Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a V-a. Semestrul II

Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a V-a. Semestrul II
Preț: 15,00 RON
Disponibilitate: stoc lichidat
Editura:
Anul publicării: 2014
Pagini: 167
Format: 17x24
Categoria: Clasa a V-a

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a V-a. Semestrul II - Maria-Emilia Goian …sential in eficienta demersului didactic este sa se aiba in vedere segmentul de evaluare, care poseda o dubla pozitionare in raport cu invatarea. Mai intai evaluarea fixeaza coordonatele invatarii si finalitatile acesteia, motivand elevul la orice varsta. Pornind de la asteptarile pe care le arc scoala de la activitatile de invatare, evaluarea vine sa cuantifice calitatea procesului, asigurand sansa pozitionarii elevului in raport cu ierarhia clasei sale, dar si prin raportare la standardele programci scolare. Prin urmare, evaluarea se releva ca un segment care, prin variatele sale tonne de aplicare, il motiveaza obiectiv si subiectiv pe elev, dcterminand generarea de catre profesor a strategiilor didactice adecvate pentru dobandirea nivelului optim al competentelor speci lice domeniului de cultura generala. In al doilea rand, evaluarea este punct de plecare pentru pasii urmatori in activitatea de invatare, pcrmitand elaborarea de catre profesor a unor scenarii adecvate particularitatilor clasei, dar si celor individuale detinute de fiecare elev. Cu toata complexitatca functionala a segmentului de evaluare, activitatile de aplicare nu au intotdeauna coerenta necesara pentru ca dubla pozitionare despre care am vorbit sa fie reala si eficienta in dobandirea de catre elevi a competentelor specifice. Daca pentru predare-invatare, profesorul are, de regula, atentia concentrata in vederea gestionarii timpului si a parcurgerii continuturilor asociate din programa, evaluarea fie ca este rapid si formal dcrulata, fie ca este omisa. La disciplina limba romana elevul din gimnaziu este pus in fala unei activitati complexe de invatare, care vizeaza construirea de competente reale de comunicare, cu efecte in sfera relntionarii interumane si cu expresia cea mai clara de manifestare in contextul afirmarii competentei culturale. Dobandirea competentelor de comunicare si poate fi o activitate de succes daca se exclude suportul teoretic adaptat particularitatilor de varsta ale elevilor si programel scolare. Absolutizarca valorii acestuia si abstractizarea notiunilor conduc spre o atitudine. respingere a disciplinci. Dimpotriva. Utilizarea suportului teoretic doar ca normativ al comunicarii corecte, expresive si nuantate, la care se ajunge In momentele de impas, survenite Intr-o activitate de Invatare cu un pronuntat caracter pragmatic, poate aduce beneficii extrem de valoroase invatarii, evidentiate prin evaluare. Lucrarea propusa de Editura Nomina isi propune sa ofere solutii pentru ca evaluarea sa fie un moment bine definit atat in cadrul lectiei, cat si in proiectarea demersului didactic de invatare. Structurata temeinic, pe baza continuturilor din gramatica normativa si noua programa, cartea propune teste variate, a caror parcurgere de catre elevi. lie ca exercitiu individual, fie ca parte a probelor de evaluare sumativa, nu poate ti decat profiiabila. Utila atat elevilor, cat si profesorilor, lucrarea este un auxiliar didactic a carui parcurgere poate spori nivelul competentei realc de comunicare a elevului de gimnaziu. CUPRINS GRAMATICA MORFOLOGIA SUBSTANTIVUL PRONUMELE NUMERALUL ADJECTIVUL ADVERBUL PREPOZITIA CONJUNCTIA SlNTAXA PROPOZITIA FRAZA. PREDICATUL SUBIECTUL ATRIBUTUL COMPLEMENTUL. MODELE DE TEZA LITERA TURA ROMANA NARATIUNEA LEGENDA Timp si spatiu. Actiune BASMUL. Timpul si spatiul intamplarilor Situatii specifice Formule specifice Personajele SNOAVA Timp si spatiu. Actiune. Personaje. Trasaturile speciei SCHITA Timp si spatiu. Actiune. Personaje. Trasaturile speciei SCRIEREA IMAGINA TIV A COMUNICAREA ORALA COMUNICAREA SCRISA Povestirea unor intamplari reale sau imaginare Transformarea textului dialogat in text narativ Scrierea despre textulliterar sau nonliterar Aprecieri referitoare la textele literare epice (I ) Aprecieri referitoare la textele literare epice (2) Aprecieri referitoare la textele literare lirice Aprecieri referitoare la textele literare si nonliterare TESTE APLICATIVE TESTE FINALE. TESTE RECAPITULATIVE FINALE Autori: Maria-Emilia Goian Gheorghe Branzei (coordonatori) Liliana Perescu-Popescu Rita Cintiuc Anul aparitiei: 2014 Nr. pagini: 167 Format: 17x24

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0589 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.