Psihologia educatiei pe tot parcursul vietii

Preț: 40,00 RON
Disponibilitate: în stoc - in stoc
ISBN: 973-1701-844
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 331
Format: 14x20
Categoria: Psihologie

DESCRIERE

.....''Psihologia educatiei pe tot parcursul vietii''


.....lucrarea își propune să ofere cititorului o imagine clară a competențelor pe care le deține un psiholog educațional și le valorifică într-o gamă variată de servicii pentru copii, adolescenți, părinți, adulți și bătrâni.

Putem vorbi astăzi și la noi în țară despre servicii variate oferite cu profesionalism de către psihologii educaționali, ale căror standarde ocupaționale sunt similare celor din celelalte țări europene.

.....cartea are în atenţie modul în care se produce şi se determină dezvoltarea omului pe tot parcursul vieţii, în contexte educaţionale de predare-învăţare-dezvoltare variate, ca reacție la cerințele unei lumi aflată într-un proces de schimbare extrem de rapid și de complex.

........

Domenii importante de activitate ale psihologului educațional:


Psihologia educației timpurii

Psihologia educației în cadrul sistemului familial

Psihologia educației în grădiniță, școală și unități de învățământ superior

Psihologia educației adultului

Psihologia educației în gerontologie


Ele te pot ajuta:

să-ți îmbogățești cunoștințele despre specificul procesului educativ la toate vârstele
să-ți cunoști resursele personale dar și vulnerabilitățile pe care să le transformi apoi în noi potențialități
să dobândești noi comportamente care să te ajute să-ți faci viața mai frumoasă acasă, la serviciu, oriunde în societate.
Succes pe calea propriei tale dezvoltări!

........


CUPRINS:


I. Delimitări conceptuale

I.1. Explorarea domeniului psihologiei educaţiei

I.2. Colegiul Psihologilor din România - Comisia de psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională


II. Dezvoltarea umană pe tot parcursul vieţii
II.1. Perspectiva "Life-Span Development"
II. 2. Teorii ale dezvoltării umane şi aplicaţii ale acestora în psihologia educaţiei
II.2.1. Teorii ale dezvoltării afective
II.2.2. Teorii ale dezvoltării cognitive
II.2.3. Teorii ale dezvoltării psihosociale
II.2.4. Perspectiva ecologică asupra dezvoltării umane
II.2.5. Perspectiva integrală asupra dezvoltării umane
II.3. Teme contemporane de studiu în psihologia educaţiei, din perspectiva cercetării dezvoltării pe tot parcursul vieţii
II.3.1. Sănătatea şi starea de bine
II.3.2. Parentalitatea, coparentalitatea şi educaţia
II.3.3. Contextul sociocultural şi diversitatea
II.3.4. Politicile sociale


III. Actori principali în psihologia educaţiei


IV. Cercetarea în psihologia educaţiei
IV.1. Importanţa cercetării
IV.2. Tipuri de cercetare
IV.3. Cercetare ştiinţifică versus cercetare empirică


V. Psihologia educaţiei timpurii
V.1. Decizia de a deveni părinte şi asumarea rolului de părinte
V.1.1. A fi părinte astăzi - tranziţia de la matricea tradiţională familială la parteneriatul contemporan
V.1.2. Familia - produsul unui proces dinamic şi continuu de construcţie şi reconstrucţie
V.1.3. Prevenţia - modalitate de asigure a unei funcţionări adaptate şi a trăiniciei vieţii de familie
V.2. Concepţia şi influenţa acesteia asupra educării şi dezvoltării psihologice ulterioare a copilului
V.3. Prenatalitatea şi psihologia educării fătului


VI. Psihologia educaţiei în cadrul sistemului familial
VI.1. Psihologia naşterii şi implicaţiile ei în dezvoltarea copilului
VI.2. Psihologia educării bebeluşului (copilăria fragedă)
VI.2.1. Dezvoltarea psihologică a bebeluşului, în primul şi al doilea an de viaţă
VI.2.2. Direcţii pentru psihologia educaţiei în primii doi ani de viaţă
VI.2.3. Intervenţii în psihologia educării bebeluşului
VI.2.4. Cercetarea realizată în domeniu
VI.3. Psihologia educaţiei la vârsta copilăriei timpurii, 2-6 ani (perioada preşcolară)
VI.3.1. Dezvoltarea psihologică a preşcolarilor
VI.3.2. Direcţii pentru psihologia educaţiei la vârsta copilăriei timpurii
VI.3.3. Intervenţii în psihologia educării preşcolarului
VI.3.4. Cercetarea realizată în domeniu
VI.4. Psihologia educaţiei la vârsta copilăriei mijlocii şi târzii, 6-11/12 ani (perioada şcolarităţii mici)
VI.4.1. Dezvoltarea psihologică a şcolarilor mici
VI.4.2. Direcţii pentru psihologia educaţiei la vârsta copilăriei mijlocii
VI.4.3. Intervenţii în psihologia educării şcolarului mic
VI.4.4. Cercetarea realizată în domeniu
VI. 5. Psihologia educaţiei la vârsta adolescenţei - perioada de tranziţie de la copilărie la adultul timpuriu, 12-18/22 de ani
VI.5.1. Dezvoltarea psihologică a adolescenţilor
VI.5.2. Anii de gimnaziu
VI.5.2.1. Direcţii pentru psihologia educaţiei adolescenţilor din ciclul gimnazial
VI.5.2.2. Intervenţii în psihologia educării adolescentului de gimnaziu
VI.5.3. Anii de liceu
VI.5.3.1. Direcţii pentru psihologia educaţiei adolescenţilor de liceu
VI.5.3.2. Intervenţii în psihologia educării liceenilor
VI.5.4. Anii de studenţie
VI.5.4.1. Direcţii pentru psihologia educaţiei la vârsta studenţiei
VI.5.4.2. Intervenţii în psihologia educaţiei
VI.5.5. Cercetarea în domeniu


VII. Psihologia educaţiei în grădiniţă, şcoală şi unităţi de învăţământ superior - sugestii pentru educatori, învăţători, profesori
VII.1. Evaluarea şi psihodiagnoza dezvoltării cognitive, afectiv motivaţionale şi comportamentale a personalităţii copiilor şi adolescenţilor
VII.2. Evaluarea profilului cognitiv, afectiv, comportamental şi de personalitate al membrilor din familiile preşcolarilor şi elevilor
VII.3. Consilierea educaţională şi şcolară
VII.3.1. Promovarea sănătăţii şi a stării de bine la copii şi adolescenţi
VII.3.2. Situaţiile de învăţare
VII.3.3. Serviciile de dezvoltare personală
VII.3.4. Soluţionarea situaţiilor de risc, conflict şi criză în mediul şcolar
VII.4. Intervenţia psihologică (primară, secundară) în scopul optimizării autocunoaşterii şi dezvoltării personale, prevenţiei şi remiterii problemelor emoţionale, cognitive şi de comportament de intensitate subclinică
VII.5. Consilierea vocaţională vizând identificarea aptitudinilor, valorilor şi intereselor profesionale, optimizarea deciziilor privind performanţa, cariera şi integrarea pe piaţa muncii
VII.6. Consultanţa de specialitate oferită cadrelor didactice, părinţilor şi îngrijitorilor, personalului administrativ şi liderilor comunitari intră tot în atribuţiile psihologului educaţional
VII.7. Profesorul eficient, competenţele sale şi contribuţia psihologului educaţional la dezvoltarea acestora
VII.7.1. Competenţa pe materia de studiu
VII.7.2. Strategiile educaţionale ale profesorilor
VII.7.3. Stabilirea de obiective şi planificarea procesului educativ
VII.7.4. Competenţele de gestionare a clasei
VII.7.5. Competenţele motivaţionale
VII.7.6. Competenţele de comunicare
VII.7.7 Competenţele de evaluare


VIII. Psihologia educaţiei adultului

VIII.1. Dezvoltarea psihologică a adultului

VIII.2. Direcţii şi intervenţii în psihologia educării adultului


IX. Psihologia educaţiei în gerontologie

IX.1. Dezvoltarea psihologică a vârstnicilor

IX.2. Direcţii de acţiune în psihologia educaţiei la vârsta a treia


Autor: Elena Anghel

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0211 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.