta oferă o perspectivă provocatoare asupra cinematografiei și criticii sale, contribuind la înțelegerea și aprecierea mai profundă a acestui mediu artistic fascinant.

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0501 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.